ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Marina Alta

Calp rep en el que va d’any quasi 1.000 sol·licituds per a habitatges turístics

Les sol·licituds s'han multiplicat exponencialment enfront dels 441 certificats de 2017 i les 932 de tot el curs de 2023
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado agosto 23, 2024
102 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

El departament municipal de Territori ha realitzat un estudi sobre l’evolució de l’habitatge turístic a Calp en els últims anys, per a això s’han analitzat les sol·licituds per a convertir habitatges residencials en ús turístic des de 2017 amb dades del propi gestor d’expedients de l’Ajuntament i els de Turisme Comunitat Valenciana.

Les dades mostren un creixement exponencial des de 2017 exceptuant 2020 i 2021 presumiblement pels efectes de la pandèmia. En 2017 es van sol·licitar 441 certificats d’habitatge turístic enfront dels 985 sol·licitats en 2024 fins al mes corrent. És a dir, l’Ajuntament ha rebut en huit mesos 985 sol·licituds per a donar un ús turístics a habitatges residencials. En 2019 es van sol·licitar 671 certificats, en 2022 van ser 630 i en 2023 es va aconseguir la xifra de 932 certificats d’habitatges turístics.

El mes de juny passat l’Ajuntament ja va constituir la primera reunió del grup de treball, format per tècnics, polítics i representants de sectors implicats, per a l’estudi de la situació residencial a Calp, l’objectiu és analitzar les diferents solucions dins del marc competencial municipal, per a determinar solucions i accions encaminades a aconseguir l’objectiu d’un habitatge assequible i digne.

En aquesta primera reunió ja es va abordar la necessitat de controlar i limitar l’habitatge turístic, amb anterioritat l’Ajuntament va acordar la suspensió del canvi d’ús de local comercial a habitatge. En els últims anys la proliferació de l’habitatge turístic molt per damunt de l’habitatge residencial ha provocat problemes d’accés a l’habitatge en el municipi.

El regidor de Territori, Juan Manuel del Pi, ha assenyalat que “l’allotjament turístic ha trencat el mercat de l’habitatge, l’allotjament turístic ha pujat els preus d’una manera desorbitada i això ha redundat en un problema social. Som molt conscients del problema d’accés a l’habitatge i treballem en diverses línies per a equilibrar la realitat residencial del municipi».

Tags: Calp
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

agrovoltaica
AgronewsLa Hoya de Buñol - ChivaLa Marina AltaRequena - Utiel

Godelleta, Pedreguer y Utiel contarán con proyectos de energía agrivoltaica que combinan placas solares con producción agrícola

Por Agronews
7413f1 1
AgronewsLa Marina Alta

Dénia captura 360 senglars mitjançant gàbies durant els sis primers mesos de l’any

Por Agronews
Rorcuales a su paso por Dénia.
La Marina Alta

Un centenar de rorcuales, el segundo animal más grande del planeta, pasa junto a Dénia y es objeto de un estudio científico

Por Toni Cuquerella
WhatsAppImage20250718at12.49.21
La Marina Alta

Dénia denuncia injerencias ilegales de la Conselleria en su urbanismo

Por Redacción ComarcalCV
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina Baixa

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
3943 denia hospital
La Marina Alta

L’Hospital de Dénia torna a la gestió pública completant el Consell del PP el procés iniciat pel Botànic

Por admin
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?