ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La Llosa de Ranes demana als veïns que eviten llançar tovalloletes humides al vàter davant el problema d’embossos que generen

L'ajuntament recorda que les tovalloletes poden ocasionar embossos en les canonades de les cases i en les xarxes de sanejament, i en el pitjor dels casos, poden deixar inoperatius els equips de les depuradores
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 12, 2024
182 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
7615 llosa ranes tovalloletes embus

L’Ajuntament de la Llosa de Ranes fa una crida a la col·laboració veïnal per a conscienciar sobre els greus problemes que causa tirar tovalloletes humides al vàter, entre els quals es troba l’obstrucció en les xarxes de sanejament.

Des de l’ajuntament s’incideix en la necessitat de rebutjar les tovalloletes de manera adequada, tirant-les a la paperera en lloc del vàter, amb la finalitat d’evitar embossos en les canonades i perjudicis per al medi ambient. 

Per aquests residus, s’ha hagut d’intervindre en la xarxa de sanejament dels carrers Jaume I i Alacant, on s’ha requerit a un servei de neteja especialitzat per resoldre el problema d’embossament. A més de les despeses econòmiques que l’obstrucció de les xarxes de sanejament genera, també està el problema de mals olors i els efectes negatius per al medi ambient.

El regidor de Serveis Públics, Javier Camarasa, va comentar que els veïns han de ser conscients de «les conseqüències econòmiques i mediambientals que implica el gest de tirar una simple tovalloleta al vàter, ja que després s’ha d’actuar per resoldre els problemes d’embossos originats per aquests residus».

Camarasa va destacar que les tovalloletes humides que es tiren pel vàter s’han convertit en «una amenaça per a les xarxes de sanejament, tant generals com particulars, perquè poden taponar arquetes, col·lectors o depuradores». «És un problema que podem erradicar entre tots, perquè la solució és senzilla, quan usem les tovalloletes després cal tirar-les a la paperera o al poal de fem».

Les tovalloletes no han de tirar-se al vàter perquè no es desintegren bé en l’aigua, a causa de la seua composició, una mescla de fibres sintètiques que no es poden disgregar i poden ocasionar embossos en les canonades de les cases i en les xarxes de sanejament, i en el pitjor dels casos, poden deixar inoperatius els equips de les depuradores. Encara que en alguns envasos així s’indique, no són biodegradables ni d’un sol ús, almenys no del tot, si s’acaben descomponent, no ho fan en el temps que tarden a arribar a les estacions de depuració; i poden causar importants danys mediambientals, especialment en els ecosistemes aquàtics, si acaben arribant als rius.

Tags: admin Llosa

Lo + leído

El president Mazón en el primer aniversario de la tragedia de la dana: “hubo cosas que debieron funcionar mejor”

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha realizado una comparecencia oficial con motivo…

Residencias universitarias en Alicante: comodidad y vida urbana

La etapa universitaria es una de las que, sin duda, van a marcar nuestra vida…

Paiporta rinde homenaje a supervivientes de la DANA y la riada del 57

Paiporta ha conmemorado el primer aniversario de la DANA con un emotivo homenaje a los…

Otras noticias

PlenoDiputacionfotoAbulaila3 3
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

La Diputación invierte más de 2,3 millones en Enguera, Navarrés, Benigànim, Aielo de Rugat o Llosa de Ranes

Por Redacción ComarcalCV
Hospital vell de Xàtiva, al centre històric.
ComarcalLa Costera

La Comissió Mixta de Patrimoni aprova onze noves actuacions al nucli antic de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
xativa cartell mil
La Costera

Xàtiva celebra dissabte la final del VIII Certamen de Joves Cantautors ‘MiL Descobreix 2025’

Por Toni Cuquerella
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Habitatges de Bixquert, a Xàtiva.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

Por Toni Cuquerella
Xàtiva recorda els referents valencians de la lluita LGTBIQ+.
ComarcalLa Costera

Xàtiva inaugura l’exposició a l’aire lliure ‘Una altra Història! Referents valencians de resistència LGTBIQ+’

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?