ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Diputació organitza les Jornades Comarcals Porta a Porta a la Safor i Vall d’Albaida

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 13, 2023
165 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Ròtova acull la jornada tècnica de totes dos comarques amb les experiències de Ràfol de Salem, Otos, Oliva i Bellús

L’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha organitzat les Jornades Comarcals Porta a Porta, adreçades a equips tècnics i de govern, amb l’objectiu de donar visibilitat als projectes existents a les comarques i intercanviar experiències, ja que «apostem per este sistema perquè és el que oferix més garanties per assolir eficaçment els percentatges de recollida separada en origen exigits i la seua qualitat», ha explicat la vicepresidenta de la Diputació i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó.

En la jornada celebrada a Ròtova han participat, a més de l’alcalde de la localitat, Jordi Puig, i la vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó, els tècnics del COR, Carlos Mir i Mikel Vela, el president de l’Associació Valenciana de Municipis de Recollida Porta a Porta, Txema Peláez, l’alcaldessa de Ràfol de Salem i diputada, Carolina Mengual, la regidora de Medi Ambient d’Otos, Irma Alonso, el regidor de Serveis Públics d’Oliva, Miguel Doménech, i la regidora de Bellús, Ana Huguet.

La vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó, ha recordat que «des de 2020, a través de la convocatòria Reacciona, s’han subvencionat la redacció dels Plans Locals de Gestió de Residus Domèstics i Assimilables de 127 municipis i de 9 mancomunitats, i hem invertit més de dos milions i mig d’euros per a impulsar-los, amb Palmera, Salem, Montaverner o Benigànim, entre d’altres com entitats beneficiàries del Reacciona 2022”.

A banda d’estes ajudes per a mancomunitats i municipis, des de l’àrea de medi Ambient “també subvencionem actuacions als Consorcis de residus. En el cas del COR es tracta de l’execució de les illes de compostatge de Fontanars, Bocairent, Bellús o Albaida, i de les millores a l’ecoparc de Benigànim”.

Amigó també ha ressaltat que els municipis disposen d’un servei d’educació ambiental des de les mancomunitats, que en el cas dels municipis de la Safor compta amb tres persones a jornada completa i amb una a mitja jornada, mentre que en la mancomunitat de la Vall d’Albaida són tres persones a jornada completa. Una altra és l’Observatori en Ruta, que oferix tallers i xarrades sobre prevenció de residus i alimentació de temporada i de proximitat, i que fa activitats per a associacions veïnals, col·lectius, falles, així com a trobades, mercats o fires.

Les següents sessions de les Jornades Comarcals del Porta a Porta seran el 26 de gener a La Serranía, El Rincón de Ademuz, La Plana de Utiel-Requena i la Hoya de Buñol; el 9 de febrer a El Valle de Ayora-Cofrentes, la Canal de Navarrés i la Costera; el 23 de febrer al Camp de Morvedre i el Camp de Túria; i el 9 de març a l’Horta Nord i l’Horta Sud.

El passat 15 de desembre es va organitzar a la Ribera, on es va presentar l’Associació Valenciana del Porta a Porta, amb taules redones del Consorci Ribera Valldigna, i dels Ajuntaments d’Alcàntera del Xúquer i de Llombai.

Tags: Albaida

Lo + leído

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Xàtiva, també coneguda com 'el forn de la Comunitat Valenciana' per ser un referent de…

Xàbia impulsa el pasturatge sostenible amb cabres per a prevenir els incendis forestals

L'Ajuntament de Xàbia ha presentat una iniciativa de pasturatge ecològic amb cabres en la zona…

La Guardia Civil detiene a tres hombres por cultivar marihuana en Nàquera y Serra

La Guardia Civil ha arrestado a tres individuos relacionados con el cultivo ilegal de marihuana…

Otras noticias

BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
SIBILLA20241
CulturarteLa Vall d'AlbaidaNavidad

Ontinyent celebra el Cant de la Sibil·la en l’església de Santa Maria

Por Redacción ComarcalCV
SAYOGANDIADELME
La Vall d'AlbaidaNavidad

La Casa del Delme d’Ontinyent programa actividades de Navidad para todas las edades

Por Redacción ComarcalCV
Presentació del XIV Festival de Circ i Teatre d'Ontinyent.
La Vall d'AlbaidaNavidad

De pallassos a funambulisme: Ontinyent desplega pels seus carrers el XIV Festival de Circ i Teatre durant el Nadal

Por Toni Cuquerella
DSC06562b
La Vall d'Albaida

El festival de circ i teatre d’Ontinyent porta espectacles a tots els barris del 20 al 28 de desembre

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?