ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer reclama al Tribunal de Comptes 151.735 euros per prevaricació i abús de funció de l’exsecretari

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado noviembre 14, 2025
399 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
José Antonio Sancho Sempere.
José Antonio Sancho Sempere.

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Canet d’en Berenguer ha aprovat remetre un acord al Tribunal de Comptes sol·licitant que es “depuren les responsabilitats que corresponguen” a l’exsecretari del consistori, José Antonio Sancho Sempere. La corporació busca recuperar per a les arques municipals la quantitat de 151.735,52 euros que se li reclama a l’exfuncionari.

Sancho Sempere va ser condemnat el 2022 pel Jutjat Penal núm. 18 de València com a autor d’un delicte continuat de prevaricació administrativa en concurs medial amb un delicte continuat de negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics i d’abusos en el dret de la seua funció.

L’alcalde de Canet, Pere Antoni, va explicar que l’equip de govern té com a prioritat «recuperar per a les arques municipals tots els diners que van ser utilitzats de manera il·legal per al lucre personal d’alguns».

Antoni va citar la condemna de l’exsecretari, fent referència a l’anomenada ‘trama de l’Acadèmia Valenciana de Juristes’, i va afirmar: “Ara aconseguirem els diners que van desaparéixer… Mentre alguns es dediquen a fer soroll, nosaltres defensem els drets dels caneters i les caneteres amb fets i resultats”. L’alcalde també va recordar que la seua gestió ja va aconseguir rebaixar una factura anterior de 32 milions d’euros per irregularitats en l’adjudicació d’un col·legi a 2,2 milions.

La sentència judicial del 2022 ja incloïa la reserva expressa d’accions civils o administratives davant el Tribunal de Comptes, o entitat similar, perquè la corporació fera valer els seus interessos.

La trama de contractes falsejats

Segons reflecteix la sentència, Sancho Sempere va constituir l’any 2000 l’Associació Valenciana de Juristes (AVJ) com una entitat sense ànim de lucre. No obstant això, l’exsecretari va aprofitar aquesta institució, posant tres professionals al capdavant sense informar-los de les seues veritables intencions, per a «canalitzar les seues activitats privades» i enriquir-se a nivell personal.

La trama es va centrar en la contractació pública. Entre 2007 i 2011, durant l’alcaldia d’Amparo Maño, Sancho va aconseguir que l’AVJ assumira plets de la institució. En el seu rol d’interlocutor, va decidir quins plets es derivaven a l’associació, va fixar les minutes i va mantindre com a pràctica la successió de contractes menors per una quantia que superava el límit legalment establit. Al llarg d’aquest lustre, l’AVJ va facturar al consistori un total de 151.735,52 euros (amb l’any 2010 com el de major facturació, amb 39.903,42 euros).

L’operativa va continuar el 2011, ja sota l’alcaldia de Leandro Benito. Sancho va donar instruccions per a convocar un concurs públic d’assistència jurídica amb un pressupost màxim de 60.000 euros (més IVA). Per a assegurar l’adjudicació al seu favor i limitar la concurrència, l’exsecretari va enviar les invitacions únicament a dues associacions gestionades per ell —l’AVJ i la societat professional José Antonio Sancho Sempere SLP—, a més d’un despatx d’advocats alié. Finalment, només va concórrer l’AVJ, que va oferir 57.600 euros més IVA i es va fer amb el contracte, emetent factures ajustades a eixe preu fins al maig del 2013.

Tags: Canet d'En Berenguer

Lo + leído

Rescatado un joven tras caer con su coche por un barranco de 15 metros en Sot de Chera

Un joven de 29 años ha sido rescatado esta mañana tras sufrir un aparatoso accidente…

Desarticulada en Benidorm, Finestrat y Llíria una red que robaba coches usando balizas GPS y apertura electrónica avanzada

En una operación conjunta, la Guardia Civil y la Policía Nacional han logrado desmantelar un…

El estado de los acuíferos un año después de la catástrofe: La CHJ finaliza los muestreos en el Poyo, el Magre y l’Albufera

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado por concluida la fase de toma de…

Otras noticias

Hospital de Sagunt
El Camp de Morvedre

Sagunt pide a la Generalitat un nuevo centro de salud y ampliar el hospital

Por Pau Gómez
Falla Amics del Mar de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Mà dura amb la pólvora a Canet durant les falles: aquestes son les restriccions per llançar petards

Por Toni Cuquerella
Red ciclopeatonal calle Rodamilans 1 m
El Camp de Morvedre

Sagunt invertirà més de 672.000 € per millorar 30 quilòmetres de xarxa ciclopedestre

Por Javier Ruiz
2097 sagunt teatre roma
El Camp de Morvedre

Ministerio y Generalitat coordinan el plan para conservar el Teatro Romano y el Castillo de Sagunto

Por Pau Gómez
Acte de la Setmana de la Ciència de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt crea el distintiu ‘Mujeres ConCiencia’ per donar visibilitat al talent científic femení

Por Toni Cuquerella
Retirada d'un cotxe sense assegurança a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?