ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PSPV d’Albaida alerta de l’increment de la despesa en personal que arriba a quasi el 60% en el pressupost de 2023

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 30, 2023
94 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Els socialistes afirmen que Compromís ha aprovat en solitari uns comptes municipals que contenen una partida de despesa de personal «desorbitada»

En el pressupost municipal de 2023 d’Albaida, la despesa de personal és de 3.675.803 euros, quasi el 60% del total del pressupost (6.167.959 euros) i el 71,3% de la despesa corrent de l’Ajuntament d’Albaida. Així s’ha assenyalat des del PSPV albaidí que a més afegeixen que «estem segurs que, en finalitzar l’exercici 2023, la despesa de personal serà molt més gran, com està passant tots els anys».

Apunten que en el pressupost municipal de 2022, els crèdits inicials de despesa de personal eren 3.486.000 euros i han acabat sent 3.780.895 euros; és a dir, quasi 300.000 euros més dels que s’havien previst al començament de l’exercici i més dels que s’han previst per a l’any 2023. «Si no anem amb molt de compte, en finalitzar 2023, podem arribar a quasi 4 milions d’euros de despesa de personal. Una barbaritat», alerten.

El grup socialista recorda que «des de fa molts anys» han criticat «l’augment constant i exponencial de la despesa de personal». També apunten que la despedsa de l’últim pressupost del PP de Beneyto (2009) era de més de 3.700.000 euros. «Quan nosaltres vam abandonar el govern l’any 2015, la vam deixar en 2.351.000 euros (una reducció d’1,4 milions d’euros en només quatre anys, legislatura 2011-2015)». La despesa de personal de l’any 2019, l’últim any de la primera legislatura amb majoria absoluta del Grup Compromís, era de 2.846.000 euros. I la despesa de personal del pressupost de 2023, l’últim any de la segona legislatura amb majoria absoluta del Grup Compromís, és de 3.675.800 euros. «En els darrers quatre anys, la darrera legislatura, el Grup Municipal Compromís ha incrementat la despesa de personal en uns 830.000 euros, però poden ser molt més, en finalitzar l’any 2023. Si no es posen mesures per a frenar-la, en només quatre anys, passarà del milió d’euros».

A més afegeixen que a inici de 2023, el deute de l’Ajuntament d’Albaida és de 8.543.954 euros. Uns 7,5 milions d’euros corresponen a tres préstecs a llarg termini i estan pressupostats. Un d’ells s’acabarà de pagar al 2030, i els altres dos, al 2037. «Encara ens queden vàries legislatures per acabar-los de pagar. El problema gros, però, és el 1.050.000 euros de dues operacions de crèdit a curt termini extrapressupostàries. Una és de 750.000 euros que s’havia de pagar en 2022 i que no s’ha pagat. S’ha allargat el crèdit un any més. L’altra és de 300.000 euros i es va realitzar el passat mes de desembre. No es disposava de líquid per a pagar factures i nòmines. En total, 1.050.000 euros de deute que no està pressupostat i que haurà d’assumir l’equip de govern que es forme després de les eleccions municipals de 28 de maig».

El PSPV conclou manifestant que «cal agafar el bou per les banyes i posar mesures per aturar el constant i exponencial increment de despesa de personal que el Grup Municipal Compromís, governant amb majoria absoluta, ha realitzat en aquestes dues darreres legislatures, sobretot en aquesta que ja acaba. Gràcies a les subvencions i als Fons de Cooperació de la Generalitat i la Diputació de València podem fer inversions i tirar endavant».

Tags: Albaida

Lo + leído

La DO Arroz de Valencia celebra este domingo la XII Fiesta de la Siega en el Port de Catarroja

El próximo domingo 21 de septiembre, la Denominación de Origen Arroz de Valencia celebra la XII Fiesta…

El Ministerio de Agricultura asigna 4,3 millones de euros para reparar los daños causados por la dana en Quart de Poblet

El Ministerio de Agricultura invierte más de 4,3 millones de euros en trabajos de recuperación…

La Guardia Civil destapa un fraude en el cultivo de la variedad de alcachofa protegida “Green Queen” en Vinaròs

La Guardia Civil ha esclarecido un caso de producción fraudulenta de la variedad de alcachofa “Green Queen”…

Otras noticias

Imatge de l'entrevista entre Jorge Rodríguez i Marciano Gómez.
La Vall d'Albaida

La Conselleria de Sanitat crea 134 noves places per al nou Hospital d’Ontinyent que es manté com a zona de difícil cobertura

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
ganadera blanca1 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

De diseñadora de moda en Valencia a ganadera en El Palomar

Por Agronews
Reunió de la regidora Gandia amb els veïns afectats.
La Vall d'Albaida

Queixes de veïns i expedients oberts: Ontinyent torna a exigir a la Conselleria una solució a les males olors d’una depuradora

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ja ha tancat les seues Festes de Moros i Cristians.
La Vall d'Albaida

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Por Toni Cuquerella
El capità Moro d'Ontinyent 2025, davant la tribuna d'autoritats.
La Vall d'Albaida

Ontinyent viu una Entrada de Moros i Cristians històrica amb la distinció d’Interés Turístic Internacional

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?