ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

L’Elca d’Oliva obri les portes de la casa de la poesia als futurs lectors de Francisco Brines

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 1, 2022
61 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La Fundació Francisco Brines, amb el suport de la Generalitat i l’ajuntament d’Oliva, ha presentat “La poesia a l’escola”, un projecte que vol apropar la figura del poeta a les aules i donar a conéixer als joves el seu espai vital.

Segons informen des de la Fundació, serà a través del còmic “Descobrint Brines”, una creació de l’artista Bernat Moreno que repassa en vinyetes la vida i l’obra de l’autor, des del seu naixement fins a la consecució del Premio Cervantes, i una sèrie d’activitats i propostes didàctiques per a treballar a l’aula, que ha preparat l’escriptor i divulgador Josep Antoni Fluixà. Com a cloenda de l’activitat, els jardins de L’Elca, casa del poeta, acolliran rutes literàries destinades als cursos de 6é de Primària de les escoles d’Oliva.

Àngels Gregori, directora de la Fundació, ha destacat que «una de les voluntats de Brines era que tothom fes seu el paisatge que tants versos li havien inspirat». Amb aquesta iniciativa, «convidem els xiquets i les xiquetes, i els seus i les seues mestres, a passejar per un dels territoris escrits més alts de la poesia del segle XX».

“La poesia a l’escola” ha estat possible, segons informen fonts municipals, gràcies a la implicació de la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana, i amb la complicitat de les Regidories d’Educació i de Cultura de l’ajuntament d’Oliva, que encapçalen la vicealcaldessa, Ana Morell, i el regidor Julio Llorca, respectivament.

La regidora d’Educació i vicealcaldessa, Ana Morell, ha destacat que “és molt important continuar treballant des de l’àmbit educatiu el llegat del nostre Fill Predilecte i Premio Cervantes 2020, Francisco Brines, perquè continue sent font d’inspiració per als nostres fills i filles, per a l’alumnat dels nostres centres educatius. La cultura comença al col·legi i entre tots i totes l’hem de difondre i defensar com a patrimoni nostre, i amb Brines anirem un pas més enllà, creant el premi literari «Príncipe de la Poesia»”.

Per la seua banda, el regidor de Cultura, ha assegurat que aquesta iniciativa “és una proposta per acostar de manera gràfica, divertida, i lleugera la persona i l’obra de Francisco Brines al futur de la nostra societat. Una manera senzilla d’animar als nostres joves que s’acosten a la figura del nostre Cervantes i al món de la literatura. Perquè la Cultura, les lletres, la literatura i la poesia són una ferramenta de diàleg del coneixement amb les idees, i ens enriqueix i ens dota per a la convivència i per a millorar la nostra societat.”

Tant el còmic com la guia didàctica, ampliada respecte de l’edició impresa amb més activitats i recursos, es poden consultar i descarregar al web de la Fundació.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Oliva
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Chera recibe una inversión de 1,9 millones para reparar caminos rurales dañados por la dana

El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, destina más de 1,9 millones de euros a…

L’Ajuntament d’Oliva captura 116 porcs senglars en tan sols quaranta dies mitjançant gàbies

L'Ajuntament d'Oliva ha tancat per segona vegada, les portes de les sis gàbies instal·lades al seu…

Hidraqua recibe el Platinum Customer Experience Award por su proyecto de atención al cliente basado en IA

El proyecto de atención al cliente, que incorpora tecnología avanzada de Inteligencia Artificial (IA), actualmente…

Otras noticias

2 1
ComarcalL' Horta Sud

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

Por Redacción ComarcalCV
Tramo2.PK2900
ComarcalLa Safor

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

Por Redacción ComarcalCV
1 3
ComarcalL' Horta Sud

Torrent inicia gestión para declarar sus fiestas de Moros y Cristianos Fiesta de Interés Turístico Autonómico

Por Redacción ComarcalCV
Mapa de la zona en la que se desarrollarán los parques en l'Horta Sud.
Comarcal

Parques inundables y vías verdes como protección de l’Horta Sud y València frente a riadas como la de la dana

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Taulells que s'instal·laran a Catarroja per senyalar el nivell al que va arribar la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?