ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El Port de Gandia cedeix els terrenys per a acollir la primera seu de l’Institut Espanyol d’Oceanografia en la Comunitat Valenciana

El nou centre, el primer en la Comunitat Valenciana, suposarà una inversió de 16 milions i la incorporació de 50 noves persones entre personal investigador, tècnic i administratiu
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:22 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado abril 16, 2024
631 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5131 gandia port visita

El secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, ha anunciat que se cedirà l’ús dels terrenys necessaris en el Port de Gandia per a poder acollir la primera seu de l’Institut Espanyol d’Oceanografia que es construirà a la Comunitat Valenciana.

Durant la seua visita al port de la capital de la Safor, en la qual ha estat acompanyat pel president de Ports de l’Estat, Álvaro Rodríguez Dapena i per l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, el secretari d’Estat ha explicat que, amb aquesta actuació, el ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible fa un pas més per a la construcció de la citada seu i ha informat que la dotarà amb una atracada per a les seues embarcacions.

Tal com ha explicat el secretari d’Estat, l’Institut Espanyol d’Oceanografia, és una peça clau en el coneixement científic relacionat amb els oceans, la sostenibilitat dels recursos pesquers i el medi ambient marí.

Santano ha destacat la importància d’aquesta mena de projectes que vetlen per la protecció del medi marí i ha mostrat el seu ferm compromís per a donar suport a aquestes iniciatives orientades a investigar i assessorar respecte a la protecció i la sostenibilitat de les nostres mars com a recurs natural imprescindible.

La cessió de l’ús d’aquests terrenys portuaris serà possible gràcies l’Ordre Ministerial que aprova la Delimitació d’Espais i Usos Portuaris el passat 11 d’abril i l’ocupació s’articularà a través d’un conveni demanial.

Aquesta seu comptarà amb una inversió de 16 milions d’euros, a càrrec del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats que serà l’encarregat d’executar el projecte.

Gestió de les zones portuàries

A més, el secretari d’Estat ha informat de la finalització de la tramitació del conveni per a la gestió i manteniment de les zones portuàries posades a la disposició de la ciutadania.

El conveni contribuirà a ordenar aquests espais, facilitar la integració port-ciutat, obrint en definitiva noves oportunitats a favor de Gandia i els seus veïns. Totes dues parts es comprometen a sumar esforços per a millorar el manteniment de tota aquesta zona estratègica, a més de reforçar el component de seguretat.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Sagunt posa en marxa la plantació de 268 nous arbres als seus carrers i avingudes

L'Ajuntament de Sagunt, mitjançant la Societat Anònima de Gestió (SAG), ha iniciat una campanya de…

Cheste invierte más de 700.000 euros en un asfalto «antirruido» y la reparación del impacto de la DANA

El Ayuntamiento de Cheste ha iniciado esta semana los trabajos de reasfaltado y acondicionamiento del…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el jueves 24 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el jueves 24 de septiembre indica una jornada despejada…

Otras noticias

Via comercial de Gandia.
El Camp de TúriaL' Horta SudLa Safor

Gandia, Riba-roja o Mislata recibirán más de 5 millones de euros de la Generalitat para finalizar nuevos edificios públicos

Por Javier Ruiz
Esther Sapena i Balbina Sendra.
La Safor

Gandia aprova 120.000 euros en ajudes al lloguer per a 101 famílies vulnerables i renovarà la xarxa d’aigua a Marxuquera

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del refugi climàtic a la platja de Gandia.
La Safor

Gandia crea el seu primer refugi climàtic a la primera línia de la platja per a combatre les onades de calor: així serà el nou espai

Por Toni Cuquerella
Juanfran Pérez Llorca ha presentat el projecte a l'Olleria.
La SaforLa Vall d'Albaida

El desdoblament de la CV-60 entre l’Olleria i Terrateig i Gandia començarà en 2027 amb una inversió de 347 milions: aquestes són les claus

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
Gandia
La Safor

Gandia injecta 400.000 euros al comerç local amb la quinta edició dels Xecs Consum

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?