ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia inicia una nova campanya de divulgació sobre els vehicles de mobilitat personal

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 14, 2022
158 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

El regidor de Trànsit i Mobilitat, Nacho Arnau, i l’inspector en cap de Trànsit, Marcos Miñana, han comparegut en roda de premsa per tal d’anunciar la campanya de divulgació que va a fer-se les pròximes setmanes sobre els vehicles de mobilitat personal (VMP) o patinets elèctrics.

“Una campanya que consistirà a informar en una primera fase inicial sobre els canvis de la normativa d’aquests vehicles, antigament artefactes i hui ja considerats vehicles. Hi ha hagut canvis normatius que la ciutadania ha de conéixer tant a nivell d’usuari com a nivell de comerciants que venen aquest tipus de vehicles”, ha explicat Arnau.

Per tant, segons informen fonts municipals, aquesta primera fase es realitzarà del 17 al 23 de gener i serà de divulgació de la informació que arribarà per les xarxes socials de l’Ajuntament i de la Policia Local, per mitjans de comunicació, i a través d’una campanya en determinats centres educatius al llarg de tot l’any, sobretot centrada en les edats compreses entre 14-15-16 anys.

En aquest moment, tal i com asseguren des del consistori, es podrà fer l’alt a una persona que vaja per damunt de la vorera, on no està permés circular excepte en casos com són els carrers per als vianants i donant-se uns requisits específics. El regidor ha destacat que “es podran sancionar infraccions greus o molt greus com estar conduint aquests vehicles sota els efectes de begudes alcohòliques o estupefaents”.

I en la segona fase de la campanya, del 24 al 6 de febrer, ja hi haurà controls rutinaris i seran sancionats tots aquells vehicles que no complisquen la norma.

Per la seua part, Miñana ha recalcat que en l’any 2021 s’han registrat 117 denúncies de vehicles de mobilitat personal. Les infraccions més habituals han sigut circular per damunt de la vorera, amb cascos o auriculars i dues persones al mateix vehicle.

També hi ha registrats 62 accidents, dels quals dos dels conductors van donar positiu en la prova d’alcoholèmia. “El problema que nosaltres veiem respecte a aquests VMP és que la seua posada en circulació no requereix autorització administrativa, no té permís de circulació ni cap paper i hi ha molta gent que compra vehicles que pensa que són VMP i no ho són”, ha assenyalat l’inspector.

Per això, “la campanya inicialment va dirigida al potencial usuari perquè sàpia el que compra i perquè ens preocupa que el conductor d’aquesta mena de vehicles no sàpia el risc que està ocasionant”.

Cal destacar que la DGT traurà en març de 2022 un reglament de quan utilitzar el casc i en quines condicions, però de moment és recomanable, igual que tindre assegurança.

Per acabar, el regidor de Trànsit i Mobilitat ha recordat que “estem a favor de la utilització d’aquesta mena de vehicles. És un vehicle a potenciar sempre que es complisca la normativa. La campanya es fa necessària per a saber el que tenim entre mans i, al final, aconseguir seguretat en el trànsit de la ciutat que és el que volem”.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

Torrent inaugura la Navidad 2025 con un espectáculo familiar en la Plaça Bisbe Benlloch

Torrent ha dado oficialmente la bienvenida a la Navidad 2025 con un evento multitudinario organizado…

Detienen en Paiporta y Catarroja a dos personas por estafar 6.500 euros con el método “hijo en apuros”

La Guardia Civil ha puesto a disposición judicial a dos hombres de 20 y 26…

Torrent celebra la XII edición de los Premios Carta de Poblament

Torrent celebró el pasado fin de semana la XII edición de los Premios Carta de…

Otras noticias

L'alcalde José Manuel Prieto ha presentat el sistema de Gandia.
ComarcalLa Safor

Tecnologia antitemporals: Gandia implanta un radar i sensors avançats per a la prevenció d’inundacions

Por Toni Cuquerella
2 5
Comarcal

Detenidas dos personas y desmantelado un narcochalé en Chiva con 600 plantas de marihuana

Por Redacción ComarcalCV
Utiel tras el paso de la dana.
ComarcalL' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los ayuntamientos afectados por la dana podrán comprar suelo inundable para impedir nuevas viviendas en zonas de riesgo

Por Toni Cuquerella
Línea C-3 de Cercanías de València una vez rehabilitada tras la DANA.
ComarcalLa Hoya de Buñol - Chiva

La línea C-3 de Cercanías València reabre hasta Cheste para el Gran Premio de Moto GP tras un año cerrada por la DANA

Por Toni Cuquerella
Los bomberos trabajan en la extinción del incendio en Elda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Un incendio en una nave de curtidos de Elda hace colapsar una estructura mientras trabajan 14 dotaciones de 5 parques de bomberos

Por Toni Cuquerella
Obras en el barranco del Poyo en Paiporta.
ComarcalL' Horta Sud

Paiporta frena el cambio de uso de bajos comerciales a viviendas para evitar riesgos de inundación como la dana

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?