ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’Ajuntament de Gandia ofereix visites virtuals als refugis de la Guerra Civil

Serà l'única possibilitat de recórrer els espais, ja que es troben tancats per problemes de seguretat
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 18, 2023
344 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8420 gandia refigi guerra civil

L’Ajuntament de Gandia ha posat a disposició de la ciutadania, els centres educatius i els visitants la possibilitat de realitzar una visita virtual als refugis de la Guerra civil del Prado, de la Cisterna del Palau i de la Pescateria. Aquesta serà l’única forma de poder recórrer aquestos espais ja que actualment es troben tancats per problemes de seguretat.

Així ho ha anunciat la primer Tinent d’Alcaldia i regidora de Memòria democràtica, Alícia Izquierdo, acompanyada de l’arqueòleg municipal i director del Museu Arqueològic de Gandia (MAGa), Joan Negre.

Izquierdo ha manifestat que «la virtualització dels refugis respon a la voluntat de donar a conèixer aquests espais, les condicions d’accessibilitat dels quals són molt limitades. Part de la història de la nostra ciutat, aquests túnels van ser construïts o habilitats en la seua majoria durant l’any 1937, com a resposta als bombardejos italians sobre Gandia i el Grau. Ara podem conéixer-los de primera mà a través d’aquestes visites virtuals, que també ens permeten accedir a altres materials relacionats, com el documental realitzat sobre els bombardejos de Gandia durant la Guerra Civil, les unitats didàctiques preparades per a l’alumnat de primària i secundària o l’informe tècnic realitzat sobre la totalitat de refugis i túnels de la ciutat».

La regidora ha assegurat que aquest i altres projectes s’emmarquen dins l’objectiu ‘Educar per a la Pau’ del departament de Memòria democràtica de l’àrea de Patrimoni històric, artístic i cultural: «Tot allò que no es coneix o no es reflexiona, està condemnat a repetir-se. Per tant, l’aprenentatge de la pau no és recordar els episodis tràgics; sinó ser conscients que no volem que tornen a passar. Treballem per una societat més respectuosa, justa i tolerant».

Per la seua banda, l’arqueòleg municipal ha explicat que dels 37 túnels antiaeris de la ciutat, només 3 refugis són visitables, per ara de forma virtual. Entre les seues singularitats es troba el fet que van ser construïts, sobretot el de la Pescateria, per dones. Concretament, de l’agrupació antifeixista de Gandia. «Els tres refugis s’inclouen dins del conjunt d’elements de Memòria democràtica que formen part del Catàleg municipal de Béns i Espais protegits. Com ara, la Quadra de Beniopa o l’antic col·legi Joaquim Costa (Sant Francesc de Borja). En aquests elements hi ha panells informatius al voltant del seu paper històric». Negre ha recordat que també es pot visitar de forma virtual el parc arqueològic del Castell de Bairén i «a poc a poc anirem digitalitzant el nostre patrimoni, també com a reclam turístic».

El projecte de virtualització dels refugis ha sigut possible gràcies a la tasca de col·laboració entre el Museu Arqueològic de Gandia, l’Arxiu Històric de la Ciutat de Gandia i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de l’anterior Consell de la Generalitat Valenciana; mentre que de l’habilitació tecnològica s’ha encarregat visitamultimedia.com.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Metrobús cambia sus líneas en Cheste y Chiva desde el 7 de septiembre: nuevos horarios para el Complejo Educativo y Olimar

La Generalitat Valenciana modificará y reforzará, a partir del próximo 7 de septiembre y coincidiendo…

La CHJ reabre el Parque Fluvial del Turia con cuatro pasarelas anti-riadas en Riba-roja y Manises

a Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha puesto oficialmente en servicio cuatro nuevas pasarelas peatonales…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el miércoles 2 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el miércoles 2 de septiembre indica temperaturas máximas de…

Otras noticias

PLEMANCOAPROVACIOEDILarxiu
La Safor

Tavernes invertirà 2 milions per reduir el risc d’inundacions adaptant la ciutat

Por Javier Ruiz
FOTO 1 8
La Safor

Detenida una pareja por sustraer joyas a ancianos dependientes en Piles, L’Alquería de la Contessa, Beniarjó y Gandia

Por Javier Ruiz
Les famílies de Gandia poden demanar el xec escolar.
La Safor

Estalvia 30 euros per fill en la tornada a escola a Gandia: quins llibres i material es poden comprar amb el xec escolar

Por Toni Cuquerella
La Vuelta
DeportesEl Camp de TúriaL'Horta NordLa Hoya de Buñol - ChivaLa Safor

Puçol da el pistoletazo de salida de la 8ª etapa de la Vuelta hasta Xeraco

Por Adrián Lupiáñez
Comisaría de la Policía Nacional en Gandia.
La Safor

Detenidos tres jóvenes en Gandia por la presunta agresión sexual a una menor

Por Toni Cuquerella
CF Gandia
DeportesLa Safor

El CF Gandia s’enfrontarà a la UD Oliva en la 40ª edició del Trofeu Ciutat de Gandia

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?