ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Cullera confirma amb excavacions l’exisència d’una muralla que envoltava la ciutat al segle XVI

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 7, 2021
78 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Les restes de la fortificació, que va ser construïda per a protegir la vila després d´un dur atac pirata, es troben en molt bon estat

Les excavacions que s’estan realitzant en el Passeig Doctor Alemany de Cullera, dins del projecte de reurbanització del carrer per a fer-la per als vianants, han confirmat les dades que es tenien prèviament de diverses fonts històriques -com és el cas d’un pla topogràfic de Cullera de l’any 1864– que la ciutat estava envoltada per una muralla.

La troballa s’ha produït en la zona entre el Passeig Doctor Alemany i el carrer Sant Marta. L’equip d’arqueòlegs ha trobat, a més del traçat de la muralla que discorria pel passeig, la porta d’accés al carrer Sant Marta. “Es tracta d’una de les set portes torre que, segons les fonts històriques, circumdarien la ciutat a partir de mediats del segle XVI, que és quan es construeix aquesta muralla” ha explicat l’arqueòloga del projecte, Lourdes López.

“En concret el mur es va construir entre 1553 i 1556 després d’un atac pirata molt dur que va haver-hi a la ciutat, i en un moment en què la pressió dels corsaris i de la pirateria en les poblacions de la costa d’aquesta zona de la península ibèrica era molt forta. Era necessari fortificar les ciutats i protegir-se de la millor manera que pogueren” ha afegit Lourdes.

Les excavacions han permés trobar al voltant de 8 metres del traçat de la muralla, la fàbrica de la qual és de mampostería de calç i cantos de pedra.

“Ens hem emportat una sorpresa no per la troballa en si, que l’esperàvem, sinó pel bon estat de conservació en què es troba la muralla”, ha afirmat per la seua part l’arqueòleg municipal Kike Gandia.

S’ha trobat també una séquia que discorria paral·lela a la muralla. “El canal té origen medieval però va estar en ús també fins al segle XIX, ja que de la muralla cap a fora tots els terrenys eren de cultiu i arrossars”, ha exposat l’arqueòloga Lourdes López.

La séquia es troba en un estat de conservació excel·lent i en un dels seus laterals manté una paret amb revestiment de grans pedres i de morter.

“També tenim bones notícies en el cas de la séquia, ja que es troba en bastant bon estat de conservació i no està molt afectada per rases, instal·lacions o moviments de terra contemporanis”, ha assegurat Kike Gandia.

A més, en la zona de la porta, en la mateixa orientació del carrer Sant Marta, s’ha trobat una canalització amb una coberta de llosetes de pedra que baixaria pel carrer Sant Marta cap a la séquia i que també es troba molt ben conservada.

Cal assenyalar que en aquests moments els tècnics estan excavant nivells bastant recents que tenen a veure amb el moment de destrucció de la muralla a mitjan segle XIX. “Les troballes són quasi tot materials del segle XIX i del XVII, especialment ceràmica i algunes peces de metall i d’os” ha assenyalat Lourdes López.

Tant el traçat de la muralla, com la porta torre del carrer Sant Marta, com la séquia, podran ser contemplades a través d’una finestra arqueològica quan finalitze el projecte de reurbanització del Passeig Doctor Alemany.

Tags: Cullera

Lo + leído

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

À Punt da inicio hoy, lunes, a su nueva temporada con un renovado enfoque en…

Desarticulan un laboratorio clandestino en Manises dedicado a fármacos para la disfunción eréctil

La Policía Nacional ha llevado a cabo una investigación que culminó en la desarticulación de…

Desmantelan un laboratorio de marihuana en Cheste

La Policía Nacional ha llevado a cabo la desarticulación de un laboratorio de marihuana en…

Otras noticias

31 Sir Mark Elder Orquestra de la Comunitat Valenciana ©Miguel Lorenzo Les Arts
CulturarteLa Marina BaixaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

La Orquestra de la Comunitat Valenciana retoma la actividad con una gira en Requena, Altea y Cullera

Por Javier
commemoracio4
La Ribera Baixa

Sueca conmemora el 81 aniversario del liberación de París en el cementerio municipal

Por Redacción ComarcalCV
RohEmirEzwan
La Ribera Baixa

Festival Internacional de Cine de Merda de Sueca: una cita inevitable para los amantes del cine trash

Por Redacción ComarcalCV
Costa
La Ribera Baixa

Cullera destaca con un 96% de ocupación hotelera durante el puente de agosto

Por Redacción ComarcalCV
platja1
La Ribera BaixaTurismo

Sueca intensifica los controles de calidad del agua en sus playas

Por Redacción ComarcalCV
banderainclusiva
La Ribera BaixaTurismo

Cullera implanta un sistema de banderas accesibles en sus playas

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?