ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Cullera preveu concloure el Centre d’Interpretació d’Aus a la Bassa de Sant Llorenç la pròxima legislatura

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 3, 2022
276 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Amb aquest projecte el consistori completarà la recuperació de l’aiguamoll i del seu entorn

Pel Cap del Far de Cullera cada temporada passen milers d’ocells migradors en el seu camí cap a llocs més càlids del planeta. Durant aquest viatge desenes d’espècies d’ocells aprofiten espais com les llacunes per a recuperar-se abans d’emprendre de nou el seu vol migratori. La Bassa de Sant Llorenç de Cullera és un dels xicotets llacs on aquests ocells descansen.

Amb l’objectiu de recuperar-la, conservar-la i protegir-la, l’Ajuntament de Cullera està duent a terme diverses actuacions en col·laboració amb el Parc Natural de l’Albufera, al qual pertany la Bassa de Sant Llorenç, i de la Conselleria d’Agricultura a través dels fons europeus FEADER.

«La Bassa de Sant Llorenç estava en un estat lamentable. Ens marquem com a objectiu recuperar-la i protegir-la ja que és un enclavament únic per a l’albirament d’avifauna. Volem posar-la en valor i impulsar-la turísticament dins de nostra Xarxa Avista», ha assegurat l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor.

Durant les últimes setmanes en la llacuna s’han fet diferents treballs per a recuperar la flora autòctona i per a eliminar i netejar la zona de plantes invasores com les canyes.

«La bassa estava plena de vegetació invasiva. Tota la zona aquest s’ha recuperat i s’ha instal·lat una tela que no deixe créixer les canyes. S’han deixat les canyes autòctones i el senill també autòcton», ha explicat per la seua part el regidor de Transició Ecològica, Bernat Escolà. Una altra intervenció ja acabada és l’estudi del comportament de l’aigua de l’aiguamoll. Amb 26.000 euros procedents dels fons europeus FEADER més 18.000 euros propis de l’ajuntament, s’ha analitzat la fluctuació de l’aigua, les entrades i eixides d’aigua des de la séquia i també s’ha estudiat com mantindre el seu cabal. A més els treballs de neteja de la zona han permés descobrir nous barrancs que recolliran l’aigua de la muntanya i l’aportaran a la bassa. Cal destacar també la reforma i ampliació que s’està executant en la passarel·la de la llacuna. Una vegada acabada aquesta intervenció, que ha comptat amb una inversió de 48.000 euros, es reubicarà l’observatori d’avifauna des del qual els i les aficionades al món de l’ornitologia podran contemplar els ocells aquàtics.

Tal com ha avançat el primer edil «l’objectiu del consistori per a la pròxima legislatura és la creació d’un Centre d’Interpretació d’Ocells que complete i impulse turísticament la Bassa de Sant Llorenç dins de la Xarxa Avista» «Una vegada finalitzades totes les intervencions projectades, la Bassa es convertirà en un espai de referència mediambiental per a l’albirament i estudi d’ocells migradors i autòctones», ha conclòs Mayor.

Tags: Cullera

Lo + leído

Rescatado un joven tras caer con su coche por un barranco de 15 metros en Sot de Chera

Un joven de 29 años ha sido rescatado esta mañana tras sufrir un aparatoso accidente…

Desarticulada en Benidorm, Finestrat y Llíria una red que robaba coches usando balizas GPS y apertura electrónica avanzada

En una operación conjunta, la Guardia Civil y la Policía Nacional han logrado desmantelar un…

El estado de los acuíferos un año después de la catástrofe: La CHJ finaliza los muestreos en el Poyo, el Magre y l’Albufera

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado por concluida la fase de toma de…

Otras noticias

Toni González, alcalde d'Almussafes.
La Ribera Baixa

L’alcalde d’Almussafes anuncia un nou partit amb els seus regidors després de ser expulsat del PSPV per dues denúncies d’assetjament

Por Toni Cuquerella
JordiMayorenunplenoen2026
La Ribera Baixa

Cullera cerró 2025 con un superávit de 2,7 millones, sumando diez años en positivo

Por Pau Gómez
01CridaFalles2026
CollaLa Ribera Baixa

King África sorprende en la Crida de Cullera con ‘La Bomba’ fallera

Por Pau Gómez
riu xuquer antella
La Marina BaixaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Casi medio millón de personas en la cuenca del Júcar viven en zonas inundables

Por Javier Ruiz
7830 policia nacional
La Ribera AltaLa Ribera Baixa

Alzira, Cullera y Sueca cierran 2025 con menos delitos de calle pero en alerta por el auge de las estafas digitales

Por Javier Ruiz
sueca5
CollaLa Ribera Baixa

Sueca nomena Fill Predilecte a títol pòstum l’artista faller Pasqual Carrasquer Blasco en la Crida

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?