ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Conselleria comença les obres de construcció de la nova escola de Gilet

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado diciembre 15, 2021
53 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

El nou CEIP Tierno Galván tindrà 486 places i inclourà també aules de 2 anys gratuïtes

El director general d’Infraestructures Educatives, Víctor Garcia, i els representants de la Unió Temporal d’Empreses (UTE) Vialterra?Edifesa han signat hui l’acta d’inici d’obres del nou CEIP Enrique Tierno Galván de Gilet. A l’acte, que ha tingut lloc al mateix solar municipal de 8.747 m2 del Pla de la Venta, on s’alçarà la nova escola, també hi ha assistit la comunitat educativa de l’escola i la corporació municipal d’aquest municipi del Camp de Morvedre.

El director general d’Infraestructures Educatives, Víctor Garcia, ha destacat que «la signatura és una fita clau perquè obri el termini de 14 mesos d’obres que faran possible que la inversió de més de 4,9 milions d’euros de la Conselleria a Gilet es transforme en una nova escola amb la qual no sols donem un salt en la qualitat educativa del municipi, sinó que també estem generant més d’un centenar de llocs de treball en el sector de la construcció».

El departament del conseller Vicent Marzà va traure a licitació la construcció de la nova escola de Gilet per més de 5,4 milions d’euros i un termini d’execució de 14 mesos. Es van presentar 18 empreses a un concurs públic que ha guanyat l’UTE formada per Vialterra-Edifesa, que s’ha compromés a fer l’obra per 4,9 milions d’euros.

El nou col·legi ubicat al Pla de la Venta serà un centre de dues línies que disposarà de 486 llocs escolars amb 12 aules de Primària, 6 d’Infantil i 2 aules d’Infantil gratuïtes de 2 anys. També estarà equipat amb un menjador amb cuina pròpia amb una capacitat per a 360 alumnes en dos torns.

El nou centre tindrà tots els serveis necessaris, com ara un menjador de 270 m2 que pot atendre 360 alumnes en dos torns i que estarà dotat amb una cuina pròpia de 135 m2 completament equipada. A més, també disposarà d’un gimnàs de 160 m2, així com de 6 aules de grup xicotet per a atendre l’alumnat amb necessitats educatives específiques.

El projecte inclou dues sales polivalents, així com biblioteca, aula taller i aules específiques tant per a informàtica com per a música. A més, les unitats d’Infantil estan equipades amb un sistema de calefacció per sòl radiant i disposen de lavabos i patis propis amb accés directe des de l’aula.

La superfície útil construïda total del nou centre supera els 4.000 m², als quals cal sumar altres 4.239 m² d’espais exteriors. Entre aquests últims destaca una porxada de 225 m2, on l’alumnat pot fer activitats a l’aire lliure a l’ombra, i dues pistes esportives de 968 m2. A més, també tindrà zones diferenciades de jocs per a Infantil i Primària i un hort escolar.

Escola amb un consum energètic quasi nul i amb un disseny inspirat en la Calderona

El disseny de la nova escola de Gilet, obra d’AECOestudio, és el d’un edifici amb qualificació energètica A i amb un consum d’energia quasi nul (nZEB). És a dir, que s’adapta al seu entorn i que la poca energia que necessita és renovable.

Ha sigut projectat de manera que s’integre amb l’entorn. Així, les aules d’Infantil es disposen a manera de filtre permeable, disgregades, divertides, plenes de color i joc. Sense normes, com un joc de peces aleatòries i irrepetibles, com l’orografia de la serra Calderona que envolta l’escola.

Les aules de Primària s’estructuren en peces lineals, organitzades, pautades, de manera que es puga donar solució metòdicament al programa de necessitats, ja més complex, amb els seus condicionants normatius tècnics i educatius. Per a connectar els dos cicles s’estableixen com a punts d’unió els espais comuns del centre, amb geometries i estructures híbrides en la seua composició i esquema organitzatiu.

Per a aconseguir la màxima eficiència energètica, l’edifici s’ha projectat amb un envoltant que limita adequadament la demanda energètica necessària per a aconseguir el benestar tèrmic gràcies a les característiques que té d’aïllament i inèrcia, permeabilitat a l’aire i exposició a la radiació solar.

El centre disposarà també de sistemes de climatització eficients i sostenibles per al medi ambient. Així, la instal·lació de calefacció serà d’alta eficiència energètica perquè té al seu cor una caldera de biomassa de condensació de baixa temperatura, que suposa un 40 % d’estalvi d’energia respecte a una caldera convencional. A més, com que està combinada amb la instal·lació de plaques solars, l’estalvi energètic és considerable.

El sistema de ventilació i aire condicionat de l’edifici inclou recuperadors entàlpics dissenyats per a recobrar el 30 % de l’energia consumida en intercanviar la temperatura i la humitat de l’aire extret amb la de l’aire fresc exterior. Gràcies a això, la càrrega tèrmica aportada per la ventilació disminueix dràsticament i redueix al voltant d’una tercera part el consum d’energia. Així mateix, la reducció de la càrrega tèrmica necessària permet la instal·lació d’equips d’aire condicionat de menys capacitat.

Igualment, s’utilitzaran lluminàries amb tecnologia led d’alt rendiment energètic, d’aquesta manera s’afavoreix un estalvi del 80 % enfront dels halògens. El sistema d’il·luminació estarà equipat amb sensors que regularan la intensitat de segons la llum natural que entre de l’exterior, mentre que a les zones de pas hi haurà també sensors de moviment que apagaran els llums quan no siguen necessaris. Per al disseny de la il·luminació exterior s’ha proposat l’ús de fanals fotovoltaics, cosa que suposa un estalvi del 70 % respecte als convencionals.

Tags: Gilet

Lo + leído

Benetússer cierra sus Fiestas Mayores con música y tradición

Las Fiestas Mayores de Benetússer han llegado a su fin, dejando un recuerdo especialmente emotivo…

Orihuela organiza actividades nocturnas en sus museos para el verano

La Concejalía de Cultura y Orihuela Cultural han presentado una atractiva programación para este verano,…

El Festival Internacional de Godella celebra su XVII edición con un homenaje a Bach y Palomo

Godella acogerá del 3 al 13 de julio la XVII edición del Festival Internacional de…

Otras noticias

control m
El Camp de Morvedre

Sagunto habilita dispositivos especiales de la Policía Local ante las concentraciones nocturnas en polígonos

Por Redacción ComarcalCV
La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?