ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Albaida adequa un local com a Unitat de Respir per a les families amb malalts d’Alzheimer

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 4, 2022
127 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

El centre ubicat a la Casa el Guardes podrà atendre almenys a 35 persones i es troba completament adaptat

Les persones amb Alzheimer i les seues famílies ja compten amb una Unitat de Respir digna i adaptada a les seues necessitats a Albaida. Gràcies a un acord de col·laboració amb la Conselleria d’Agroambient, l’Ajuntament de la ciutat ha pogut mamprendre les obres d’adequació de la casa forestal per a convertir-la en una Unitat de Respir accessible i preparada per a atendre a les persones usuàries amb les millors condicions.

Aquesta infraestructura és de caràcter temporal, donat que en uns dies comencen les obres, ja licitades, del nou Centre de Dia d’Albaida, que se situarà en el barri de la Torre i serà finançat íntegrament dins del programa Convivint de la Conselleria de Polítiques Inclusives.

Per a l’alcalde de la localitat, Josep Antoni Albert, “es tracta d’una mesura imprescindible que hem hagut de prendre, en les circumstàncies sanitàries actuals no podíem continuar tenint a estes persones en un espai que no complia tots els requisits per a poder atendre-les en condicions” i per això “vam apostar per fer una de les majors inversions amb fons propis de l’ajuntament per a aquesta legislatura i adaptar la Casa els Guardes, i és que l’Ajuntament ha invertit més de 150.000 euros, que junt amb l’adequació del camí per part de la Conselleria de Mireia Mollà estem parlant de més de 200.000 euros invertits per a donar resposta a moltes famílies d’Albaida i voltants que necessiten aquest centre per a poder conciliar les seues vides”.

Per això, la regidora d’Atenció a les Persones, M. Àngels Salom, ha volgut “mostrar la meua emoció i satisfacció al veure que des de l’Ajuntament podem millorar les condicions a moltes persones usuàries i a les seues famílies, que es mereixien des de fa temps un espai digne, i aquest ha estat el meu objectiu des del primer dia que en sóc regidora” a més “vull mostrar la meua doble satisfacció perquè per fi el Centre de Dia definitiu el tindrem en poc més de 18 mesos, ja no estem fent promeses, ara ja va de bo i ho hem aconseguit”.

Aquesta infraestructura és una reclamació històrica de l’Ajuntament d’Albaida, AFMAVA i la societat civil, i per això des del consistori es van dissenyar dues jornades de portes obertes perquè aquest cap de setmana la ciutadania pogués visitar el centre i conéixer totes les novetats que ofereix. La Casa els Guardes està enclavada en un dels paratges més bonics de l’entorn, a les faldes de la Covalta i compta amb gimnàs, piscina exterior per a fer aquagym, cuina, menjador, espais de gestió i consultes, així com un espai propi per al Taller de la memòria. Com indica el president d’AFMAVA, José Vicente Palací, “ara les persones usuàries

d’aquest taller tenen una zona diferenciada on poder treballar la memòria de manera més adequada a les seues necessitats”.

El centre comptarà en almenys 35 places per a persones usuàries i està completament adaptat, des de la recollida amb un furgó accessible fins i tot amb cadira de rodes a la instal·lació d’un ascensor i l’eliminació de les barreres arquitectòniques de la Casa els Guardes.

Tags: Albaida

Lo + leído

La DO Arroz de Valencia celebra este domingo la XII Fiesta de la Siega en el Port de Catarroja

El próximo domingo 21 de septiembre, la Denominación de Origen Arroz de Valencia celebra la XII Fiesta…

El Ministerio de Agricultura asigna 4,3 millones de euros para reparar los daños causados por la dana en Quart de Poblet

El Ministerio de Agricultura invierte más de 4,3 millones de euros en trabajos de recuperación…

La Guardia Civil destapa un fraude en el cultivo de la variedad de alcachofa protegida “Green Queen” en Vinaròs

La Guardia Civil ha esclarecido un caso de producción fraudulenta de la variedad de alcachofa “Green Queen”…

Otras noticias

Imatge de l'entrevista entre Jorge Rodríguez i Marciano Gómez.
La Vall d'Albaida

La Conselleria de Sanitat crea 134 noves places per al nou Hospital d’Ontinyent que es manté com a zona de difícil cobertura

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
ganadera blanca1 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

De diseñadora de moda en Valencia a ganadera en El Palomar

Por Agronews
Reunió de la regidora Gandia amb els veïns afectats.
La Vall d'Albaida

Queixes de veïns i expedients oberts: Ontinyent torna a exigir a la Conselleria una solució a les males olors d’una depuradora

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ja ha tancat les seues Festes de Moros i Cristians.
La Vall d'Albaida

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Por Toni Cuquerella
El capità Moro d'Ontinyent 2025, davant la tribuna d'autoritats.
La Vall d'Albaida

Ontinyent viu una Entrada de Moros i Cristians històrica amb la distinció d’Interés Turístic Internacional

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?