ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia inicia les obres d’emergència de la Capella del Beat Andrés Hibernón

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 19, 2021
60 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

El Departament de Patrimoni Històric, Artístic i Cultural ha informat de l’inici de les obres de restauració de la capella del Beat Andrés Hibernón, prèvies al projecte de Visita Museogràfica.

Segons indiquen fonts municipals, els treballs s’han iniciat amb la instal·lació d’una coberta metàl·lica adossada al mur de la capella que fita amb en el solar veí del carrer de Sant Francesc de Borja.

La intervenció, tal i com indiquen les mateixes fonts, evitarà les filtracions capil·lars produïdes per les pluges al llarg de tota la paret mitgera de la capella del beat mentre no es construisca en el solar adjacent. La intervenció forma part de la primera fase de la restauració de la capella en la qual són ben visibles els deterioraments en la pintura de les parets i en el despreniment d’elements ornamentals, com ara, un plafó decoratiu que va caure al damunt de la imatge de la Mare de Déu que corona el retaule de la capella, assenyalen des del consistori.

El director general de Patrimoni Històric, Artístic i Cultural, Vicent Pellicer, ha visitat la instal·lació acompanyat de José Manuel Climent, arquitecte responsable de les obres de restauració, del conjunt de l’edifici, de propietat municipal, declarat Bé de Rellevància Local.

Segons declara Pellicer, a banda de ser necessàries i imprescindibles, «les obres de restauració són prèvies al projecte de visita museogràfica que s’està preparant. El caràcter històric de l’església ens obliga a considerar-la com un element més a incorporar al circuït de les visites culturals a més de ser una oportunitat única d’ampliar el coneixement del bé patrimonial no sols des del punt de vista religiós, sinó de la comprensió del seu significat cultural, d’identitat social i d’altres valoracions culturals que, per altra banda, permetrà avançar de manera general en la investigació, el desenvolupament i la innovació en qualsevol línia referent al patrimoni històric i cultural de la ciutat».

El projecte museogràfic de Sant Roc significarà, indiquen des de l’Ajuntament, posseir un ampli coneixement del temple; de la seua fundació i dels seus patrons; de les seues transformacions arquitectòniques al llarg de la seua història; dels estils artístics i dels seus arquitectes i artesans. Per tot això, calia un projecte que facilite la comprensió i interpretació global de l’edifici. Tot de manera didàctica i utilitzant nivells pedagògics adaptats als visitants.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

1 3
ComarcalL' Horta Sud

Torrent inicia gestión para declarar sus fiestas de Moros y Cristianos Fiesta de Interés Turístico Autonómico

Por Redacción ComarcalCV
Mapa de la zona en la que se desarrollarán los parques en l'Horta Sud.
Comarcal

Parques inundables y vías verdes como protección de l’Horta Sud y València frente a riadas como la de la dana

Por Toni Cuquerella
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Taulells que s'instal·laran a Catarroja per senyalar el nivell al que va arribar la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

Por Toni Cuquerella
624f8901 038e 482d 92d8 76a8b231b1d0
Comarcal

Córdoba acoge el Seminario Internacional sobre el Pilar Europeo de Derechos Sociales en una Justa Transición Ecológica y Digital

Por Javier
Joanma Miguel (Compromís) y Paco Gorrea (PSPV).
Comarcal

El PSPV accede a la alcaldía de Llíria de la mano de Paco Gorrea relevando a Compromís dentro del pacto de gobierno

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?