ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira es presenten enguany sota el lema ‘Llegir és capital’

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 12, 2022
264 vistas
8 Min lectura
Compartir en:

NULL

El director literari de Bromera, l’alcalde i el regidor de Cultura d’Alzira presenten les novetats del certamen i anuncien que els originals es poden presentar fins al 24 de juliol inclòs

Sota el lema ‘Llegir és capital’ Alzira ha presentat els seus Premis Literaris Ciutat d’Alzira de l’any en el que precisament la capital de la Ribera Alta també és Capital Cultural Valenciana. El director literari de Bromera, Gonçal López-Pampló; l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, i el regidor de Cultura del municipi, Alfred Aranda, han presentat aquest la nova edició del certamen literari se celebrarà l’11 de novembre.

Com a principal novetat l’alcalde Gómez ha anunciat que el consistori patrocinarà el premi de Narrativa Juvenil, dotat amb 15.000 euros, i que enguany portarà el nom de Premi Extraordinari de Narrativa Juvenil Alzira Capital Cultural Valenciana 2022.

Gómez ha explicat que enguany l’Ajuntament es farà càrrec del premi de narrativa juvenil, que tradicionalment patrocinava Bancaixa. L’alcalde ha explicat que la conjuntura ha canviat donada l’absorció de Bankia per Caixabank i que, mentre s’estudien possibles col·laboracions futures, l’Ajuntament ha decidit patrocinar el premi amb motiu de la capitalitat cultural de la ciutat. De fet, Gómez ha destacat que els Premis Literaris Ciutat d’Alzira han sigut una peça clau perquè Alzira fora nomenada Capital Cultural Valenciana 2022 i ha aprofitat l’acte per a agrair «la col·laboració inestimable de Bromera» i de la resta de patrocinadors del premi per la seua contribució a fer d’Alzira un referent cultural i literari.

El director literari de Bromera, Gonçal López-Pampló, ha reiterat el «compromís institucional de Bromera amb Alzira i la seua capitalitat cultural» i ha celebrat «la tasca que fa la ciutat per la promoció de la cultura, la llengua i la literatura». López-Pampló també ha informat que la gala d’entrega de premis se celebrarà l’11 de novembre a la Sala Rex, i que les bases dels premis ja estan disponibles, tant a la pàgina web de Bromera com al portal de l’Ajuntament d’Alzira.

Premis i veredictes Els originals es poden presentar en format PDF a través del web www.mundoarti.com fins al dia 24 de juliol a les 23.59 hores per a les següents categories: el XXXIV Premi de Novel·la Ciutat d’Alzira, dotat amb 16.000 euros; el Premi Extraordinari de Narrativa Juvenil Alzira Capital Cultural Valenciana 2022, dotat amb 15.000 euros; el XXVII Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre, dotat amb 3.000 euros; el XXIV Premi d’Assaig Mancomunitat de la Ribera Alta, dotat amb 8.000 euros; el XVII Premi de Poesia Ibn Hafaja, dotat amb 5.000 euros; el XVII Premi de Teatre Palanca i Roca, dotat amb 6.000 euros i el VII Premi Internacional Enric Solbes d’Àlbum Il·lustrat Consorci Ribera i Valldigna, dotat amb 6.000 euros. Les obres candidates al XXVIII Premi Europeu de Divulgació Científica Estudi General, dotat amb 12.000 euros, es podran presentar fins al dia 16 de setembre.

Pel que fa al Premi Extraordinari de Narrativa Juvenil, l’alcalde i el director literari han confirmat que la dotació econòmica ha augmentat en 10.000 euros respecte a la de l’any anterior. Això suposa, tal com han explicat els representants de l’Ajuntament, la dotació total dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira ascendeix a 65.000 euros.

El veredicte dels premis es farà públic la nit de l’11 de novembre, en el transcurs de la ja tradicional gala literària que organitzen Bromera i l’Ajuntament d’Alzira per a lliurar-ne els premis. Però, en el cas del Premi de Teatre Ciutat d’Alzira Palanca i Roca, el veredicte es coneixerà el 28 d’octubre. Les persones guardonades en el Premi Extraordinari de Narrativa Juvenil Alzira Capital Cultural Valenciana 2022, el Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre i el Premi Internacional Enric Solbes d’Àlbum Il·lustrat Consorci Ribera i Valldigna es coneixeran el 4 de novembre. Amb tot, els huit guardons es lliuraran oficialment durant la gala de l’11 de novembre, en la qual els guanyadors i les guanyadores rebran el trofeu dissenyat per Manuel Boix.

