ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

L’incendi forestal de Montitxelvo obliga a desallotjar Terrateig i Castellonet de la Conquesta i ja ha cremat 1.400 hectàrees

El foc ha arribat a les comarques d'Alacant i s'ha desplegat en el territori la Unitat Militar d'Emergències
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 2, 2023
289 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
1522 montitxelvo incendi forestal 03

Terrateig, localitat de 287 habitants de la Vall d’Albaida, ha hagut de ser desallotjada per la Guàrdia Civil a causa de l’incendi forestal declarat en el municipi veí de Montitxelvo, segons ha informat el Servei d’Emergències de la Generalitat. A aquesta localitat se li suma també Castellonet de la Conquesta (la Safor), de 140 habitants, i les urbanitzacions de Montecorona i l’Ermita a Ador, i les urbanitzacions Tarraso, la Corona i la Esclapisa a Vilallonga. La Creu Roja ha habilitat un alberg provisional a Ador per a i en total són ja unes 600 les persones desallotjades.

Segons la consellera de Justícia, Elisa Núñez, que s’ha desplaçat fins al Lloc de Comandament Avançat, l’incendi ja ha cremat 1.400 hectàrees. El foc s’ha iniciat aquest dijous passades les 14.00 hores. Segons AEMET la situació meteorològica ha sigut molt adversa en la zona ja que a la vesprada ha estat bufant vent molt fort de ponent amb ratxes superiors a 80 km/h. La previsió és que durant les pròximes hores les condicions meteorològiques siguen molt adverses amb vent sostingut de l’oest, no tan fort com aquesta vesprada, però amb ratxes de 40 a 50 km/h durant tota la matinada. Quant a la temperatura a primera hora de la vesprada s’han superat els 25 °C en la zona, després del pas del front la temperatura ha baixat i no són excessivament altes. La previsió és que de matinada estiga entre 10 i 12 °C. La humitat relativa estrá al voltant del 50% durant tota la matinada.

En aquests moments sobre el terreny actuen 8 unitats dels Bombers Forestals de la Generalitat, 8 autobombes, 10 brigades i 13 dotacions del Consorci de Bombers de València, 3 dotacions dels Bombers de la Diputació d’Alacant, un Lloc de Comandament Avançat (PMA) i el SATCOM. A hores d’ara l’incendi ha arribat a comarques d’Alacant.

En un primer moment s’ha mobilitzat també un mitjà aeri, encara que no ha arribat a actuar per les fortes ratxes de vent, han informat des del cos provincial de bombers de València i el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat (CCE). També s’ha demanat la intervenció de la UME de l’exèrcit que ja ha iniciat el seu desplegament en la zona.

Així mateix, el Centre de Coordinació d’Emergències ha establit la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF), que s’activa quan el foc pot afectar greument la població i a béns de naturalesa no forestal, i puga ser necessària la incorporació de mitjans extraordinaris.

Tags: admin Castellonet de la Conquesta

Lo + leído

Seguix el partit pel títol de lliga del Valencia Basket en directe al ‘Punt a punt’

La primera possibilitat de títol de lliga per a Valencia Basket arriba esta nit a…

Troben el cos sense vida d’un home a l’interior d’un cotxe en un centre comercial de Xàtiva

La Policia Nacional ha obert una investigació per a esclarir les circumstàncies de la mort…

El futur del turisme a Gandia: per què el comerç ha dit ‘no’ a obrir els diumenges?

Quin tipus de model turístic i comercial vol Gandia per als pròxims anys? Aquesta és…

Otras noticias

El conseller Martínez Mus ha visitat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat desbloqueja les obres de la CV-60 amb les primeres actuacions per al futur desdoblament entre l’Olleria i Terrateig

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Caixa Ontinyent dispara el seu benefici net un 22% i eleva el pressupost d’Obra Social a 3,8 milions

Por Toni Cuquerella
La Conselleria ha iniciat les obres.
La SaforLa Vall d'Albaida

La Generalitat activa l’ampliació de la CV-60 amb una inversió inicial d’un milió d’euros a la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
piscinainaug
La Vall d'Albaida

Ontinyent prepara un concert amb quatre grups a l’Estiu Jove

Por Pau Gómez
Voluntaris d'Ontinyent contra el Foc.
La Vall d'Albaida

Ontinyent activa el programa de voluntariat forestal per protegir les seues serres contra els incendis aquest estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?