ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Comencen a Gandia les obres de restauració del campanar de la Col·legiata

La intervenció suposarà una inversió de 770.000 euros i servirà per eliminar elements vegetals que puguen perjudicar l'edifici i millorar la part externa
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 21, 2024
609 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

Les obres de restauració del campanar de la Seu de Gandia, element identitari i icònic de la ciutat els orígens de les quals es remunten al S.XIII, comencen aquest dimecres.

Els treballs, que seran executats per l’empresa de Xàtiva, Víctor Tormo SL, van ser adjudicats per l’Ajuntament de Gandia per un import de 777.000 euros i consisteixen a eliminar elements vegetals que puguen perjudicar l’edifici i millorar la part externa per evitar que puga entrar aigua que afecte l’estructura.

També es contempla una nova il·luminació; la restauració de l’interior del campanar i la introducció d’una sèrie de millores, amb l’objectiu que una part siga visitable i se sume així a la important oferta cultural de Gandia. Està previst que la intervenció tinga una duració de 18 mesos.

Aquesta actuació, acordada amb la Fundació per a la Restauració de la Col·legiata de Gandia, ha comptat amb aportacions de l’Ajuntament de Gandia, la Generalitat Valenciana i la Diputació de València.

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha mostrat la seua satisfacció per l’inici dels treballs que ha qualificat de «una de les intervencions més importants en el nostre patrimoni històric, tradicional i identitari» i ha recordat que l’actuació ha estat possible gràcies a l’acord a què es va arribar durant la passada legislatura entre el consistori, la Fundació, la Diputació i la Generalitat, i que s’ha mantingut amb els governs actuals. «Aquesta obra permetrà que un dels elements més emblemàtics de la ciutat de Gandia es convertisca en un espai visitable després d’una millora arquitectònica que reivindicarà tota la seua rellevància».

Per la seua banda, la regidora delegada de Patrimoni, Alícia Izquierdo, ha destacat la importància de la col·laboració entre institucions per emprendre aquest tipus d’intervencions i ha recordat que al novembre es van licitar els treballs. «La Col·legiata és part del patrimoni de la ciutat i amb aquesta intervenció la posem en valor després d’haver realitzat els corresponents estudis arqueològics previs».

Per a la Fundació de la Restauració de la Col·legiata de Gandia, el començament d’aquestes obres és un motiu de gran alegria i satisfacció. «És una recompensa a tot el treball fet durant anys de forma silenciosa i constant. El començament d’aquestes obres realitzades en ple consens dins de la Fundació és per a nosaltres més que satisfactori», ha indicat el president de la Fundació, Francisco Mas. «Cal donar les gràcies a totes les persones i institucions que ho han fet possible», ha declarat.

Finalment, l’arquitecte redactor del projecte de les obres, Jesús Roche, ha explicat que «ara es durà a terme una primera fase del projecte de treballs previs que consistiran en el muntatge de les bastides, tasques de neteja i eliminació d’elements impropis. De manera que es puguen acabar els treballs d’arqueologia i estudis estructurals que possibiliten una completa lectura de les diferents fases constructives del campanar». S’espera que aquesta fase de l’actuació es prolongue fins al mes d’abril i, en funció dels resultats obtinguts, es podrà introduir algun canvi al projecte o procedir als treballs de restauració pròpiament dits.

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Torrent invierte más de medio millón de euros en la renovación integral de la pista de atletismo de Parc Central

El Ayuntamiento de Torrent avanza en las obras para reabrir la pista de atletismo de…

La Diputación de Castellón lleva el cine de verano a 52 municipios de menos de 300 habitantes

Un total de 52 municipios de la provincia de Castellón con menos de 300 habitantes…

Cullera aconsegueix 9 milions d’euros de fons europeus per a blindar el passeig marítim contra els temporals

L'Ajuntament de Cullera rebrà 9 milions d'euros procedents del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)…

Otras noticias

La Vuelta
DeportesEl Camp de TúriaL'Horta NordLa Hoya de Buñol - ChivaLa Safor

Puçol da el pistoletazo de salida de la 8ª etapa de la Vuelta hasta Xeraco

Por Adrián Lupiáñez
Comisaría de la Policía Nacional en Gandia.
La Safor

Detenidos tres jóvenes en Gandia por la presunta agresión sexual a una menor

Por Toni Cuquerella
CF Gandia
DeportesLa Safor

El CF Gandia s’enfrontarà a la UD Oliva en la 40ª edició del Trofeu Ciutat de Gandia

Por Adrián Lupiáñez
Tren de Cercanías de Renfe.
La Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia

Más frecuencias y un 30% más de plazas: así cambia el servicio de Cercanías València desde septiembre

Por Toni Cuquerella
FOTO 1 5
La Safor

Detenido un empleado de banca en Gandia por estafar 25.000 euros a una clienta de avanzada edad

Por Javier Ruiz
Aemet ha informado de la caída de más de 1.700 rayos.
Comunitat ValencianaLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'Albaida

Un severo temporal de reventones húmedos y rachas de casi 150 km/h sacude la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?