ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’Audiència rebutja la petició de l’exalcalde de Gandia, Arturo Torró, de suspendre el seu judici fins a saber si es modifica el delicte de malversació

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 8:00 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado diciembre 12, 2022
365 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

Fiscalia demana huit anys de presó per al exalcalde de Gandia i un empresari per malversació i frau en la contractació

L’Audiència de València ha rebutjat la petició de les defenses del qual fora alcalde de Gandia amb el PP entre 2011 i 2015, Arturo Torró, i d’un empresari de l’audiovisual -per als quals la Fiscalia demana huit anys de presó pels delictes de malversació de cabals públics i frau en la contractació- que se suspenga la vista fins que el Congrés dels Diputats resolga si aprova una modificació del Codi Penal que afectaria el tipus penal pel qual estan sent jutjats. Els magistrats han rebutjat aquesta sol·licitud en entendre que «no cal fer projeccions de futur».

La secció segona de la Audencia de València jutja des d’aquest dilluns a Torró i a un empresari pels delictes de malversació de cabals públics i frau en la contractació per suposades irregularitats detectades en l’adjudicació dels serveis de comunicació audiovisual entre els anys 2012 a 2015 en el consistori. Per aquests fets, Fiscalia demana huit anys de presó per a cadascun i 20 anys d’inhabilitació. Així mateix, se senten en la banqueta altres cinc persones acusades per l’Ajuntament de Gandia. Totes les defenses s’han adherit a aquesta petició.

Així, el lletrat de Torró ha demanat en les qüestions prèvies la suspensió del judici per vulneració de drets fonamentals davant la possibilitat que el Congrés dels Diputats aprove la setmana vinent una esmena presentada per Esquerra Republicana de Catalunya per a rebaixar el delicte de malversació, que seria beneficiosa per al seu defensat i resta de processaments ja que en la seua immensa majoria no han cobrat res, la qual cosa entraria dins del nou tipus penal que es considera aprovar.

En aqueix sentit, ha assenyalat que la reforma del Codi Penal podria aprovar-se el dia 22 de gener, un dia després que acabara aquest judici, amb el que veurien «retallada» la seua estratègia de defensa.

La resta de defenses també s’han adherit a aquesta petició, que ha sigut rebutjada per Fiscalia -ha apuntat que la celebració d’un judici no pot dependre de «els vaivens legislatius»- i la sala finalment l’ha rebutjada.

Així, el tribunal ha admés que es tracta de «una situació nova i particular» pel coneixement que es té de la intenció de modificara el delicte de malversació de cabals públics que afecta aquest cas. No obstant això, ha argumentat que una eventual modificació del Codi Penal no vincula als tribunals ja que es desconeix, d’aprovar-se, quins serien els seus termes i si recollirà disposicions transitòries.

A més, qüestiona que en al·legacions de les parts tampoc observa una concreció d’en quina mesura haurien portat una estratègia defensiva diferent. Per això, resol que la vista se celebrarà «amb totes les garanties» i a més ha assenyalat que si els fets jutjats foren declarats provats i en la sentència es fallara que va haver-hi una responsabilitat penal, els condemnats podran recórrer per a sol·licitar una modificació de pena d’acord amb el nou codi.

Així mateix, el tribunal ha admés que els acusats declaren al final de les pericials, els pròxims dies 20 i 21 de gener, i estudiaran que els acusats, amb una justificació raonada, puguen absentar-se d’alguna sessió excepte quan declaren.

Huit anys

Segons l’escrit d’acusació del Ministeri Públic Arturo Torró, aprofitant la seua condició d’alcalde de l’Ajuntament de Gandia i president del Consell d’Administració de IPG, utilitzant aquesta empresa municipal, va concebre, va promoure i va assumir l’obligació de pagar a ‘Comarques Centrals Televisió S.L.’ la quantitat de 500.000 euros de diners públics, «sabent que no hi havia causa que ho justificara, causant un clar perjudici per a les arques públiques, comptant amb la col·laboració de l’altre acusat i amb el consegüent domini del fet per part del mateix per a poder dur a terme l’acord i l’execució d’aquesta indemnització».

Finalment, va arribar a abonar-se per part de IPG a ‘Comarques Centrals Televisió S. L.’ 480.000 euros de l’import pactat, realitzant-se la primera transferència en data 7 de juny de 2012, abans fins i tot que s’acordara la resolució i la referida indemnització a favor de ‘Comarques Centrals Televisió S. L’.

Per això, sol·licita també que els dos acusats abonen de manera solidària i directa a l’Ajuntament de Gandia pel perjudici causat a les arques públiques en la quantitat de 480.000 euros, més interessos legals. Per part seua, l’acusació particular, exercida per l’Ajuntament de Gandia, inclou també els delictes de prevaricació administrativa i vulneració de drets fonamentals i amplia el nombre d’acusacions a altres cinc persones.

Tags: Gandia

Lo + leído

Música, tradició i recreacions medievals protagonitzaran la celebració del 9 d’Octubre a Sagunt

L'Ajuntament de Sagunt, en col·laboració amb el teixit associatiu local, ha dissenyat una amplisima programació…

Morella adquireix l’antiga església del convent dels Agustins per a convertir-la en una nova plaça pública

L'Ajuntament de Morella ha formalitzat la compra de l'espai que ocupava l'antiga església del convent…

Gandia aprova definitivament el seu primer Pla Local de Residus i transforma el model de gestió urbana

La Comissió del Ple de l'Ajuntament de Gandia ha donat el verdader pas definitiu en…

Otras noticias

Via comercial de Gandia.
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Safor

Gandia, Riba-roja o Mislata recibirán más de 5 millones de euros de la Generalitat para finalizar nuevos edificios públicos

Por Javier Ruiz
Esther Sapena i Balbina Sendra.
La Safor

Gandia aprova 120.000 euros en ajudes al lloguer per a 101 famílies vulnerables i renovarà la xarxa d’aigua a Marxuquera

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del refugi climàtic a la platja de Gandia.
La Safor

Gandia crea el seu primer refugi climàtic a la primera línia de la platja per a combatre les onades de calor: així serà el nou espai

Por Toni Cuquerella
Juanfran Pérez Llorca ha presentat el projecte a l'Olleria.
La SaforLa Vall d'Albaida

El desdoblament de la CV-60 entre l’Olleria i Terrateig i Gandia començarà en 2027 amb una inversió de 347 milions: aquestes són les claus

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
Gandia
La Safor

Gandia injecta 400.000 euros al comerç local amb la quinta edició dels Xecs Consum

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?