ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’alqueria de la Torre dels Pares (s.XVII) de Gandia es podrà visitar a partir de la primavera

El projecte de consolidació d'aquest Bé d'Interés Cultural està valorat en 750.000 euros, finançat al 75% per l’1,5% Cultural del Govern central
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 14, 2023
521 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
8521 gandia torre dels pares

L’alqueria de la Torre dels Pares de Gandia, originària del segle XVII, podrà ser visitada a partir de la pròxima primavera. Així ho ha avançat la primera tinenta d’Alcaldia i regidora de Patrimoni, Alícia Izquierdo, que acompanyada de l’edil d’Urbanisme, Vicent Mascarell, i de l’arqueòleg municipal, Joan Negre, han comprovat aquest matí el resultat de les obres de consolidació, ja recepcionades, d’aquest compelx històric.

El projecte està valorat en 750.000 euros, finançat al 75% per l’1,5% Cultural del Govern central i la resta d’aportació municipal. S’hi han arreglat tots els sostres, els forjats de la casa i s’hi han eliminat tots els elements impropis. Ara la Torre dels Pares ha tornat al seu estat original del segle XVII: «Sempre diem que és el BIC més desconegut per a Gandia, perquè presentava un estat arquitectònic que impedia la visita per raons de seguretat. Hui ja podem anunciar que, una vegada finalitzada aquesta primera fase de les obres, es podrà obrir a la ciutadania amb un cicle de visites organitzades a partir de la primavera», ha indicat la responsable de Patrimoni Històric, Artístic i Cultural de Gandia.

En aquest sentit, Mascarell ha insistit que la millor manera de protegir el patrimoni d’una ciutat és obrir-lo a la societat perquè el conega i el valore: «Cal recordar que, quan vam accedir al govern al 2015, ens va trobar l’edifici en un perill greu i ha sigut des d’aleshores una prioritat; totes les legislatures s’hi han invertit recursos públics a la mesura de les nostres possibilitats econòmics per a mantindre’l. Hui donem una passa més, no va a ser suficient i el compromís és més que evident,  anem a buscar més recursos d’altres administracions per tal de finalitzar la restauració».

Finalment, Izquierdo ha recordat que l’emblemàtica torre ja es va restaurar anteriorment gràcies a una subvenció de la Diputació de València i ara restaria la part més estètica de l’edifici; la restauració de la façana, la reparació de portes i finestres o altres elements interiors. Paral·lelament, s’hi està treballant en l’adequació de l’entorn: «Podem dir que estructuralment està acabat i protegit del deteriorament per les inclemències del temps, l’accés d’animals, etc… Després de gairebé tres anys d’actuacions podem dir també que tanca el cercle d’arquitectura Borgiana, pel seu lligam amb els Jesuïtes, el Palau i l’Escola Pia (l’antiga Universitat)…». Pel que fa als usos finals, l’edifici i el seu entorn obrin moltes possibilitats, des del punt de vista cultural, d’espai que podrà acollir esdeveniments de molts tipus, també lligats a la història de la nostra agricultura i patrimoni.

Orígens

Pocs mesos després de la compra del ducat de Gandia, a les acaballes de 1485, la família Borja va començar a incorporar al seu patrimoni diverses propietats rurals. Una d’elles va ser l’alqueria dels germans Balaguer, situada dins el terme de la vila, més enllà del riu.

Posteriorment, la propietat va ser llegada per Francesc de Borja a la Companyia de Jesús per sufragar les despeses de la Universitat de Gandia, l’actual Escola Pia. Pocs anys després, en 1605, els jesuïtes van iniciar la construcció de la Torre dels Pares en un solar deshabitat dins la finca, que prompte ja comptava amb diverses edificacions al seu voltant on els membres de la Companyia residien. «Entre d’altres, el complex comptava amb la seua pròpia capella, cuina, estances i totes les instal·lacions necessàries per explotar les àmplies i fèrtils terres al seu voltant. Als plànols més antics que conservem de l’heretat s’observa com el conreu majoritari van ser les vinyes i oliveres, i que l’alqueria comptava amb una séquia pròpia. Fins l’expulsió dels jesuïtes al segle XVIII, aquesta propietat va ser una de les més riques del ducat», ha explicat Joan Negre.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

La CV-425 entre Buñol y Alborache reabrirá el próximo fin de semana tras la instalación de la nueva pasarela peatonal

Las obras de transformación de la carretera CV-425, que conecta Buñol y Alborache, han entrado…

El poble viral de TikTok que busca cases i terrenys per rebre centenars de nous veïns

Èxit rotund de la nova campanya d'atracció de població a la Costera. L'Ajuntament de Cerdà…

La playa de La Pobla de Farnals estrena la 10ª edición de su Fira d’Estiu

La playa de La Pobla de Farnals se convierte desde este viernes en el epicentro…

Otras noticias

Gandia lidera el descenso del paro en La Safor
La Safor

Gandia lidera la caída del desempleo en la Safor mientras Palmera y Xeraco sufren los mayores repuntes

Por Adrián Lupiáñez
Supermercat de Xeraco interessat en instal·lar una gasolinera.
La Safor

L’Ajuntament de Xeraco recorrerà davant el TSJCV la sentència que declara viable la instal·lació d’una gasolinera al carrer Jaume I

Por Toni Cuquerella
AO 1185 copia
La Safor

El Ayuntamiento de Gandia estrecha la coordinación con la UME en plena campaña forestal

Por Adrián Lupiáñez
Balbina Sendra i Alícia Izquierdo.
La Safor

Gandia blinda el seu patrimoni natural: aprovat el pla per a crear la gran Anella Verda de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Terrer Montaje e1782732866847
La Safor

La Font d’en Carròs renueva su red de agua potable con 2.250 contadores de telelectura

Por Javier Ruiz
L'alcalde de Gandia ha presentat el pla antiinundacions en el qual s'invertiran 11 milions.
La Safor

El pla d’11 milions d’euros amb què Gandia es blindarà contra les pluges torrencials i el canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?