BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
domingo, 8 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarques

28 artistes i 12 escriptores participen en l’edició d’enguany de Donart en Gandia

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 5, 2021
36 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

L’alcaldessa de Gandia, Diana Morant; acompanyada del regidor delegat de Cultura, Nahuel González; la regidora delegada de l’Àrea d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, Juana Navarro; la directora de Palau Ducal dels Borja de Gandia, Balbina Sendra; i Adriana Serlik, escriptora, poeta i comissària de l’exposició, han presentat al pati d’armes de Palau Ducal una nova edició de Donart.

Tal com s’ha explicat durant la presentació, la mostra tindrà aquest any cinc escenaris (Palau Ducal, Casa de la Marquesa, Sala Coll Alas, passeig Germanies i el hall de l’Ajuntament de Gandia), comptarà amb disciplines diferents com la fotografia, la pintura, l’escultura, poesia, escriptura i instal·lacions artístiques on participen 28 artistes i 12 escriptores.

Diana Morant ha destacat que Donart és un projecte relacionat amb el Dia de la Dona i que ha suposat una revolució artística per a les dones de Gandia i la comarca. «És una exposició molt treballada, amb una riquesa artística indubtable que a més té un vessant social».

L’alcaldessa va voler agrair a la impulsora del projecte Adriana Serlik i s’ha referit a ella com «un element clau perquè aquesta exposició siga una realitat. Ella és una artista que ha patit les desigualtats provocades per qüestions polítiques, de procedència o de gènere. Gandia és la seua ciutat i no sempre va ser així. Ella ha sabut canalitzar totes aquestes desigualtats a través de l’art fins a cristal·litzar en molts projectes culturals entre els quals destaca Donart. Un espai on també tenen el seu lloc, artistes i escriptores novells».

Per finalitzar la seua intervenció, Morant va aplaudir a Serlik per la iniciativa va agrair a les artistes i escriptores la col·laboració en l’exposició i va convidar a la ciutadania a visitar la mostra.

Per la seua banda, Nahuel González va incidir en la idea que aquesta mostra interdisciplinària on es combinen les expressions artístiques per demostrar que hi ha «molt talent i que el nivell cultural de Gandia i la comarca és molt bo. Hem de felicitar-nos per ser capaços d’ampliar espais per donar més visibilitat a la mostra» i afegia que «hem d’agrair a Adriana el seu treball perquè una exposició com aquesta és molt difícil que vega la llum i fer-ho en temps de pandèmia ho és més encara». «Queda pendent haver organitzat una obertura amb totes les artistes, però la situació sanitària ho ha impedit».

Balbina Sendra ha explicat que durant el mes de març al Palau Ducal sempre ha volgut donar visibilitat a la dona i per això era imprescindible tornar a participar en el projecte de Donart. «Aquest any hi ha hagut moltes dificultats. Les mostra de l’any passat va quedar en suspens a causa de la pandèmia, però vam poder allargar en el temps. Esperem que la gent vinga a visitar el Palau i gaudisca de l’exposició i el tot el que hem d’oferir» «Aquesta mostra és molt important per a visibilitzar tots els problemes que encara tenim les dones i Donart és una d’aquestes iniciatives que ho fa».

Finalment, Adriana Serlik va recordar que es tracta de la VII edició i que té un important vessant d’homenatge cap a les artistes que han participat en la mostra i a totes les dones periodistes que durant el confinament «ens han donat forces per seguir endavant. Les periodistes són les veus de Gandia i amb aquesta mostra hem volgut també homenatjar totes les dones que lluiten per tirar endavant, sense parar i fent coses» .»És fonamental que sapiguem que hi ha moltes dones que travessen situacions difícils, que hi ha moltes dones que pateixen l’assetjament i el maltractament».

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

3727 eleccions europee
Comarques

À Punt inicia una ronda d’entrevistes als candidats de les elecciones europees

Por admin
6787 a punt un dels cinc concursants datrapam si pots semporta hui 46400 euros
Comarques

Un concursant d’Atrapa’m si pots s’emporta hui un pot de 46.400 euros

Por admin
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
Comarques

Serra posa en marxca una aula de secundària per a l’alumnat que no té classe presencial tots els dies

Por admin
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
Comarques

La Diputació concedeix 80.000 euros a Xeraco per a l’actuació «Millora del cicle integral de l’aigua en el municipi»

Por admin
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
Comarques

La Font d’en Carròs lliura al CEIP Francesc Carròs 300 mantes anticoronavirus

Por admin
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
Comarques

Vilamarxant suspén activitats municipals i reforça les desinfeccions per l’empitjorament de la crisi per COVID-19

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?