ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva portarà a terme un estudi per detectar el nivell de consum de drogues a través de les aigües residuals

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 21, 2022
232 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

Aquest dilluns s’ha presentat el III Pla Municipal contra les Drogodependències 2021-2024, que es realitzarà amb la col·laboració de la VIU

L’Ajuntament de Xàtiva ha presentat aquest dilluns el III Pla Municipal contra les Drogodependències 2021-2024, en una roda de premsa en la qual han participat el regidor de Sanitat José Vicente Benavent i el tècnic de la UPCCA Andreu Sanchis per part municipal; i el Degà de la Facultat de Ciències de la Salut Vicente Gea i el Director del Màster Universitari en Prevenció en Drogodependències i altres Conductes Addictives Víctor José Villanueva per part de la Universitat Internacional de València (VIU).

«El Pla Municipal de Drogodependències i conductes addictives busca fer un diagnòstic real de la situació actual a la nostra ciutat, fer una posterior planificació i finalment començar a actuar amb totes les institucions socials per tal de fer una prevenció al respecte, evitant que qualsevol persona, especialment els joves, hagen d’arribar a una UCA (Unitat de Conductes Addictives)», ha declarat el regidor de Sanitat José Vicente Benavent, qui ha afegit que «la pandèmia ha incrementat aparentment les addiccions i és un dels escenaris que volem realment saber, perquè moltes vegades es parla únicament d’oïdes i existeix una idea molt deformada de la situació actual sobre el consum de les drogues».

La principal novetat d’aquest III Pla resideix en que també es treballarà de la mà de l’empresa Global Omnium, encarregada de l’anàlisi d’aigües residuals per tal de comprovar els nivells de coronavirus a la ciutat, i amb la qual es portarà a terme un estudi pioner per tal d’analitzar les aigües residuals i comprovar el nivell de consum de drogues. «D’aquesta manera, a banda del treball estadístic a través de qüestionaris, també tindrem el recolzament de l’existència de cert tipus de productes en aquestes aigües per tal de realitzar una correcta avaluació», ha explicat el regidor de Sanitat José Vicente Benavent. El Pla tindrà diverses fases que es desenvoluparan en funció dels resultats la fase prèvia, per tal d’augmentar la seua efectivitat i eficàcia.

Aquest pla compta amb el vist i plau del Servei de Gestió de Drogodependències de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i està aprovat pel plenari municipal de Xàtiva. Els principals objectius són establir una estratègia comunicativa des de la UPCCA que permeta difondre les accions realitzades, facilitar i millorar la informació i formació relacionada amb la prevenció a agents socials, augmentar la participació de la ciutadania i en especial de la població juvenil en les activitats de la UPCCA, reforçar i millorar el coneixement sobre conductes addictives en la població adolescent i juvenil i facilitar informació i assessorament a les famílies que així ho sol·liciten.

Entre les actuacions que es contemplen en aquest pla es troben la realització de campanyes de sensibilització i prevenció, aplicació de programes de prevenció universal i selectiva, implementació d’un programa de formació a agents socials, realització d’un mapa d’actius de salut i recursos d’oci saludable i realització d’un diagnòstic exhaustiu per conèixer la prevalença del consum de substàncies i els seus hàbits d’ús.

«Volem seguir impulsant la prevenció i la promoció de la salut, i en aquest sentit hem vist necessari dotar de més recursos a la UPCCA per tal de reforçar i consolidar les accions i serveis que presta la unitat», ha explicat el psicòleg de la Unitat de Prevenció de Conductes Addictives de Xàtiva Andreu Sanchis.

Per a tal fi s’ha treballat en un conveni de col·laboració amb la Universitat Internacional de València (VIU), a través del grup d’investigació en Salut i Ajust Psico-social (GI-SAPS), especialitzat en addiccions i amb una dilatada experiència en el disseny i avaluació de plans autonòmics i municipals d’aquest caire.

«L’aportació que anem a fer des del grup GI-SAPS de la Universitat va a consistir en assessorar a la UPCCA en el disseny i implementació de la planificació estratègica d’aquest Pla Municipal, definint què processos i tasques s’associen a cadascun dels objectius marcats», ha explicat el Director del Màster Universitari en Prevenció en Drogodependències i altres Conductes Addictives de la VIU Víctor José Villanueva. El Doctor Villanueva ha exposat que es facilitaran estratègies que permeten recaptar informació sobre els consums de drogues i altres conductes addictives, facilitant instruments de detecció de prioritats i grups de major vulnerabilitat.

Per la seua part, el Degà de la Facultat de Ciències de la Salut de la VIU Vicente Gea ha manifestat que «gràcies a aquesta col·laboració entre l’Ajuntament de Xàtiva i la Universitat Internacional de València va a ser possible reconceptualitzar l’estratègia del Pla Municipal de Drogodependències de la població, el que confirma que els projectes d’investigació que realitzem en l’entorn acadèmic de la VIU i de la Facultat de Ciències de la Salut són d’un alt valor social i aporten propostes òptimes en la prevenció de problemes de salut i de la millora de la salut de la comunitat, reafirmant el nostre compromís i responsabilitat social».

Tags: Aigües

Lo + leído

La «Horchata de Chufa» se libera del azúcar: el cambio legal que esperaban los productores valencianos

El sector de la chufa de Valencia ha conseguido finalmente derribar una barrera legal que…

Previsión del tiempo en Requena mañana, jueves 26 de febrero

Requena se prepara para una jornada de marcado carácter anticiclónico este jueves, 26 de febrero,…

Previsión del tiempo en Gandia mañana, jueves 26 de febrero

Gandia se prepara para un jueves, 26 de febrero de 2026, marcado por la continuidad…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Falleres de Torrent.
L' Horta SudLa Costera

Educació trenca l’excepcionalitat de València i dona festa per les escoles el 16 de març a Torrent, Xàtiva i Paterna

Por Toni Cuquerella
Zona de Bixquert a Xàtiva.
La Costera

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Por Toni Cuquerella
Junta de Seguretat de Xàtiva.
La Costera

Pla de xoc per la seguretat a Xàtiva: l’alcalde reclama d’urgència més policia a Bixquert i les àrees d’oci nocturn

Por Toni Cuquerella
Edifici de l'Hotel Murta de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva ho torna a intentar: nou impuls per a reobrir l’Hotel Murta després de successives licitacions desertes

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?