ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

Cap a polígons consolidats: la Vall d’Uixó sol·licita la màxima qualificació industrial a la Generalitat

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado diciembre 2, 2025
696 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Treballs de jardineria en una rotonda d'un polígon de la Vall d'Uixó.
Treballs de jardineria en una rotonda d'un polígon de la Vall d'Uixó.

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó ha fet un pas estratègic fonamental en la seua política industrial en presentar davant la Generalitat Valenciana la sol·licitud formal perquè les seues àrees industrials, Belcaire i Mesquita, ascendisquen de la categoria de bàsiques a consolidades. El regidor d’Indústria, Jorge García, ha valorat que l’obtenció d’aquesta nova qualificació és crucial, ja que «augmenta l’interés de possibles inversors, atrau noves empreses i aporta més capacitat per a captar ajudes» destinades al desenvolupament local. Aquest moviment es produeix després d’anys d’intensa labor i una significativa inversió orientada a fer que els polígons industrials del municipi «siguen més competitius».

Aquesta sol·licitud de màxima categoria industrial es fonamenta en un esforç inversor sense precedents. Des de 2021, el govern municipal ha destinat un total de 5.112.168 euros a la millora de Belcaire i Mesquita. L’edil García ha recordat que el focus d’aquestes inversions ha sigut múltiple, posant l’accent en la renovació de les infraestructures hídriques, l’optimització de l’accessibilitat, la creació de zones verdes i esportives per a l’esplai i, sobretot, la millora de la seguretat mitjançant la instal·lació de càmeres de videovigilància i barreres per al control d’accés nocturn.

Actualment, l’Ajuntament està executant les primeres obres corresponents al pla d’inversions per al bienni 2025-2026, finançades amb una subvenció de l’IVACE de 900.000 euros. Aquests treballs inicials ja estan renovant part de les voreres, els escocells i l’arbratge, a més de realitzar el manteniment de la jardineria en les zones industrials.

Les actuacions de millora continuaran al llarg del pròxim any amb projectes que ja han sigut adjudicats o estan en procés de licitació. Entre ells, s’inclou la construcció de nous embornals per a ampliar la capacitat d’evacuació d’aigua, la instal·lació de més càmeres de videovigilància i la finalització dels aparcaments per a vehicles pesants tant a Belcaire com a Mesquita.

Cal destacar que les àrees industrials de la Vall d’Uixó han sigut pioneres en la posada en marxa de les seues EGM (Entitats de Gestió i Modernització). Aquestes entitats han sigut clau per a unificar les empreses i dur a terme projectes col·laboratius, com els plans d’emergència propis que van ser presentats la setmana passada, millorant així els protocols de prevenció, seguretat i avisos dins dels polígons. Finalment, com un símbol tangible de la prioritat donada a la indústria des de 2015, es recorda la construcció del pont que connecta tots dos polígons, una infraestructura que ha reforçat la connectivitat i que subratlla el paper d’aquestes àrees com «la base de la creació d’ocupació i d’oportunitats» per a la localitat.

Tags: Toni Cuquerella

Lo + leído

Del tecnonacionalisme al ‘feixisme fòssil’: la Universitat de València desmunta les ideologies que frenen el canvi climàtic

Una investigació internacional pionera ha aconseguit traçar, per primera vegada, un mapa conceptual que vincula…

Coque Malla, Estrella Morente y Sandra Monfort lideran el cartel musical de Sagunt a Escena 2026

La música se convertirá en el eje vertebrador de la 43ª edición de Sagunt a…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el jueves 23 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el jueves 23 de julio indica temperaturas extremas con…

Otras noticias

Playa de Xilxes
CollaLa Plana Baixa

La Playa de Xilxes celebrará la XII Feria del Melón los días 25 y 26 de julio

Por Adrián Lupiáñez
Ayuntamiento de Burriana
CollaLa Plana Baixa

Burriana ultima el plan del Arenal Sound 2026 con 22.000 plazas de parking y 1.500 efectivos de emergencias

Por Adrián Lupiáñez
Policia Local de Burriana
La Plana Baixa

La Policía Local de Burriana detiene a una mujer con 20 gramos de cocaína en un control de tráfico

Por Adrián Lupiáñez
Costa de Alboraia.
Baix VinalopóComunitat ValencianaEl Camp de MorvedreL'AlacantíL'Horta NordLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera BaixaLa SaforLa Vega Baja

Radiografía del alquiler en la costa valenciana: de la exclusividad de Alboraia y Xàbia a los precios más amables de Vinaròs

Por Toni Cuquerella
listas musica
CulturarteLa Plana Baixa

Así podrás consultar los horarios y las listas de admitidos en el área de Música de Burriana

Por Javier Ruiz
Foto1 18
CollaLa Plana Baixa

Burriana abre el plazo para solicitar cadafales y escaleras de la Virgen de la Misericordia 2026

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?