ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia inicia una nova fase de les obres de la línia elèctrica que unirà amb la futura subestació de Sanxo Llop

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 11, 2021
252 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

El vicealcalde de Gandia i regidor d’Urbanisme, Josep Alandete, i l’edil de Mobilitat i Trànsit, Nacho Arnau, han comparegut junt amb la delegada regional de Red Eléctrica de España (REE) en la Comunitat Valenciana i Múrcia, Maite Vela, i la responsable de Planificació de i-DE (empresa distribuïdora del grup Iberdrola), Nuria Ruano, per a informar del procés i termini de les obres de canalització del cablejat d’alta tensió (2,4 km aproximats de longitud) que unirà la subestació elèctrica del Polígon Alcodar amb la futura subestació elèctrica que es construirà al polígon Sanxo Llop.

Les actuacions formen part de la planificació vigent del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va ser aprovat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme en 2015 amb la col·laboració de les Comunitats Autònomes, i autoritzat per la Direcció General d’Indústria, Energia i Mines de la Generalitat en 2020.

Segons indiquen fonts municipals; les obres, que es van iniciar el mes de maig passat, es reprendran el pròxim 18 d’octubre en tres fases: octubre-novembre, novembre 2021 i a partir de desembre de 2021. Tota la infraestructura comptarà amb una inversió aproximada de 30 milions d’euros.

En la seua intervenció, Alandete ha destacat que aquesta infraestructura “dona compliment a les necessitats futures i a una reivindicació històrica i del teixit empresarial de la ciutat” i ha posat en valor la seua complexitat, ja que, a banda de l’envergadura del projecte, només hi ha dos entitats proveïdores a escala mundial que fabriquen els components utilitzats per a la construcció de la subestació.

“Hem de valorar la importància tècnica i estratègica d’aquesta subestació de Sanxo Llop i de tot el que comportarà per a la nostra ciutat i la nostra comarca, i en això l’Ajuntament de Gandia, des de sempre, ha estat oferint tota l’ajuda possible tant a REE com a Iberdrola perquè l’obra s’execute de la manera més ràpida i òptima possible”.

D’altra banda, Arnau ha defensat que es tracta d’unes obres “necessàries per a un bé major com és la importància industrial i econòmica per a Gandia i per a tot el teixit industrial de la Safor”, un procés del qual ja s’ha informat, des del seu departament i des de la Policia Local, a les empreses implicades.

En l’apartat de les afeccions que comporta aquest projecte, el responsable de Mobilitat ha exposat que l’avinguda Blasco Ibáñez, una de les principals artèries vials de Gandia, veurà reduïda la circulació a dos o inclús un carril, motiu pel qual ha recomanat a la ciutadania “fer ús de la ronda perimetral externa que facilita la connexió amb tota la ciutat” i evitar, així, l’alentiment del trànsit en aquesta via.

Per tal de mantenir informada la ciutadania del procés de les obres i de les alternatives al trànsit, Arnau ha demanat els gandians i les gandianes actualitzar la informació a les xarxes socials (Twitter i Facebook) de la Policia Local, on podran conèixer tots els canvis que puguen sorgir amb l’avanç de les fases de l’obra.

A banda d’aquests canals, l’Ajuntament de Gandia, en col·laboració amb les empreses elèctriques, iniciarà una campanya institucional per a informar a través dels mitjans de comunicació físics i digitals (premsa, ràdio i televisió), a més d’instal·lar cartells fixos i variables als accessos de la ciutat.

Pel que fa al termini de les obres, Vela estima que començaran a funcionar a finals del 2022, i ha explicat que la funcionalitat d’aquestes infraestructures consisteix a subministrar potència de la xarxa de transport elèctric a la xarxa de distribució perquè des de la subestació de Sanxo Llop, mitjançant el desenvolupament addicional de línies d’alta tensió, es puga garantir a curt i mitjà termini el subministrament elèctric de la zona.

La delegada de REE ha remarcat que “les companyies estem fent els nostres millors esforços per a dur a terme les obres i complir al més prompte possible amb el propòsit de posar en servei la subestació de Sanxo Llop. El nostre compromís amb Gandia i amb tota la comarca de la Safor és fer possible com més prompte millor aquest subministrament, que és fonamental per al desenvolupament i la competitivitat dels seus sectors econòmics. En data de hui, la previsió és que la subestació es pose en servei a finals de 2022″.

Finalment, Ruano ha destacat que Gandia, i tota la comarca, “té un indústria molt potent i molt proactiva, i la seua competitivitat dependrà dels serveis amb què compte”, i la subestació de Sanxo Llop “aportarà una major fiabilitat al subministrament elèctric, resiliència enfront dels esdeveniments meteorològics adversos, cada vegada més freqüents, i permetrà la transició ecològica i l’electrificació de l’economia”.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

Benidorm refuerza su resiliencia frente a inundaciones con más de 8 millones de euros invertidos en infraestructuras de evacuación pluvial

Las infraestructuras de evacuación de aguas pluviales constituyen un pilar fundamental para la seguridad y…

La Orquesta Filarmónica Fundación Ciudad de Requena ofrece su concierto de Semana Santa

La Orquesta Filarmónica Fundación Ciudad de Requena celebró el pasado sábado su concierto de Semana…

Alboraya abre nueva ludoteca municipal en la Biblioteca de la Casa de la Cultura

El Ayuntamiento de Alboraya ha inaugurado una ludoteca municipal situada en el segundo piso de…

Otras noticias

Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional desmantela en Alzira una red de narcotráfico

Por Pau Gómez
Pleno municipal de Paiporta.
ComarcalL' Horta Sud

Paiporta aprueba por unanimidad una línea de ayudas extraordinarias para reparar ascensores dañados por la dana

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Un agent en el complex 'l'Alemany' de Sagunt, on es va produir l'homicidi.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Cinc detinguts per l’homicidi del violinista de carrer nord-americà que vivia en un complex industrial abandonat de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Centro histórico de Villena.
ComarcalL'Alt Vinalopó

Plan de choque en el corazón de Villena: subasta de 40 solares e inmuebles en ruina para atraer residentes al centro histórico

Por Toni Cuquerella
CallesCompostaje2
ComarcalLa Serranía

La Diputación invertirá 1,8 millones para ampliar la planta de compostaje en Calles

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?