ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Economía

Ontinyent anul·la el pagament de la taxa per terrasses durant l’any 2021 a bars i restaurants

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 18, 2021
429 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, explica que aquesta acció mostra que “som sensibles a la realitat del sector d’hostaleria, un dels més afectats per la pandèmia de la Covid-19”

Els bars i terrasses d’Ontinyent no pagaran taxa d’ocupació de via pública per taules i cadires durant tot l’any 2021, amb l’objectiu d’ajudar a un dels sectors econòmics més afectats per les restriccions imposades per la pandèmia. El Govern d’Ontinyent renova així la suspensió del cobrament d’esta taxa, que en 2020 es va deixar sense efecte fins al mes de març de 2021 dins del pla ‘Tornem Junts’ per ajudar a empreses i particulars a pal·liar els efectes de la crisi de la Covid-19. Aquesta nova proposta de suspensió serà aprovada al plenari ordinari del proper 28 de gener.

Segons ha declarat l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, “el sector de la hostaleria és un dels més afectats per la crisi econòmica que ha provocat la pandèmia, i per això tornem a suspendre la taxa d’ocupació pública” i remarcava que “la ciutadania pot estar segura que farem tot allò que estiga a la nostra mà perquè la crisi de la Covid-19 no deixe a ningú al camí”, incidia.

La suspensió d’esta taxa per a l’any 2021 és una merma d’ingressos de 39.100 euros per a l’Ajuntament, que sumats als 52.000 euros de març de 2020 a març de 2021 suposen una subvenció en espècie al sector de 91.100 euros en dos anys. No obstant això, la regidora d’Hisenda, Natàlia Enguix, remarcava que “aquesta merma d’ingressos és possible gràcies a la bona salut financera de l’Ajuntament i la important rebaixa del deute que hem acumulat. Un treball previ que ara ens permet donar suport als sectors més afectats per aquesta crisi sanitària i econòmica”, manifestava. Enguix ha exposat que la suspensió de cobrament de la taxa per ocupació del domini públic amb taules i cadires per a l’any 2021 es fa amb efecte des de l’1 d’abril de 2021 fins al 31 de desembre de 2021, ambdós inclosos, així com la pròrroga de les autoritzacions d’ocupacions de la via pública.

Per la seua part, el regidor de Promoció Econòmica, Juan Pablo Úbeda, exposava que “el nou tancament de la hostaleria decretat per la Generalitat Valenciana ha agreujat la situació d’aquest sector. Per això, volem que la renovació d’aquesta suspensió servisca per tractar d’ajudar als nostre autònoms i autònomes”, assegurava.

Bonificacions fiscals per a 2021

Juntament a aquesta suspensió, l’executiu de Jorge Rodríguez ha previst per a l’any 2021 nous avanços en l’aposta del Govern local per emprar les ordenances fiscals com element de promoció econòmica i suport a la ciutadania. En concret, fins al 15 de febrer la ciutadania d’Ontinyent pot sol·licitar el pagament d’impostos(IBI, IAE, guals, impost de vehicles sobre tracció mecànica o recollida de fem) de l’any en curs en 12 mesos sense interessos de demora. Per beneficiar-se del Compte Corrent Tributari sols cal omplir una instància accessible des de l’apartat de “Carpeta Ciutadana” a la web www.ontinyent.es.

Així mateix, es rebaixen els requisits per accedir a la “bonificació verda” del 50% als principals impostos (IBI i IAE) a les empreses i particulars que aposten per l’ús d’energies renovables. Es milloren també les bonificacions d’impostos a les empreses, com la del 50% de l’impost d’activitats econòmiques (IAE) que passa a requerir un increment de la plantilla amb contracte indefinit en 2020, enlloc de l’últim lustre.

Igualment, es bonifica el 95% de la quota íntegra de l’impost de transmissió de les vivendes situades a la Cantereria afectades per les inundacions de setembre de 2019 i, a més, es rebaixa en un 6% la taxa de les parades del mercat d’abasts per ajudar i impulsar el comerç local i de proximitat; i es mantenen les bonificacions a les taxes de fem i aigua a les famílies desafavorides.

Tags: Ontinyent

Lo + leído

Ultimàtum de l’alcalde d’Alcoi: presenta una moció de confiança vinculada als pressupostos per forçar-ne l’aprovació

L'escenari polític a Alcoi ha assolit un punt de màxima tensió després del rebuig del…

La CHJ prevé acabar los trabajos en los barrancos de l’Horteta, Gallego y Pozalet en junio

Los trabajos para recuperar los barrancos afectados por la dana del 29 de octubre de…

Tres ciclistas heridos de gravedad tras ser embestidos por un turismo en Orihuela

Un grave accidente de tráfico ocurrido este miércoles en el término municipal de Orihuela se…

Otras noticias

Estudiantes de la UPV durante uno de los hackathons organizados por Mercadona IT
Comunitat ValencianaEconomía

Nueva cátedra entre Mercadona y la Universitat Politècnica de València para fomentar talento e innovación

Por Javier Ruiz
DMA2
Economía

Veolia apuesta por la innovación y la digitalización para garantizar el agua potable y de calidad a toda la ciudadanía

Por Javier Ruiz
01 GO Mujeres del Agua
Comunitat ValencianaEconomía

El liderazgo femenino en Global Omnium mantiene el agua en movimiento

Por Javier Ruiz
Juan Roig en el Centro de Coinnovacion en Poligono Fuente del Jarro en Paterna Valencia
Economía

Mercadona alcanza 41.858 millones en facturación y crea 5.000 empleos en 2025

Por Pau Gómez
Comercial Jucarsa
Economía

Comercial Jucarsa: soluciones profesionales en herramientas y suministros industriales

Por Javier Ruiz
Foto 1 Donaciones
Economía

Mercadona dona más de 3.000 toneladas de alimentos en la Comunitat Valenciana en 2025

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?