CCCinema d'Estiu 2026

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

El Grau de Gandia comptarà en un mes amb un nou tanc de tempestes contra inundacions

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 10, 2021
401 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha visitat l’execució dels últims detalls de l’obra de construcció d’un nou tanc de tempestes de què disposarà la ciutat i que beneficiarà a la zona del Grau, segons indiquen fonts municipals.

Prieto ha assistit acompanyat el vicealcalde de Gandia, Josep Alandete; el regidor Miguel Ángel Picornell, així com pel CEO d’Aguas de Valencia, Dionisio García Comín i integrants de l’empresa encarregada de la construcció de la infraestructura.

CCCinema d'Estiu 2026

Les obres, que quedaran enllestides en un termini aproximat d’un mes, han comptat amb una inversió d’1.220.436,15 € i han consistit en la construcció d’un dipòsit de 1.600 m³ de capacitat Anti Descàrregues de Sistemes Unitaris (DSU), per recollir, contenir i emmagatzemar les aigües pluvials a la zona, apunten des del consistori.

L’aigua s’emmagatzemarà al dipòsit fins que les condicions d’evacuació de la xarxa així ho aconsellen, moment en què es buidarà el dipòsit per mitjà d’una bomba que elevarà el cabal a un col·lector que desaiguarà per gravetat en el col·lector de Venècia per ser impulsada a l’EDAR Safor-Gandia.

Després de la visita, José Manuel Prieto ha volgut agrair a Actuacions Ambientals Integrals, Aigües de València i l’empresa constructora l’execució de l’obra tot i els inconvenients provocats per la pandèmia. «Aquesta infraestructura suposa un pas més enllà, ja que és una infraestructura que d’una banda discrimina l’aigua separant la qual està contaminada i evitant el seu abocament a riu Serpis i la zona de la platja de Venècia, i per l’altra, contribuïm a pal·liar el problema de les inundacions que en zones com la nostra està provocant el canvi climàtic».

L’alcalde ha recordat que aquesta actuació, inclosa dins el Pla Director, «incrementa substancialment la capacitat hidràulica del sistema de clavegueram de la platja de Gandia, que actualment compta amb els tancs existents al carrer Sant Jordi, al costat de l’Hotel Tres Anclas i en la plaça de Navarra i incidit que finalitzat l’estiu començaran els treballs de construcció del col·lector de pluvials d’11.000 metres cúbics de capacitat al parc Clot de la Mota que donara feina a 40 persones i que suposa una inversió propera als 9 milions d’euros».

Finalment, Dionisio García Comín, va destacar que «Gandia és un referent nacional dins del tractament del cicle integral de l’aigua. Donem per fet que quan obrim una aixeta surt aigua, però darrere d’aquest gest hi ha una infraestructura immensa que ha costat dècades desenvolupar. Ara afrontem el repte del tractament de l’aigua que pot contaminar l’entorn i avancem en la seua reutilització».

«El camí marcat és clar i sabem quines són les prioritats. Aquestes infraestructures estan amagades, no es veuen, però són essencials per al dia a dia» va finalitzar el responsable de Aguas de Valencia.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el jueves 13 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el jueves 13 de agosto indica temperaturas máximas de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el jueves 13 de agosto

Peñíscola experimentará un jueves con temperaturas máximas cercanas a los 32 ºC y un cielo…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Benidorm para el jueves 13 de agosto

La Agencia Estatal de Meteorología (AEMET) prevé para Benidorm un jueves 13 de agosto con…

Otras noticias

sagunt
Comarcal

El Teatro Romano de Sagunt acoge este 13 de agosto la comedia ‘La dama boba’ dentro de Sagunt a Escena

Por Adrián Lupiáñez
pobla de farnals
Comarcal

La Pobla de Farnals estrena wifi gratuito, cargadores solares y dos estaciones para bicicletas

Por Adrián Lupiáñez
Morella
ComarcalEls Ports

Morella culmina la segunda fase del acueducto del siglo XIV e invertirá 300.000 euros más a partir de septiembre

Por Adrián Lupiáñez
a punt
ComarcalDeportes

À Punt retransmet en obert el penúltim examen del València CF a Anglaterra

Por Adrián Lupiáñez
WhatsApp Image 2026 07 30 at 08.22.00
Comarcal

La Gran Entrada Mora i Cristiana ompli Torrent amb més de 3.000 participants

Por Javier Ruiz
L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
Comarcal

Xàtiva amenaça amb anar als tribunals si la Generalitat no frena la compra del solar per al Palau de Justícia fora de la ciutat

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?