ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La història de l’equip ciclista Ferrys nascut a Canals que va participar al Tour de França els anys 60 es recull en un llibre

El llibre ha sigut editat per la Diputació de València i ha estat escrit per Ángel Ballester
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 27, 2024
87 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
4532 canals equip ferrys ciclisme

La Diputació de València rescata la història del mític equip ciclista Ferrys dels anys 60 amb la publicació d’un llibre escrit per Ángel Ballester, amb pròleg de Juan Osés, autor de nombroses biografies sobre antigues figures de la bicicleta espanyola.

La vicepresidenta primera de la corporació provincial, Natàlia Enguix, va tancar este dimecres l’acte de presentació de l’obra, que va tindre lloc a la Casa de Cultura de Canals amb gran assistència de veïns i aficionats, entre ells els ciclistes del Ferrys Jesús Roda i Manuel Trenco, així com les filles de Julio San Emeterio, una de les estreles de l’equip nascut en la Costera.

Acompanyada per l’alcalde, Nacho Mira, i el diputat de Cultura i company en la Diputació Paco Teruel, Natàlia Enguix va agrair en la seua intervenció “l’incansable treball del regidor d’Esports Edu Badal, qui ha dedicat moltes hores a impulsar este reconeixement que fem a Vicente Ferri, un personatge històric i irrepetible que va fundar el mític equip ciclista que durant molts anys va competir en l’elit, i que, no oblidem, va ser una peça clau en la industrialització de les nostres comarques amb la seua empresa Géneros de Punto Ferrys”.

Enguix va celebrar “la publicació d’un llibre que forma part de la nostra memòria col·lectiva, i que a través de l’esport i les gestes de diferents generacions de ciclistes ens trasllada a uns anys en què el nom de les nostres comarques va donar la volta al món gràcies al sacrifici i la humilitat d’empresaris com Vicente Ferri, natural d’Aielo de Malferit”. “Mentre a Ontinyent es començaven a fer mantes i roba per a la llar, Ferris es va dedicar a facilitar-nos la millor roba interior, i a difondre internacionalment el potencial de la nostra indústria i les glòries dels nostres esportistes”, va assenyalar Enguix.

Per part seua, l’alcalde Nacho Mira va assegurar que Canals “sempre ha sentit un especial orgull per haver tingut al seu poble un equip ciclista de primer nivell”. En la seua opinió, el llibre editat per la Diputació “permet a les persones de major edat recuperar la memòria del Ferrys i els seus ciclistes, però també representa una oportunitat immillorable perquè la gent més jove conega de primera mà la transcendència històrica i esportiva de l’equip impulsat per Vicente Ferri”. El diputat de Cultura, Paco Teruel, va mostrar la seua satisfacció per la publicació de ‘Grupo deportivo Ferrys. Una historia de ciclismo’, que s’ha convertit en “un document imprescindible per a conéixer i valorar la història esportiva i empresarial de Canals”.

Història del ciclisme

Molt s’ha escrit sobre José Pérez Francés, Julio San Emeterio, Luis Otaño, Angelino Soler, Ramón Sáez o els germans Manzaneque, ciclistes de llegenda que van competir amb els Anquetil, Poulidor, Gimondi, Merckx i Ocaña en Vuelta, Giro i Tour. El llibre editat per la Diputació relata l’evolució d’un gran equip espanyol nascut a Canals de la mà d’un empresari enamorat del ciclisme, però també del ciclisme en qualsevol època, tant de l’esport d’elit com de l’amateur.

L’autor d’esta extraordinària narració ciclista és un especialista en la matèria, un aficionat i estudiós del ciclisme històric com Ángel Ballester, a qui felicita a títol pòstum un altre expert com Juan Osés, qui ha retratat biogràficament a grans ciclistes com Jesús Loroño, Bernardo Ruiz, Valentín Uriona, Agustín Tamames, Enrique Martínez Heredia i Juan Manuel Santisteban. Osés és l’autor del pròleg d’esta obra difosa per la Diputació de València.

El llibre, “la millor sorpresa amb la qual ens hem trobat enguany els aficionats i estudiosos del ciclisme”, segons Juan Osés, repassa la trajectòria dels grans corredors del Ferrys; el component pioner del ciclisme valencià; la història d’este dur esport en la postguerra; els referents de la fotografia ciclista, des de Torrents i Alguersuari fins a García Molina i els germans Galiana, sense oblidar a Ogalla i Finezas; i per descomptat l’evolució i caiguda d’un grup esportiu que va aconseguir tres victòries d’etapa i un podi en el Tour i 12 etapes guanyades i quatre podis en la Vuelta a España.
 

Tags: Canals

Lo + leído

Xàtiva tanca amb èxit la 775a Fira d’Agost amb una setmana d’activitats i multitudinària participació

Xàtiva ha posat aquest dimecres punt final a la 775a edició de la Fira d’Agost,…

Cullera destaca con un 96% de ocupación hotelera durante el puente de agosto

Cullera ha reafirmado su papel como un destino preferencial en la Comunitat Valenciana, logrando una…

Gandia tramita 292 solicitudes de ayudas para el alquiler de vivienda

El Ayuntamiento de Gandia ha recibido un total de 292 solicitudes de subvenciones dirigidas al…

Otras noticias

Martinez Bellver 1320x500 1
CollaLa Costera

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?