ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El Ministeri de Ciència trau a licitació la redacció del projecte del primer centre oceanogràfic valencià a Gandia

La labor del Centre Oceanogràfic de València (COVA), se centrarà en l'estudi multidisciplinari del medi ambient marí, els seus ecosistemes i recursos vius, així com en el desenvolupament tecnològic aplicat
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 11, 2024
540 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

El futur Centre Oceanogràfic de València (COVA), el primer de la Comunitat Valenciana que serà construït a Gandia, ha començat el recorregut de la seua construcció. El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat aquest dimarts l’anunci de licitació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats (MICIU) pel qual es destinen 450.000 euros per a la redacció de projecte, estudi de seguretat i salut, direcció d’obra i assistència tècnica per a les obres del projecte de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO-CSIC).

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha destacat que aquest nou centre “aprofitarà tota la trajectòria d’èxit de la Unitat Mixta en Tecnologia per a Estudis Marins entre l’IEO-CSIC i la Universitat Politècnica de València, que porta més de 13 anys desenvolupant el seu treball a Gandia”.

Aquest Centre Oceanogràfic tindrà com a objectiu consolidar i ampliar l’activitat que l’IEO-CSIC realitza en les cinc demarcacions marines espanyoles i, especialment, en l’àrea del Mediterrani, juntament amb els centres oceanogràfics de Balears, Múrcia i Màlaga.

En concret, la seua labor se centrarà en l’estudi multidisciplinari del medi ambient marí, els seus ecosistemes i recursos vius, així com en el desenvolupament tecnològic aplicat a les diferents línies d’investigació que es realitzen en els centres oceanogràfics del país.

La previsió de personal adscrit al futur centre és d’aproximadament 50 persones entre investigadors i investigadores, personal tècnic i d’administració, entre altres.

A més, el COVA serà un centre d’atracció de joves investigadors i investigadores que desitgen començar la seua carrera participant en les seues línies d’investigació marina.

El COVA també permetrà ampliar les capacitats de l’IEO-CSIC com a òrgan d’assessorament expert sobre el desenvolupament tecnològic aplicat a l’estudi i el monitoratge del medi marí.

En aquest sentit, la Comunitat Valenciana comptarà amb un centre oceanogràfic que responga a les necessitats d’assessorament científic a les autoritats regionals competents en l’àmbit del medi marí, vertebrant així les diferents polítiques de protecció mediambiental.

Inversió estratègica

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha valorat positivament l’anunci de licitació afirmant que posiciona a Gandia com a «referent de l’ecosistema d’innovació i investigació de tota Espanya, i que compta amb una inversió multimilionària» i ha qualificat aquesta infraestructura com «una inversió estratègica de legislatures i que va més enllà d’una sola legislatura, ja que transformarà Gandia i el port, al mateix temps que suposarà un revulsiu econòmic que ens referenciarà com a ciutat d’innovació i d’investigació».

L’alcalde també ha incidit en què aquesta gran infraestructura convertirà a Gandia en «punt de referència de la investigació nacional que ajudarà a implementar l’ecosistema productiu de la ciutat atés que 50 investigadors estaran tot l’any investigant a la nostra ciutat amb el que es produirà un retorn econòmic i un revulsiu per al districte marítim i el port».

Sobre el contracte, la primera autoritat municipal ha explicat que, en tractar-se d’un únic contracte, s’acceleren els terminis. La duració del contracte serà de 32 mesos i el termini de finalització per a la presentació de propostes conclou el pròxim 24 de juny.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

La CV-425 entre Buñol y Alborache reabrirá el próximo fin de semana tras la instalación de la nueva pasarela peatonal

Las obras de transformación de la carretera CV-425, que conecta Buñol y Alborache, han entrado…

El poble viral de TikTok que busca cases i terrenys per rebre centenars de nous veïns

Èxit rotund de la nova campanya d'atracció de població a la Costera. L'Ajuntament de Cerdà…

La playa de La Pobla de Farnals estrena la 10ª edición de su Fira d’Estiu

La playa de La Pobla de Farnals se convierte desde este viernes en el epicentro…

Otras noticias

Gandia lidera el descenso del paro en La Safor
La Safor

Gandia lidera la caída del desempleo en la Safor mientras Palmera y Xeraco sufren los mayores repuntes

Por Adrián Lupiáñez
Supermercat de Xeraco interessat en instal·lar una gasolinera.
La Safor

L’Ajuntament de Xeraco recorrerà davant el TSJCV la sentència que declara viable la instal·lació d’una gasolinera al carrer Jaume I

Por Toni Cuquerella
AO 1185 copia
La Safor

El Ayuntamiento de Gandia estrecha la coordinación con la UME en plena campaña forestal

Por Adrián Lupiáñez
Balbina Sendra i Alícia Izquierdo.
La Safor

Gandia blinda el seu patrimoni natural: aprovat el pla per a crear la gran Anella Verda de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Terrer Montaje e1782732866847
La Safor

La Font d’en Carròs renueva su red de agua potable con 2.250 contadores de telelectura

Por Javier Ruiz
L'alcalde de Gandia ha presentat el pla antiinundacions en el qual s'invertiran 11 milions.
La Safor

El pla d’11 milions d’euros amb què Gandia es blindarà contra les pluges torrencials i el canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?