ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Marina Alta

El Consell coordina i supervisa el conveni de reintroducció de l’àguila pescadora en la marjal de Pego

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 4, 2021
437 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

La Conselleria de Transició Ecològica coordina el conveni de reintroducció de l’àguila pescadora en la marjal de Pego, que s’alinea amb els treballs de recuperació d’aquesta espècie que la Conselleria va iniciar en 2018.

La Conselleria ha acollit aquest matí la signatura de l’acord entre la Fundació Migres per a la reinserció de l’àguila pescadora en la Comunitat Valenciana i la Fundació Iberdrola, en un acte que ha comptat amb la presència de la secretària autonòmica, Paula Tuzón, i el director general de Medi natural, Benjamí Pérez.

El president de la Fundació Migres, Miguel Ángel Ferrer, i el director de la Fundació Iberdrola España, Ramón Castresana, han rubricat el compromís en el projecte de recuperació d’aquest ocell rapaç. Migres s’encarregarà del trasllat a la Comunitat Valenciana, cria i alliberament de 20 pollastres d’àguila pescadora, mentre que la Fundació Iberdrola invertirà 50.000 euros en la iniciativa de reinserció.

Paula Tuzón ha explicat que la Conselleria supervisarà i seguirà l’evolució dels resultats, dins dels treballs de reintroducció de fauna autòctona de l’administració autonòmica. «La Conselleria, a més, ampliarà els esforços en 2022 amb una partida anual de 140.000 euros a l’any per a recuperar l’àguila pescadora, que va desaparéixer del nostre territori a principis del segle passat», ha indicat.

La secretària autonòmica ha destacat que aquest increment d’exemplars alliberats «permetria ampliar la participació activa dels Ajuntaments interessats com els de Dénia i Xàbia que ja han expressat el seu interés en el projecte».

Per part seua, el director general de Medi natural, Benjamí Pérez, ha valorat la vigilància i coordinació de la Conselleria per a continuar avançant en el compromís de les empreses per a adequar les seues línies elèctriques. En els últims quatre anys la xifra de correcció de suports s’ha multiplicat per 30, passat de 100 a 3.000.

Finalment, el president de Migres ha repassat la trajectòria de la Fundació centrada en desenvolupar propostes viables de reintroducció d’ocells com l’àguila pescadora i l’àguila imperial, mentre que el director de la Fundació Iberdrola ha posat l’accent en el fet que el conveni és el primer de l’entitat, en matèria de biodiversitat, en territori valencià.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Pego

Lo + leído

El Consell convoca 300.000 euros en ayudas para reducir el uso de plaguicidas en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana contará con una inyección inicial de 300.000 euros para combatir las plagas…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 18 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 18 de julio indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 18 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 18 de julio indica cielos nubosos con…

Otras noticias

Un dels exemplars d'àguila pescadora.
La Marina AltaLa Safor

El viatge de 2.700 quilòmetres per a salvar l’àguila pescadora en el Marjal de Pego-Oliva

Por Toni Cuquerella
Les temperatures superaran els 40 graus.
Comunitat ValencianaEl ComtatL'AlcoiàLa Marina AltaLa Vall d'Albaida

Alerta roja y noches «del infierno»: la Comunitat Valenciana roza los 45°C en el peor pico de la ola de calor

Por Toni Cuquerella
Rescate Calp
La Marina Alta

Primer rescate de la temporada de la policía marítima de Calp al evacuar a una mujer en una cala del Racó del Corb

Por Adrián Lupiáñez
Un dels rorquals avistats a prop de la Marina Alta.
La Marina Alta

L’espectacle dels gegants del mar a la Marina Alta: un èxit històric en l’avistament de rorquals

Por Toni Cuquerella
Jabalí
La Marina AltaLa Safor

Xàbia, Dénia y la Safor concentran el plan de control de jabalíes tras retirarse más de 3.800 ejemplares

Por Adrián Lupiáñez
Calp instala 20 boyas ecológicas
La Marina Alta

Calp instala 20 boyas ecológicas en Cantal Roig y el Penyal para proteger sus praderas de posidonia

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?