ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia combat l’assetjament escolar amb les 185 actuacions de la iniciativa Agent Tutor

Un agent de policia format i preparat per a previndre els possibles casos de bullying que pogueren produir-se
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 2, 2023
280 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6716 gandia policia local assetjament escolar

La regidora delegada de Protecció, Seguretat i Convivència, Lydia Morant; la regidora d’Educació, Esther Sapena, i el comissari principal de la Policia Local, José Martínez Espasa, han comparegut aquest dijous, Dia Internacional contra la Violència i l’Assetjament a l’Escola, fins i tot el Ciberassetjament, en roda de premsa per a presentar els resultats i posar en valor la figura de l’Agent Tutor.

Tal com ha explicat Morant, este recurs municipal va començar a funcionar en 2022 amb un agent de policia format i preparat per a previndre els possibles casos de bullying que pogueren produir-se a Gandia atenent indicis com l’absentisme escolar o les baralles de l’alumnat. Enguany, per al curs escolar 2023-2024, no obstant això, s’ha incorporat un segon professional a la plantilla amb l’objectiu d’oferir un millor servei a la comunitat educativa de la ciutat.

Entre altres coses, tots dos controlen que no hi haja incidents, tant a l’hora d’entrar i eixir del centre, com en els moments d’esplai, es reuneixen amb el professorat, col·laboren amb els Serveis Socials, actuen com a mediadors quan és necessari, i imparteixen tallers de diferents temes entre els diferents col·legis i instituts locals. Com a novetat, s’està treballant en la creació d’una aula on poder atendre i reconduir els casos de xiquets i xiquetes que falten a classe de manera habitual.

En paraules de la regidora d’Educació, esta labor “ha millorat molt la convivència i el benestar de tota la comunitat educativa en particular, però també de la societat gandiense en general”. A més, la regidora delegada de Seguretat ha destacat “la importància de la prevenció i el treball diari amb les famílies, el professorat i els serveis públics”, així com lo necessària que és la informació per a “evitar conflictes i tractar els valors de convivència escolar i urbana”.

Des de l’inici del curs escolar, els agents han realitzat un total de 185 actuacions entre els diferents col·legis, instituts i departaments, han dut a terme 21 controls d’absentisme i localitzat a 20 menors fora dels seus centres, i han efectuat un total de 16 actuacions amb els Serveis Socials.

A més, actualment participen en una mediació reglada per a un conflicte entre dos menors en l’IES Vetles i Vents, i han remés dos informes a les Unitats d’Atenció a la Família i la Dona (UFAM), per sospitar d’un possible delicte.

Quant a la importància de la iniciativa, Martínez Espasa ha explicat que “esta xacra social té unes connotacions molt més profundes del que puga semblar”, atés que l’alumnat que pateix aquest problema en qualsevol de les seues formes corre un major risc que la resta de “caure en el fracàs escolar relacionat amb la delinqüència”.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

La CV-425 entre Buñol y Alborache reabrirá el próximo fin de semana tras la instalación de la nueva pasarela peatonal

Las obras de transformación de la carretera CV-425, que conecta Buñol y Alborache, han entrado…

El poble viral de TikTok que busca cases i terrenys per rebre centenars de nous veïns

Èxit rotund de la nova campanya d'atracció de població a la Costera. L'Ajuntament de Cerdà…

La playa de La Pobla de Farnals estrena la 10ª edición de su Fira d’Estiu

La playa de La Pobla de Farnals se convierte desde este viernes en el epicentro…

Otras noticias

Gandia lidera el descenso del paro en La Safor
La Safor

Gandia lidera la caída del desempleo en la Safor mientras Palmera y Xeraco sufren los mayores repuntes

Por Adrián Lupiáñez
Supermercat de Xeraco interessat en instal·lar una gasolinera.
La Safor

L’Ajuntament de Xeraco recorrerà davant el TSJCV la sentència que declara viable la instal·lació d’una gasolinera al carrer Jaume I

Por Toni Cuquerella
AO 1185 copia
La Safor

El Ayuntamiento de Gandia estrecha la coordinación con la UME en plena campaña forestal

Por Adrián Lupiáñez
Balbina Sendra i Alícia Izquierdo.
La Safor

Gandia blinda el seu patrimoni natural: aprovat el pla per a crear la gran Anella Verda de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Terrer Montaje e1782732866847
La Safor

La Font d’en Carròs renueva su red de agua potable con 2.250 contadores de telelectura

Por Javier Ruiz
L'alcalde de Gandia ha presentat el pla antiinundacions en el qual s'invertiran 11 milions.
La Safor

El pla d’11 milions d’euros amb què Gandia es blindarà contra les pluges torrencials i el canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?