ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PSPV d’Albaida alerta de l’increment de la despesa en personal que arriba a quasi el 60% en el pressupost de 2023

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 30, 2023
171 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Els socialistes afirmen que Compromís ha aprovat en solitari uns comptes municipals que contenen una partida de despesa de personal «desorbitada»

En el pressupost municipal de 2023 d’Albaida, la despesa de personal és de 3.675.803 euros, quasi el 60% del total del pressupost (6.167.959 euros) i el 71,3% de la despesa corrent de l’Ajuntament d’Albaida. Així s’ha assenyalat des del PSPV albaidí que a més afegeixen que «estem segurs que, en finalitzar l’exercici 2023, la despesa de personal serà molt més gran, com està passant tots els anys».

Apunten que en el pressupost municipal de 2022, els crèdits inicials de despesa de personal eren 3.486.000 euros i han acabat sent 3.780.895 euros; és a dir, quasi 300.000 euros més dels que s’havien previst al començament de l’exercici i més dels que s’han previst per a l’any 2023. «Si no anem amb molt de compte, en finalitzar 2023, podem arribar a quasi 4 milions d’euros de despesa de personal. Una barbaritat», alerten.

El grup socialista recorda que «des de fa molts anys» han criticat «l’augment constant i exponencial de la despesa de personal». També apunten que la despedsa de l’últim pressupost del PP de Beneyto (2009) era de més de 3.700.000 euros. «Quan nosaltres vam abandonar el govern l’any 2015, la vam deixar en 2.351.000 euros (una reducció d’1,4 milions d’euros en només quatre anys, legislatura 2011-2015)». La despesa de personal de l’any 2019, l’últim any de la primera legislatura amb majoria absoluta del Grup Compromís, era de 2.846.000 euros. I la despesa de personal del pressupost de 2023, l’últim any de la segona legislatura amb majoria absoluta del Grup Compromís, és de 3.675.800 euros. «En els darrers quatre anys, la darrera legislatura, el Grup Municipal Compromís ha incrementat la despesa de personal en uns 830.000 euros, però poden ser molt més, en finalitzar l’any 2023. Si no es posen mesures per a frenar-la, en només quatre anys, passarà del milió d’euros».

A més afegeixen que a inici de 2023, el deute de l’Ajuntament d’Albaida és de 8.543.954 euros. Uns 7,5 milions d’euros corresponen a tres préstecs a llarg termini i estan pressupostats. Un d’ells s’acabarà de pagar al 2030, i els altres dos, al 2037. «Encara ens queden vàries legislatures per acabar-los de pagar. El problema gros, però, és el 1.050.000 euros de dues operacions de crèdit a curt termini extrapressupostàries. Una és de 750.000 euros que s’havia de pagar en 2022 i que no s’ha pagat. S’ha allargat el crèdit un any més. L’altra és de 300.000 euros i es va realitzar el passat mes de desembre. No es disposava de líquid per a pagar factures i nòmines. En total, 1.050.000 euros de deute que no està pressupostat i que haurà d’assumir l’equip de govern que es forme després de les eleccions municipals de 28 de maig».

El PSPV conclou manifestant que «cal agafar el bou per les banyes i posar mesures per aturar el constant i exponencial increment de despesa de personal que el Grup Municipal Compromís, governant amb majoria absoluta, ha realitzat en aquestes dues darreres legislatures, sobretot en aquesta que ja acaba. Gràcies a les subvencions i als Fons de Cooperació de la Generalitat i la Diputació de València podem fer inversions i tirar endavant».

Tags: Albaida

Lo + leído

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Xàtiva, també coneguda com 'el forn de la Comunitat Valenciana' per ser un referent de…

Xàbia impulsa el pasturatge sostenible amb cabres per a prevenir els incendis forestals

L'Ajuntament de Xàbia ha presentat una iniciativa de pasturatge ecològic amb cabres en la zona…

La Guardia Civil detiene a tres hombres por cultivar marihuana en Nàquera y Serra

La Guardia Civil ha arrestado a tres individuos relacionados con el cultivo ilegal de marihuana…

Otras noticias

BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
SIBILLA20241
CulturarteLa Vall d'AlbaidaNavidad

Ontinyent celebra el Cant de la Sibil·la en l’església de Santa Maria

Por Redacción ComarcalCV
SAYOGANDIADELME
La Vall d'AlbaidaNavidad

La Casa del Delme d’Ontinyent programa actividades de Navidad para todas las edades

Por Redacción ComarcalCV
Presentació del XIV Festival de Circ i Teatre d'Ontinyent.
La Vall d'AlbaidaNavidad

De pallassos a funambulisme: Ontinyent desplega pels seus carrers el XIV Festival de Circ i Teatre durant el Nadal

Por Toni Cuquerella
DSC06562b
La Vall d'Albaida

El festival de circ i teatre d’Ontinyent porta espectacles a tots els barris del 20 al 28 de desembre

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?