ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia posa en marxa una iniciativa de suport al comerç local que mobilitzarà entre 1 i 2 milions d’euros

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 16, 2021
59 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

El regidors d’Economia i Hisenda i Polítiques Econòmiques i Comerç, Salvador Gregori i Ferran Martínez, respectivament, acompanyats dels cinc presidents de les associacions comerciants de la ciutat, han anunciat un iniciativa de suport al comerç local de Gandia.

Així, l’Ajuntament mobilitzarà, generant un crèdit entre 0’5 i 1 milió d’euros, part de la compra efectuada pel consumidor en els comerços de la ciutat. Més de 1.200 establiments de Gandia podrien beneficiar-se de la mesura i aconseguir un primer impacte d’entre 20.000 i 100.000 accions de compra, l’equivalent a 1 o 2 milions d’euros.

“En aquests moments, està en marxa el Pla Resistir amb una dotació pressupostària de 2’7 milions d’€ i les sol·licituds d’ajudes engloben un tipus d’activitats prèviament fixades en l’àmbit autonòmic, i donat el nombre de sol·licituds podem assegurar que avancen a un ritme molt considerable. Però també és cert que en focalitzar les ajudes en uns sectors que estan molt castigats això no vol dir que hi haja d’altres que també ho estan passant malament i pateixen una situació delicada, com és el cas del comerç. Doncs bé, el Govern de Gandia ja va prendre la decisió d’articular una sèrie de mesures que ajuden a pal·liar els efectes i ha estat comunicat en els corresponents òrgans participatius (Consell del Comerç), on han estat ben acollits”.

Gregori ha recordat que hi ha una situació de demanda estancada i les dades facilitades per les entitats bancàries pel que fa a pagaments amb targetes de crèdit en els comerços així ho indiquen (estem parlant de gairebé un 15% de baixada) i d’altra banda el confinament de l’any passat i les restriccions actuals han impulsat el comerç electrònic amb una quota de mercat que s’acosta al 10%.

“Per tot això, el Govern del Serpis, ha posat en marxa la logística per incentivar els bons al consum dirigits fonamentalment al comerç local i el departament d’Hisenda és l’encarregat de generar el crèdit necessari perquè això es puga realitzar gràcies al fet que els comptes municipals ens ho permeten, perquè la higiene financera d’aquests comptes, ho permet, tal i com ho testifiquen tots els informes generats de la Intervenció Municipal. I el teixit productiu i comercial d’aquesta ciutat va a poder beneficiar-se d’aquesta situació conseqüència de la bona gestió i rigor econòmic que ja fa gairebé 6 anys estem duent a terme. Per tant, aquesta acció es fa perquè es pot perquè hem fet el que tocava i ara farem el que toca fer. Ja ho vam fer en la primera onada de la pandèmia on Gandia va ser la ciutat que més ajuda va donar en relació a la seua població”.

Per la seua banda, Martínez ha desitjat que el Comerç s’incloga en un una edició futura del Pla Resistir de la Generalitat, que en aquests moments ha prioritzat «els sectos més castigats o que han hagut de tancar. Seria desitjable que s’ampliara. Mentre això se dóna, l’Ajuntament ha de prendre mesures que reforcen el treball dels nostres comerciants, malauradament molt limitat per les circumstàncies. No podrem entrar en la política d’ajudes directes de la Generalitat, perquè seria redundar en les previsions que probablement té. Però sí podem actuar sobre el consum al comerç afectat, sobretot, per la contracció de la despesa per part de la ciutadania”.

En aquest sentit, Martínez ha explicat que, a hores d’ara, el que es llança al comerç local, associat o no, i contemplat en el llistat d’IAE que els han enviat, és una invitació per a participar en aquesta primera edició. És necessari que estiguen inscrits per a dur endavant els pertinents processos administratius, que també compten amb la col·laboració de Caixa Ontinyent, segons indiquen fonts municipals. Ho han de fer a través de la web de l’Urbalab Gandia:
www.urbalabgandia.com/xecsconsum

Poden participar-hi els comerços amb establiment obert al públic de fins a 10 treballadors, menys de 2 milions d’euros de facturació anual, i que es dediquen a la venda en per menor de les activitats comercials tipificades per a aquesta primera edició.
En futures accions s’anirà remodelant la iniciativa incloent-hi sectors en funció de les necessitats urgents, assenyalen les mateixes fonts.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

La Generalitat Valenciana ha activado para este jueves 17 de julio la alerta roja por…

La Policía Nacional detiene a un hombre en Algemesí por estafar 85.550 euros a su abuela

Un hombre de 31 años ha sido detenido por la Policía Nacional en Algemesí tras…

Desmantelada una organización criminal en Catarroja que robaba y desguazaba camiones

La Guardia Civil ha llevado a cabo la operación Foodtruck en Catarroja, donde han arrestado…

Otras noticias

Taulells que s'instal·laran a Catarroja per senyalar el nivell al que va arribar la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

Por Toni Cuquerella
624f8901 038e 482d 92d8 76a8b231b1d0
Comarcal

Córdoba acoge el Seminario Internacional sobre el Pilar Europeo de Derechos Sociales en una Justa Transición Ecológica y Digital

Por Javier
Joanma Miguel (Compromís) y Paco Gorrea (PSPV).
Comarcal

El PSPV accede a la alcaldía de Llíria de la mano de Paco Gorrea relevando a Compromís dentro del pacto de gobierno

Por Toni Cuquerella
Elda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

Por Toni Cuquerella
image 21
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

Por Redacción ComarcalCV
Ferrocarril entre Moixent i l'Alcúdia de Crespins.
Comarcal

Llum verda del Govern per a la segona via entre Moixent i l’Alcúdia de Crespins per a reforçar Rodalia i el Corredor Mediterrani

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?