ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

La Fàbrica de la Llum de la Vall d’Uixó serà el futur Museu Arqueològic Municipal en 2026

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado septiembre 17, 2025
406 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
Obres en la Fàbrica de la Llum de la Vall d'Uixó.
Obres en la Fàbrica de la Llum de la Vall d'Uixó.

La Fàbrica de la Llum albergarà la nova seu del Museu Arqueològic Municipal una vegada concloguen les obres de la seua rehabilitació, fita prevista per a maig de 2026. L’edifici, de principis del segle XX i situat al costat de l’aqüeducte, es convertirà a més de funcionar com a sala expositiva i espai cultural i social.

L’actuació forma part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD), amb una inversió de 2.001.722 euros finançats íntegrament amb fons europeus Next Generation EU. El projecte inclou també l’adequació de l’entorn de l’aqüeducte, la connexió per als vianants amb el paratge i la renaturalització de l’aparcament de Sant Josep.

L’alcaldessa, Tania Baños, ha destacat que la iniciativa reforça l’aposta municipal pel patrimoni i la sostenibilitat, dins dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), l’Agenda 2030 i la lluita contra el canvi climàtic. Com a exemple, ha assenyalat la transformació de l’aparcament de Sant Josep en una zona verda amb ombra, que reduirà l’efecte d’illa de calor.

El primer tinent d’alcaldessa i regidor de Patrimoni, Fernando Daròs, ha subratllat que la rehabilitació de l’immoble permetrà donar resposta a una reivindicació històrica de l’àmbit cultural de la ciutat. A més, va recordar que l’excavació en el poblat de Sant Josep ja està proporcionant troballes arqueològiques d’interés.

Baños ha afegit que la recuperació de la nau permetrà diversificar l’oferta turística més enllà dels Coves de Sant Josep, alhora que es recupera un espai d’ús social i cultural per a la ciutadania. Actualment, les obres avancen segons el que es preveu, després de la retirada de la coberta i de fases constructives prèvies, i el reforç de les estructures.

L’Ajuntament va destacar que els més de 16 milions d’euros de fons europeus gestionats per la localitat estan transformant la ciutat, amb projectes que persegueixen un futur “més verd, més europeu i més modern”.

Tags: la Vall d'Uixó Toni Cuquerella

Lo + leído

La Confederación Hidrográfica del Júcar triplicará la capacidad del barranco del Poyo en el casco urbano de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) está ejecutando un ambicioso plan de obras de emergencia…

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

La Guàrdia Civil ha donat per finalitzada l'operació "Nidorino" amb la detenció de quatre hòmens…

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

L'estabilitat política a l'Ajuntament d'Ibi ha saltat pels aires després de la decisió de l'alcalde,…

Otras noticias

1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
riu xuquer antella
La Marina BaixaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Casi medio millón de personas en la cuenca del Júcar viven en zonas inundables

Por Javier Ruiz
PREGON8
CollaLa Plana Baixa

Burriana inaugura las Fallas 2026 con pregón mayor e infantil y la tradicional “Crida”

Por Pau Gómez
Jorge Alarcón y Carla Gascó, regidors de Borriana.
La Plana Baixa

Els dos regidors de Compromís de Borriana passen al grup de no adscrits en un Ajuntament governat pel PP en minoria

Por Toni Cuquerella
Congrés dels Diputats.
La Plana Baixa

Com l’alcaldessa de Llaurí dona un baló d’oxigen a Pedro Sánchez al Congrés dels Diputats

Por Toni Cuquerella
Campo mandarinos
AgronewsLa Plana Baixa

La Unió denuncia el robo de 36.000 kilos de mandarinas Clemenvilla en dos fincas de Betxí

Por Agronews
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?