ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalLa Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado marzo 6, 2026
213 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Obres del futur centre de dia de Xàtiva.
Obres del futur centre de dia de Xàtiva.

El futur Centre de Dia de Xàtiva ja té un horitzó clar de posada en marxa. Després d’una reunió de treball i una visita a les obres realitzada aquest matí, l’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat Valenciana han segellat un compromís institucional per garantir que l’edifici estiga totalment operatiu a finals de l’any 2026. En la trobada han participat l’alcalde de la ciutat, Roger Cerdà, la primera tinenta d’alcalde, Amor Amorós, i la regidora de Benestar Social, Lena Baraza, juntament amb alts càrrecs de la Generalitat com el Director General d’Infraestructures Sociosanitàries, Borja Ottobrino, i el Director General de Fons Europeus, Miguel Ruiz.

Segons el calendari tècnic revisat durant la jornada, tant la direcció de l’obra com l’empresa constructora asseguren que els treballs estaran finalitzats i certificats el pròxim 30 de juny de 2026. Per tal d’agilitzar els terminis d’obertura, l’Ajuntament ha acceptat la proposta de la Generalitat d’assumir directament l’adquisició de l’equipament del centre. Aquesta inversió es realitzarà a través del programa de subvencions de la Conselleria de Benestar Social, permetent que les instal·lacions estiguen moblades i llistes tan bon punt acabe la construcció.

Per la seua banda, la Generalitat Valenciana s’ha compromés formalment a ampliar el concert amb l’entitat Aspromivise durant l’exercici 2027. Aquest pas és fonamental, ja que permetrà que l’associació es faça càrrec de la gestió i el servei del centre de manera oficial. Amb aquest repartiment de tasques, les dues administracions busquen desbloquejar un projecte clau per a la comarca que s’emmarca dins del Pla Convivint.

L’alcalde Roger Cerdà ha valorat molt positivament la coordinació entre institucions, destacant que, malgrat les inclemències meteorològiques del dia, la visita ha servit per constatar que les obres avancen segons el previst. «Anem a complir amb els terminis; a finals de juny les obres estaran acabades», ha afirmat Cerdà, qui ha definit el projecte com un «objectiu històric» per dotar la ciutat d’un centre de dia comarcal per a persones amb diversitat funcional. Cal recordar que el nou cronograma d’actuació ja va rebre el suport unànime de tots els grups polítics en el plenari municipal de la setmana passada.

Tags: centre de dia Xàtiva

Lo + leído

De hijo de referente socialista en la Ribera a ministro: la historia de Arcadi España

El nombramiento de Arcadi España como nuevo ministro de Hacienda sustituyendo a María Jesús Montero…

Vídeo: así ha sido la detención en Alaquàs del responsable de un apuñalamiento mortal en Torrent

Agentes de la Policía Nacional han detenido en Alaquàs a un hombre de 22 años…

Nueva cátedra entre Mercadona y la Universitat Politècnica de València para fomentar talento e innovación

La Universitat Politècnica de València y Mercadona han formalizado un acuerdo de colaboración para impulsar…

Otras noticias

Un agent en el complex 'l'Alemany' de Sagunt, on es va produir l'homicidi.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Cinc detinguts per l’homicidi del violinista de carrer nord-americà que vivia en un complex industrial abandonat de Sagunt

Por Toni Cuquerella
La reunió es va celebrar a l'Ajuntament de la Llosa de Ranes.
La Costera

La Diputació invertirà més de 4 milions d’euros per a renovar la xarxa d’aigua potable de la Costera

Por Toni Cuquerella
Obra de l'Equipo Crónica exposada a Xàtiva.
La Costera

De Velázquez al Pop Art: Xàtiva acull la major exposició de l’Equipo Crónica de l’última dècada

Por Toni Cuquerella
Centro histórico de Villena.
ComarcalL'Alt Vinalopó

Plan de choque en el corazón de Villena: subasta de 40 solares e inmuebles en ruina para atraer residentes al centro histórico

Por Toni Cuquerella
CallesCompostaje2
ComarcalLa Serranía

La Diputación invertirá 1,8 millones para ampliar la planta de compostaje en Calles

Por Pau Gómez
Procesión del Encuentro de la Semana Santa de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Mazazo a la Semana Santa de Sagunt: perderá su distinción de Interés Turístico Nacional por discriminar a las mujeres

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?