ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt participa en la campanya de sensibilització ‘Tortugues al Mediterrani’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 27, 2022
230 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

La iniciativa consistix en la col·locació de més de 1.500 cartells en opis i altres suports, des dels quals s’informa en els punts de major concurrència i visibilitat banyistes i viatgers de la presència de tortugues marines en les costes del Mediterrani

L’Ajuntament de Sagunt, a través d’Alcaldia i el departament de Medi Ambient, participa i col·labora amb la campanya de sensibilització ‘Tortugues al Mediterrani’, una iniciativa que organitza la Fundació Oceanogràfic i en la qual participen 56 municipis de la Comunitat Valenciana, Múrcia i Illes Balears, i que té com a objectiu protegir les tortugues que habiten la mar Mediterrània.

La campanya de sensibilització consistix en la col·locació de més de 1.500 cartells en opis i altres suports, des dels quals s’informa en els punts de major concurrència i visibilitat banyistes i viatgers de la presència de tortugues marines en les costes del Mediterrani i que, en cas de produir-se un albirament, és necessari telefonar al 112 per a així activar la Xarxa d’Encallaments, composta per la Universitat de València, Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica i la pròpia Fundació Oceanogràfic.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que «col·laborem una volta més amb l’Ocenogràfic amb aquesta campanya que pretén cuidar el nostre medi ambient i, particularment, una peça fonamental del mateix com són les tortugues de la mar Mediterrània». Així mateix, ha indicat que el «primer missatge és clar, si qualsevol persona veu una tortuga, el primer que ha de fer és telefonar al 112, com a telèfon d’emergència, per a comunicar aquest albirament i que es puga actuar».

En este sentit, Moreno ha assenyalat que «són una espècie que està en perill, també per tot el desenvolupament turístic, que és important per a la nostra economia, però que cal assegurar que no tinga eixe impacte negatiu en el medi ambient». «Treballem des de la sostenibilitat intentant posar tots els recursos per a protegir la nostra fauna i flora», ha destacat.

En el cas de la Comunitat Valenciana, és l’equip de rescat de la Fundació Oceanogràfic l’encarregat de desplaçar-se a la zona per a avaluar l’estat de l’animal i traslladar-lo, en cas de ser necessari, a l’ARCA de la Mar, on es recupera fins a poder tornar de nou a la mar.

Les dates de la campanya són crucials per a la conservació de l’espècie, ja que és la temporada en què es produïx la nidificació, és a dir l’acostament a la platja de les femelles per a depositar els seus ous en els punts que consideren adequats, per la qual cosa és fonamental que no siguen molestades.

Tags: Ibi

Lo + leído

La CHJ amplía el mapa de zonas inundables tras el impacto de la dana: estos son los 70km nuevos de alto riesgo

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado un paso fundamental en la actualización de…

Detenida una mujer en Chiva tras prender fuego a su marido mientras dormía

Un hombre de 49 años permanece en estado crítico en la unidad de grandes quemados…

Pacto por los 350 millones de Serra Gelada en Benidorm: 60 millones de entrada y suelo urbanizable, abriendo la puerta a nuevos pelotazos

El Ayuntamiento de Benidorm se enfrenta a una encrucijada financiera sin precedentes tras la formalización…

Otras noticias

Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Sagunt pide a la Generalitat un nuevo centro de salud y ampliar el hospital

Por Pau Gómez
Falla Amics del Mar de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Mà dura amb la pólvora a Canet durant les falles: aquestes son les restriccions per llançar petards

Por Toni Cuquerella
Red ciclopeatonal calle Rodamilans 1 m
El Camp de Morvedre

Sagunt invertirà més de 672.000 € per millorar 30 quilòmetres de xarxa ciclopedestre

Por Javier Ruiz
2097 sagunt teatre roma
El Camp de Morvedre

Ministerio y Generalitat coordinan el plan para conservar el Teatro Romano y el Castillo de Sagunto

Por Pau Gómez
Acte de la Setmana de la Ciència de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt crea el distintiu ‘Mujeres ConCiencia’ per donar visibilitat al talent científic femení

Por Toni Cuquerella
Retirada d'un cotxe sense assegurança a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?