ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Marina Baixa

Altea posa en marxa un projecte de recuperació de vinya a l’entorn del Molí dels Moros

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 1, 2021
124 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

“Altea ha donat llum a un projecte en el qual la regidoria de Medi Ambient porta treballant any i mig”. Així ho explicava l’edil d’àrea, Jose Orozco, qui no va voler perdre les tasques de plantació de 600 ceps en una parcel·la adjacent al Molí dels Moros. Un projecte pilot de recuperació de microvinyes que compta amb la direcció del reconegut viticultor, Joan Cascant, i la col·laboració del cicle formatiu d’agroecologia de l’IES alteà Bellaguarda.

Com explicava Orozco, «l’objectiu d’esta plantació de vinya no és altre que el de contribuir i ampliar la recuperació patrimonial del Molí dels Moros a través de la seua vinculació amb l’agricultura i la viticultura».

Este és un projecte pilot de Microvinya on s’ha plantat la varietat «Malvasía» però també proposa la recuperació de l’antiga varietat anomenada «Faranná» habitual en aquest territori en el passat, segons indiquen fonts municipals.

En paraules de Jose Orozco, «l’actuació, referint-se a la plantació de vinya, va més enllà d’un projecte purament ecològic; congrega diversos actors clau en el mateix, com és el coneixement de Joan Cascant, el treball i disponibilitat de professors i ALUNMES del cicle formatiu d’agroecologia de l’IES Bellaguarda i la voluntat del consistori de recuperar la tradició, patrimoni i cultura local, en esta cas agrícola».

Per la seua banda, Joan Cascant, reconegut viticultor, explicava l’origen del projecte a través de la seua experiència Microvinya, que no només tracta de plantar vinya, sinó de recuperar valor al territori. «A Altea hi ha esta voluntat i pensem que recuperar una plantació tan antiga com esta, al costat del Molí dels Moros, era interessant.»

«La recuperació ha d’anar més enllà de qüestions econòmiques, no només s’han de cercar varietats estàndard, sinó varietats que s’adapten al terreny i que tinguen coses per explicar. Esta és una plantació no només agrícola, sinó també mediambiental, de sostenibilitat, de cultura, de valor de la persona, de canvi de paradigma. No es fa vi per a vendre-ho en qualsevol lloc, sinó que es fa vi per aportar valor»; apuntava Cascant.

Joan Cascant ha subratllat la importància que la vinculació de l’IES Bellaguarda ha tingut amb la iniciativa, ja que són els propis alumnes del cicle d’agroecologia els que han plantat els ceps. «És una oportunitat per a Altea molt bonica i capaç de reproduir-se en altres parcel·les intentant que este món en què vivim siga una mica millor».

En nom de l’IES Bellaguarda, Álvaro Miñana, professor i cap de departament de la «família agrícola del Bellaguarda», com el mateix denomina, explicava que l’esmentat cicle contempla dos anys d’estudis. En el present curs compten amb 8 alumnes de 1r i en 2n són 6 alumnes, els quals es troben a hores d’ara fent les pràctiques d’empresa.

L’IES Bellaguarda compta amb un mòdul d’implantació de cultius ecològics per això «és meravellós que haguem pogut participar de la pràctica d’implantar in situ un cultiu tradicional com és la vinya i l’alumnat està molt content de poder fer pràctiques i de poder col·laborar en este projecte». Concloïa Miñana, qui recordava als interessats a cursar estudis d’agroecologia que en estos moments està obert el període d’informació i matriculació per al proper curs.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Altea

Lo + leído

Xàtiva celebra dissabte la final del VIII Certamen de Joves Cantautors ‘MiL Descobreix 2025’

Xàtiva es prepara per a la gran final del VIII Certamen de Joves Cantautors i…

AVA-ASAJA: un año después de la DANA queda un 40% del campo por recuperar

A un año de la devastadora DANA que afectó a la provincia de Valencia el…

La comarca de Requena – Utiel impulsa innovación y talento con el proyecto futUR

La comarca de Requena - Utiel se posiciona como un referente en talento, innovación y…

Otras noticias

accesosmarcoszaragoza
La Marina Baixa

Villajoyosa invierte 3,9 millones en mejorar el acceso al IES Marcos Zaragoza

Por Redacción ComarcalCV
Foto7 2
CollaLa Marina Baixa

Laura Sendra y Ana Olivas elegidas Reinas Falleras de Burriana 2026

Por Redacción ComarcalCV
31 Sir Mark Elder Orquestra de la Comunitat Valenciana ©Miguel Lorenzo Les Arts
CulturarteLa Marina BaixaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

La Orquestra de la Comunitat Valenciana retoma la actividad con una gira en Requena, Altea y Cullera

Por Javier
SantAgusti2024 1
La Marina Baixa

Villajoyosa celebra las fiestas en honor a San Agustín del 27 de agosto al 1 de septiembre

Por Redacción ComarcalCV
Desembarcok8
CollaLa Marina Baixa

Villajoyosa solicitará la declaración de Bien de Interés Cultural para el Desembarc

Por Redacción ComarcalCV
Banderassenderosazulesvillajoyosa3
La Marina BaixaTurismo

Villajoyosa izará la Bandera Azul en los senderos de la Volta al Cantal y de la Colada de la Costa

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?