ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Canals crema la seua monumental Foguera de Sant Antoni Abat

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha visitat Canals per presenciar la crema de la foguera de més de 14 metres d'altura
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 17, 2024
448 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6686 canals foguera sant antoni

Canals celebra aquestos dies les seues Festes Patronals en honor a Sant Antoni Abat, i el primer acte oficial ha sigut la crema de la monumental foguera de més de 14 metres. La crema va tindre lloc aquest dimarts des de les 21h a la plaça major, un acte que va comptar amb la presència del president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Mazón ha visitat la localitat de la Costera acompanyat de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha visitat l’Ajuntament de Canals, on ha mantingut en trobada amb l’alcalde, Nacho Mira i ha signat en el llibre d’honor. Durant la visita, el cap del Consell ha saludat als membres de la corporació municipal i els representants de les festes de sant Antoni Abat.

En el dispositiu per la crema de la foguera participa el Consorci Provincial de Bombers de València amb diversos vehicles i una desena d’efectius dels parcs de Xàtiva i de bombers voluntaris de Navarrés, cap de parc de Xàtiva, tècnic forestal, oficials i personal de Prevenció Operativa, segons han detallat des del cos.

Els veïns de Canals veuen en la seua gran foguera, el procés de muntatge de la qual es duu a terme durant 15 dies, un «símbol» que «purifica» i «crema tot el dolent» i asseguren que amb el temps ha anat crescut fins a aconseguir el seu màxim històric de 16 metres d’altura, la qual cosa va fer que fora inscrita en el Llibre Guinness dels Rècords com la foguera de llenya més gran del món.

«Enguany són més de 15 metres», ha comentat Antonio, un veí de Canals, qui ha assenyalat, en declaracions a Europa Press Televisió, que el procés de muntatge d’aquesta foguera composta de pi i llenya es duu a terme durant 15 dies. Algunes veïnes han comentat que un dels rituals que marca la tradició és que abans que creme aquesta foguera cal donar tres voltes per a «trobar nuvi o núvia» i per a demanar un desig.

En aquest municipi celebren amb molt d’entusiasme aquestes festes patronals i alguns veïns asseguren que la gent jove continua mantenint aquesta tradició tan arrelada per a «evitar que es perda». «Vens amb els teus pares i els teus avis quan eres xicotet, i sempre tornes per a donar les tres voltes. Tenim molt orgull d’aquesta festa», ha comentat una jove veïna qui ha assegurat que aquests dies Canals s’ompli de gent que vol gaudir d’aquesta festa.

Aquesta festa, que se celebra des del segle XVIII com a ofrena a Sant Antoni per protegir el municipi del terratrémol que va assolar la comarca de la Costanera en 1748, constitueix actualment «un dels autèntics guardians» de l’herència cultural de la Comunitat Valenciana que contribueix a «enfortir la cohesió social entre els valencians», ha destacat la Generalitat.

Tags: admin Canals

Lo + leído

Hallan cocaína, marihuana y dinero oculto en la cocina de un local de Massamagrell

Un establecimiento hostelero de Massamagrell escondía en su cocina un punto de venta de droga.…

Ontinyent organiza 24 reuniones sobre el nuevo sistema de recogida de residuos

El Ayuntamiento de Ontinyent ha programado para el mes de abril un total de 24…

Faura lanza Ara Circ, un nuevo festival de circo contemporáneo

Faura se prepara para acoger Ara Circ, un innovador festival de circo que convertirá sus…

Otras noticias

Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?