Jornades culturals

L’alcalde d’Alzira ha recordat que els Premis Literaris Ciutat d’Alzira arriben acompanyats d’un mes de jornades culturals i literàries, que enguany s’emmarquen en la capitalitat cultural d’Alzira. Tot i que el programa encara no està completament tancat, ja es poden avançar alguns actes. Dues representacions basades en Joan Fuster i Isabel-Clara Simó, així com la capitalitat cultural d’Alzira en seran alguns dels protagonistes.

Ja es pot anunciar que el dia 16 d’octubre el Gran Teatre d’Alzira acollirà la representació de Mujer de rojo sobre fondo gris, de Miguel Delibes, en què actua José Sacristán. El dia 21 d’octubre es representarà El tocadiscos de Fuster, espectacle que recupera la faceta melòmana de l’autor de Sueca. I el dia 28, la companyia teatral La Dependent representarà Júlia, l’adaptació teatral de la novel·la d’Isabel-Clara Simó, publicada per Bromera.

El regidor de Cultura ha informat també que enguany es busca reduir el nombre de conferències i s’optarà per activitats més lúdiques. A més, ha informat que es manté el tradicional concurs de dibuix, i que en aquesta edició tornaran els aparadors literaris als comerços i els menús literaris als restaurants d’Alzira.

Obres guanyadores de 2021

A excepció de ‘La fuga’, l’àlbum guanyador del VI Premi Internacional Enric Solbes d’Àlbum Il·lustrat Consorci Ribera i Valldigna, i ‘Jordi du els cabells llargs’, finalista en la mateixa categoria, que es publicaran a la tardor, ja es poden trobar a les llibreries totes les obres guanyadores de la XXXIII Edició dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira.

Els títols que ja s’han publicat són ‘El món comença’, guanyador del XXXIII Premi de Novel·la Ciutat d’Alzira; ‘Something’, guanyador del XXVI Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil; ‘Mariola i la botiga de la font’, guanyador del XXVI Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre; ‘Bestiari’, guanyador del XXXIII Premi d’Assaig Mancomunitat de la Ribera Alta; ‘Geòrgiques’, guanyador del XVI Premi de Poesia Ibn Hafaja, i ‘Franz i Marion’, guanyador del XVI Premi de Teatre Palanca i Roca. El Premi Europeu de Divulgació Científica va quedar desert en la passada edició.

Tags: Alzira

Lo + leído

El arte valenciano gana protagonismo en ARCO con una destacada participación de galerías

Las galerías valencianas han vuelto a tener un papel destacado en la feria internacional ARCOmadrid…

L’emergència sanitària marca la setmana de Falles a Carcaixent: l’Ajuntament intervé per la crisi de les escombraries

En plena celebració de les festes de les Falles, Carcaixent viu una situació excepcional. Després…

Andrea Adelantado y Sara Magán cierran la Ofrenda de las Fallas de Torrent

Torrent vive con intensidad los días grandes de sus Fallas y la ciudad se encuentra…

Otras noticias

01OrquestaRequena41RobertoPoveda
CulturarteRequena - Utiel

La Orquesta Filarmónica de Requena celebra su vigésimo aniversario con diez conciertos

Por Pau Gómez
Rosa Santos GaleríaPROYECTO DE ARTISTA _ Marina Glez. Guerreiro
CulturarteValencia ciudad

Once galerías valencianas llevan el arte contemporáneo de la Comunitat a la Semana del Arte de Madrid

Por Javier Ruiz
WhatsApp Image 2026 02 18 at 17.06.16 2
Culturarte

Ana Císcar explora la tensión entre imagen y realidad en Jorge López Galería con “Meditaciones sobre las distancias infinitas”

Por Javier Ruiz
1540620670755
Culturarte

Galeristas y artistas intensifican su movilización para reclamar un IVA cultural equiparable al europeo

Por Javier Ruiz
1 11 e1771327210429
CulturarteL' Horta Sud

El Festival Brassurround llega a Torrent con Spanish Brass y Balkan Paradise Orchestra

Por Pau Gómez
05 Festival Orquestres 1 1 768x512 1
CulturarteEl Camp de Túria

Llíria acoge el Festival de Orquestas ‘City of Music’ con seis formaciones valencianas

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?