ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

28 artistes i 12 escriptores participen en l’edició d’enguany de Donart en Gandia

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 5, 2021
56 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

L’alcaldessa de Gandia, Diana Morant; acompanyada del regidor delegat de Cultura, Nahuel González; la regidora delegada de l’Àrea d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, Juana Navarro; la directora de Palau Ducal dels Borja de Gandia, Balbina Sendra; i Adriana Serlik, escriptora, poeta i comissària de l’exposició, han presentat al pati d’armes de Palau Ducal una nova edició de Donart.

Tal com s’ha explicat durant la presentació, la mostra tindrà aquest any cinc escenaris (Palau Ducal, Casa de la Marquesa, Sala Coll Alas, passeig Germanies i el hall de l’Ajuntament de Gandia), comptarà amb disciplines diferents com la fotografia, la pintura, l’escultura, poesia, escriptura i instal·lacions artístiques on participen 28 artistes i 12 escriptores.

Diana Morant ha destacat que Donart és un projecte relacionat amb el Dia de la Dona i que ha suposat una revolució artística per a les dones de Gandia i la comarca. «És una exposició molt treballada, amb una riquesa artística indubtable que a més té un vessant social».

L’alcaldessa va voler agrair a la impulsora del projecte Adriana Serlik i s’ha referit a ella com «un element clau perquè aquesta exposició siga una realitat. Ella és una artista que ha patit les desigualtats provocades per qüestions polítiques, de procedència o de gènere. Gandia és la seua ciutat i no sempre va ser així. Ella ha sabut canalitzar totes aquestes desigualtats a través de l’art fins a cristal·litzar en molts projectes culturals entre els quals destaca Donart. Un espai on també tenen el seu lloc, artistes i escriptores novells».

Per finalitzar la seua intervenció, Morant va aplaudir a Serlik per la iniciativa va agrair a les artistes i escriptores la col·laboració en l’exposició i va convidar a la ciutadania a visitar la mostra.

Per la seua banda, Nahuel González va incidir en la idea que aquesta mostra interdisciplinària on es combinen les expressions artístiques per demostrar que hi ha «molt talent i que el nivell cultural de Gandia i la comarca és molt bo. Hem de felicitar-nos per ser capaços d’ampliar espais per donar més visibilitat a la mostra» i afegia que «hem d’agrair a Adriana el seu treball perquè una exposició com aquesta és molt difícil que vega la llum i fer-ho en temps de pandèmia ho és més encara». «Queda pendent haver organitzat una obertura amb totes les artistes, però la situació sanitària ho ha impedit».

Balbina Sendra ha explicat que durant el mes de març al Palau Ducal sempre ha volgut donar visibilitat a la dona i per això era imprescindible tornar a participar en el projecte de Donart. «Aquest any hi ha hagut moltes dificultats. Les mostra de l’any passat va quedar en suspens a causa de la pandèmia, però vam poder allargar en el temps. Esperem que la gent vinga a visitar el Palau i gaudisca de l’exposició i el tot el que hem d’oferir» «Aquesta mostra és molt important per a visibilitzar tots els problemes que encara tenim les dones i Donart és una d’aquestes iniciatives que ho fa».

Finalment, Adriana Serlik va recordar que es tracta de la VII edició i que té un important vessant d’homenatge cap a les artistes que han participat en la mostra i a totes les dones periodistes que durant el confinament «ens han donat forces per seguir endavant. Les periodistes són les veus de Gandia i amb aquesta mostra hem volgut també homenatjar totes les dones que lluiten per tirar endavant, sense parar i fent coses» .»És fonamental que sapiguem que hi ha moltes dones que travessen situacions difícils, que hi ha moltes dones que pateixen l’assetjament i el maltractament».

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent arranca la previa de sus fiestas patronales con música, pólvora y un gran ambiente

Torrent dio el pistoletazo de salida a la previa de sus fiestas patronales el pasado…

Fenollar, Vinyoles y Castellví vuelven a los tableros valencianos

El gran año del ajedrez en Valencia, con motivo de la efeméride del 550 Aniversario…

Un centenar de rorcuales, el segundo animal más grande del planeta, pasa junto a Dénia y es objeto de un estudio científico

Cerca de 120 ejemplares de rorcual común, el segundo animal más grande del planeta, han…

Otras noticias

Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Taulells que s'instal·laran a Catarroja per senyalar el nivell al que va arribar la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

Por Toni Cuquerella
624f8901 038e 482d 92d8 76a8b231b1d0
Comarcal

Córdoba acoge el Seminario Internacional sobre el Pilar Europeo de Derechos Sociales en una Justa Transición Ecológica y Digital

Por Javier
Joanma Miguel (Compromís) y Paco Gorrea (PSPV).
Comarcal

El PSPV accede a la alcaldía de Llíria de la mano de Paco Gorrea relevando a Compromís dentro del pacto de gobierno

Por Toni Cuquerella
Elda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

Por Toni Cuquerella
image 21
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?