Alcoi ha registrat 30 actuacions durant aquest estiu relacionades amb conductors sota els efectes de l’alcohol i les drogues. D’aquestes intervencions, 10 han resultat en diligències penals per superar més del doble de la taxa permesa d’alcohol, mentre que 4 es van relacionar amb el consum de substàncies estupefaents.
Segons l’informe de la Policia Local d’Alcoi, 26 dels conductors controlats van donar positiu en els tests d’alcoholemia. D’aquests, 16 van ser denunciats administrativament per superar la taxa de 0,25 mg/l, però sense arribar al límit penal de 0,60 mg/l, aplicable en aire espirat. Els 10 restants van ser derivats a via penal per excedir aquest límit legal. Cal destacar que en 6 d’aquestes actuacions els conductors estaven implicats en accidents de trànsit, i en 9 casos es va tractar d’infraccions greus al reglament de circulació.
Del 14 al 21 de juliol, la Policia Local d’Alcoi va portar a terme més de 500 proves d’alcoholemia com a part d’una campanya estatal promoguda per la Direcció General de Trànsit (DGT), que inclou la participació de municipis amb més de 25.000 habitants. Les sancions per als casos penals inclouen penes de presó que poden oscil·lar entre 3 a 6 mesos, treballs en benefici de la comunitat entre 30 i 90 dies, o multes que poden variar entre 6 a 12 mesos, així com la retirada de permís de conducció durant un període d’1 a 4 anys.
El regidor de Seguretat, Raül Llopis, ha subratllat: «Conduir baix els efectes de l’alcohol o les drogues és un perill tant per al conductor com per als seus acompanyants i per als vianants». A més, ha afegit que l’Ajuntament d’Alcoi s’adherirà sempre a les iniciatives de la DGT per garantir la seguretat viària. La iniciativa s’emmarca dins de l’Estratègia Espanyola de Seguretat Viària 2030, que promou una política de «tolerància zero» davant conductes de risc.
L’efecte de l’alcohol és una de les causes més importants en accidents mortals, incrementant el risc d’accidents entre 2 i 15 vegades. Així mateix, el consum de drogues com el cànnabis, la cocaïna o les anfetamines representa un comportament de risc recurrent entre els conductors.