ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia rep més de 4.500 visitants en la seua primera Plaça del Llibre

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 1, 2021
427 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Més de 4.500 persones han visitat la primera Plaça del Llibre del 28 al 31 de maig, un gran encontre de la lectura en valencià, per a assistir a alguna de les més de 40 activitats programades, o endur-se a casa algun exemplar dels més de 1.600 títols oferts. Entre aquestes compres destaca el dietari La bèstia en què cavalquem, de l’escriptor i historiador Ferran Garcia-Oliver com el títol més venut.

“Amb l’èxit que ha tingut la primera Plaça del Llibre, s’ha fet palés que Gandia és un important bastió de les lletres valencianes. De les quatre edicions, s’ha convertit en la segona amb més assistència, per damunt d’Alacant i Castelló”, ha assegurat Jesús Figuerola, president de la Fundació FULL, que va presentar en el marc de la Plaça l’Estudi d’Hàbits de Lectura i Compra de Llibres a la Comunitat Valenciana 2020 en què s’anuncia un augment de lectors, també en valencià, i on la zona de Gandia-Alcoi destaca d’entre les més lectores.

Per la seua banda, Jose Manuel Prieto ha valorat positivament la iniciativa. «Hem superat les expectatives que ens havíem posat tot que era la primera vegada que la Plaça del Llibre era la primera vegada que se celebrava a la ciutat. Les dades avalen l’èxit d’aquesta trobada de la literatura valenciana «i ha agraït a l’IMAB, Fundació Full, Generalitat Valenciana i les llibreries participants la seua implicació per fer realitat la Plaça del Llibre.

«Hem de perseverar i consolidar aquesta activitat com una més de les que ofereix Gandia com a Capital Literària Valenciana i que provoca que molta gent visite la nostra ciutat com va passar el cap de setmana» va finalitzar l’edil.

En la llista dels més venuts destaquen els títols presentats per editorials valencianes com a part d’aquesta programació, la qual cosa reafirma el paper de la Plaça del Llibre com a difusora i dinamitzadora de la indústria editorial autòctona. D’altra banda, els llibreters també asseguren que amb un desplegament de més de 1.600 títols diferents de 150 editorials s’ha demostrat que la literatura en valencià té diversitat i qualitat. Entre els cinc títols més venuts també hi ha diversitat de gèneres: La bèstia en què cavalquem (Alia Edicions) com a dietari; Noruega (Llibres de la Drassana), de Rafa Lahuerta com a novel·la; La casa buida (Món de llibres), de Juli Capilla com a poesia; i Rondalles d’Oliva (Edicions Tívoli) i Ferran Ferralla (Editorial Tramuntana) d’Irene Verdú i Maria Martínez com a literatura infantil i juvenil. De fet, la literatura infantil i juvenil ha suposat quasi la meitat de les vendes, el 47%.

Dels cinc títols més venuts, quatre s’han presentat a la Plaça dins d’una programació que també ha comptat amb el concert de Jonatan Penalba, a la Casa de Cultura Marqués González de Quirós, com a tancament a una primera edició visitada per diversos representants públics, com ara: Enric Morera, president de les Corts Valencianes; Mónica Oltra, vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives; Vicent Marzà, conseller d’Educació, Cultura i Esport; Diana Morant, alcaldessa de Gandia; a més d’altres regidors de la corporació municipal i d’altres municipis de la comarca.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

Cali y El Dandee encapçalen la gran nit musical del diumenge 16 d’agost a la Fira de Xàtiva

Xàtiva afronta aquest diumenge 16 d’agost una de les jornades més intenses de la Fira…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 15 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 15 de agosto indica un día muy…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 15 de agosto

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 15 de agosto indica temperaturas máximas de…

Otras noticias

comunitat valenciana
ComarcalComunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana blinda sus arrozales contra el ‘cucat’ y reduce un 99 % los insecticidas

Por Adrián Lupiáñez
sagunt
Comarcal

El Teatro Romano de Sagunt acoge este 13 de agosto la comedia ‘La dama boba’ dentro de Sagunt a Escena

Por Adrián Lupiáñez
pobla de farnals
Comarcal

La Pobla de Farnals estrena wifi gratuito, cargadores solares y dos estaciones para bicicletas

Por Adrián Lupiáñez
Morella
ComarcalEls Ports

Morella culmina la segunda fase del acueducto del siglo XIV e invertirá 300.000 euros más a partir de septiembre

Por Adrián Lupiáñez
a punt
ComarcalDeportes

À Punt retransmet en obert el penúltim examen del València CF a Anglaterra

Por Adrián Lupiáñez
WhatsApp Image 2026 07 30 at 08.22.00
Comarcal

La Gran Entrada Mora i Cristiana ompli Torrent amb més de 3.000 participants

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?