ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Conselleria paralitza la restauració de la muralla medieval d’Alzira i acorda amb l’Ajuntament reorientar les obres

Tècnics de Patrimoni han analitzat els elements que poden comprometre els valors del monument i s’han establit les pautes per a reordenar la intervenció
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 11, 2025
360 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
7977 alzira muralla

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha paralitzat de manera cautelar les obres de restauració de la muralla almohade d’Alzira, un monument catalogat com a bé d’interés cultural (BIC), les obres del qual es van iniciar l’any passat amb la direcció de l’ajuntament de la ciutat.

A través d’un escrit de la Direcció Territorial, la Conselleria va notificar divendres passat a l’Ajuntament d’Alzira la paralització immediata de les obres en curs, amb l’empara de la Llei 4/1998 del patrimoni cultural valencià.

Este dilluns, tècnics de la Direcció General de Patrimoni Cultural s’han desplaçat fins al lloc per a realitzar una valoració de l’execució de les obres, que han sigut promogudes i dirigides per l’Ajuntament d’Alzira.

En la visita s’han analitzat els elements que poden comprometre els valors del monument i s’han establit les pautes per a reordenar la intervenció.

Així mateix, s’ha requerit que la promotora del projecte presente una memòria descriptiva de l’obra realitzada i la realització d’unes proves dels murs, que abunden i complementen la informació aportada.

Es tracta d’una inversió total de 2,7 milions d’euros dividida en dos parts: la Casa Reial i la rehabilitació de la muralla i el pas de ronda. Per a les obres de la rehabilitació s’ha destinat un total de 349.554 euros, finançats a través del Pla turístic nacional Xacobeo 2021-22.

L’execució d’esta obra s’ha desviat del projecte autoritzat per la Direcció General de Patrimoni Cultural. És l’Ajuntament, titular del BIC, qui ha promogut i dirigit l’obra, que està sufragada amb fons europeus Next Generation. Les obres estan arreplegades en el Pla especial de protecció la vila d’Alzira aprovat en 2018.

Recinte emmurallat d’Alzira

La muralla d’Alzira, catalogada com a bé d’interés cultural (BIC) en 2004, és d’origen andalusí, i conformava el recinte fortificat de la ciutat, embeguda llavors en el riu Xúquer.

Com tantes altres fortificacions del Sarq al-Àndalus va ser construïda amb tàpia de maçoneria encaixonada o formigó de calç, una tècnica constructiva basada en l’abocament del formigó de calç sobre un encofrat de fusta denominat tàpia.

Actualment es conserva un sector amb una extensió de 255 metres de muralla i huit torrasses. Les torrasses presenten una altura d’entre 7 i 10 metres i la muralla arriba als 6 metres d’altura, amb una grossària d’1,20 metres.

Tags: admin Alzira

Lo + leído

Crisis de la basura en Riba-roja: el Ayuntamiento rompe con la concesionaria y activa un plan de emergencia

El Ayuntamiento de Riba-roja de Túria ha dado un paso decisivo para atajar la crisis…

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

L’Ajuntament de Xàtiva ha fet un balanç molt positiu de la campanya de Nadal 2025-2026,…

L’IES Ausiàs March de Gandia reobre les seues portes després d’una reforma integral de 13 milions

Després d'anys de reivindicacions i una espera prolongada, la comunitat educativa de l'IES Ausiàs March…

Otras noticias

robossupermercadosvalenciaeditadafoto01 2
La Ribera Alta

La Guardia Civil desarticula un grupo dedicado al hurto en supermercados en Guadassuar y Càrcer

Por Redacción ComarcalCV
Danos citricos Plana Baixa 1
La Marina AltaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Las lluvias provocan pérdidas de 3 millones en el campo de la Ribera y la Marina Alta

Por Redacción ComarcalCV
BomberosAlzira
La Ribera Alta

El Consorcio Provincial de Bomberos iniciará las obras del nuevo parque de Alzira en 2026

Por Redacción ComarcalCV
IMG 8510
La Ribera Alta

Alzira celebra una nueva sesión sobre emprendimiento con asistentes de WhatsApp e IA

Por Javier
AP23Nutcracker04.12.238722
CulturarteL' Horta SudLa Ribera AltaValencia

El Cascanueces del Royal Ballet se proyecta en Valencia, Alzira y Paterna el 10 de diciembre

Por Redacción ComarcalCV
IMG 8470
La Ribera Alta

Alzira impulsa la digitalización segura: jornada gratuita sobre emprendimiento mediante Asistentes de WhatsApp e IA seguros

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?