BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Alcúdia inicia les obres de l’antiga ludoteca que derivarà en una seu per a les associacions

Les obres suposaran una inversió de 383.948,73 euros i es preveu que finalitzen durant el mes de juny d'enguany
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 23, 2024
48 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8039 alcudia obres seu associacions

El passat 5 de febrer es van començar les obres de rehabilitació integral de l’edifici cultural i social Espai Jove i Associacions.

Les obres que van ser adjudicades a l’empresa Construcciones Rafael Zarzoso, S.L. el passat 30 de gener per import de 383.948,73 euros (IVA inclòs), es preveu que finalitzen durant el mes de juny d’enguany.

L’actuació s’emmarca dintre d’una ajuda rebuda dels fons europeus Next Generation EU per import de 309.706,79 € per a rehabilitar l’edifici, dintre del Programa d’Impuls a la Rehabilitació d’Edificis (PIREP) dels fons europeus Next Generation EU i del Mecanisme estatal per a la Recuperació i la Resiliència (MRR). L’ajuda que només va ser concedida a 400 municipis de tota Espanya en concurrència competitiva, tracta d’una rehabilitació integral de l’edifici, en el sentit definit per l’Agenda Urbana Espanyola i tenint en compte els criteris de sostenibilitat, inclusió i qualitat estètica previstos per la Nova Bauhaus Europea.

En concret, l’actuació consisteix en la rehabilitació de l’edifici per albergar les diferents associacions existents en el poble així com acabar de condicionar la totalitat del mateix per a l’ús cultural i social, tot resolent els aspectes que milloren: la conservació de l’immoble com són la reparació d’humitats per capil·laritat, filtracions d’aigua en coberta i a través de buits, deterioració del revestiment interior i exterior; la seguretat estructural que implica la protecció contra incendis dels forjats de coberta; l’habitabilitat incorporant els serveis necessaris i dotant a l’edifici de sales i espais concorde a l’ús cultural i social; l’accessibilitat mitjançant l’eliminació de barreres arquitectòniques creant circulacions i espais accessibles i incorporant la instal·lació d’un ascensor que comunica amb la planta primera; la seguretat d’utilització com és la creació d’una nova escala, regulació d’altura de baranes, vidres de seguretat, etc i la digitalització dels espais mitjançant la incorporació de panells informatius.

Mitjançant l’actuació proposada, es pretén que l’edifici siga un referent en la millora d’Eficiència Energètica incorporant, no sols mesures actives com a millores en les instal·lacions tèrmiques que reduïsquen el consum d’Energia primària no renovable, sinó incorporant mesures passives que afavorisquen la millora arquitectònica de l’envolvent, de manera que el cost d’amortització de la intervenció siga menor. Amb l’objectiu aconseguir un consum quasi nul s’incorpora la fotovoltaica com a energia renovable. Com a mesures passives es suggereix l’aïllament tèrmic de cobertes i sòls a més de la substitució de les antigues fusteries per altres d’alumini amb trencament de pont tèrmic i vidres dobles baixos emissius. Amb aquesta intervenció s’obté una reducció d’un 65% en energia primària no renovable.

Tags: Alcúdia
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

Nando Dura arros
AgronewsLa Ribera Alta

LA UNIÓ denuncia la llegada de otro barco con 7.500 toneladas de arroz importado de Argentina para una firma comercial de Algemesí

Por Agronews
Los bonos se pueden pedir desde este lunes 12 de mayo.
L'Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaRequena - Utiel

Los afectados por la DANA ya pueden inscribirse en el Bono Viaje de 350 euros ‘Recuperem Turisme’

Por Toni Cuquerella
Los dos guardias civiles que salvaron al bebé en Alberic
La Ribera Alta

Dos guardias civiles salvan la vida a un bebé de un año en Alberic

Por Javier
fdd1a4f2 1a66 4470 bfba 27d3bb08c76c
L'Horta SudLa Ribera AltaValencia

Los bomberos del consorcio provincial de Valencia atienden más de 70 rescates por ascensores bloqueados durante el apagón

Por Javier
PEDRISCO 1
AgronewsL'Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

El pedrisco deja pérdidas de 3 millones en la Ribera Alta, Hoya de Buñol-Chiva y l’Horta Sud

Por Agronews
8395 montserrat pp sergio vilar
La Ribera Alta

Montserrat tindrà la primera moció de censura amb el pacte de PP, Vox i independents per a tombar a l’alcalde socialista

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?