ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva impulsa un projecte pioner per millorar la prevenció de les drogodependències a través de les aigües residuals

Aquest estudi servirà per quantificar aquesta realitat a la ciutat, per tal d’implementar millores en el Pla Municipal de Drogodependències
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 5, 2023
60 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9702 jose vicente benavent andreu sanchis

El regidor de Sanitat José Vicente Benavent i el tècnic de la Unitat de Prevenció de Conductes Addictives (UPPCA) han comparegut aquest dimecres en roda de premsa per tal d’anunciar un projecte pioner en tot l’estat amb el qual es buscarà millorar la prevenció de les drogodependències i les conductes addictives de la població de Xàtiva a través de l’anàlisi de les aigües residuals.

«Després de la pandèmia s’han incrementat exponencialment cert tipus d’actituds relacionades amb les drogoaddiccions i les conductes addictives, però quina capacitat tenim de quantificar-ho?», ha indicat el regidor de Sanitat José Vicente Benavent, qui ha explicat que es va a fer un estudi pioner a Xàtiva amb el qual es podrà quantificar aquesta realitat a través de les aigües residuals, amb les quals es podrà saber amb exactitud la quantitat de distints productes tant legals (subjectes a recepta mèdica com antidepressius o ansiolítics) com il·legals (drogues com el cànnabis o la cocaïna) existents. «Ara sí que podrem saber si el Pla que estem duent a terme ajuda a disminuir el consum d’aquests productes. Si no es redueixen les dades, ens servirà per replantejar-nos el Pla i passar a noves accions encaminades a millorar la prevenció», ha incidit Benavent.

Pel moment s’ha realitzat un primer mostreig amb el qual s’ha ratificat que el nivell de cloretil existent a les aigües residuals és insignificant, trobant-se en canvi una quantitat elevada d’ansiolítics i antidepressius. «Això ens permetrà traçar un plantejament d’accions vinculades a les malalties mentals, per tal de millorar la prevenció, la informació i l’atenció als veïns i veïnes de Xàtiva» ha declarat Benavent.

El regidor de Sanitat José Vicente Benavent també ha informat de que el proper 5 de maig tindrà lloc a Xàtiva unes jornades d’epidemiologia amb els millors experts d’Espanya. Es tractarà el present, el passat i el futur de l’epidemiologia en aigües residuals i es parlarà de la vigilància de la salut de la gent a través d’aquesta metodologia.

Cal recordar que des de l’Ajuntament de Xàtiva s’està desenvolupant el III Pla Municipal de Drogodependències, el qual abasta des de 2021 fins a 2024, amb un document estratègic que marca la línia de les accions preventives a desenvolupar en la ciutat, sent la UPCCA el principal recurs encarregat de vigilar i coordinar totes les accions que s’hagen de dur a terme al municipi.

«Entre els objectius d’aquest Pla es troben donar a conèixer el recurs de la UPCCA i el servei que prestem, promoure la prevenció de les addiccions amb els agents socials implicats en els àmbits escolar i familiar, però també entre la població general de Xàtiva; fomentar la col·laboració i consolidació d’una xarxa de treball; millorar el coneixement sobre les addicions i obtindre dades locals sobre la prevalença del consum de substàncies i altres conductes addictives entre la gent de Xàtiva, especialment entre la joventut», ha indicat el tècnic de la UPCCA Andreu Sanchis.

Sanchis també ha manifestat que entre les principals dificultats que s’estan trobant està la dificultat d’accés als centres escolars i la comunicació amb altres agents socials, i ha indicat que «necessitem sumar esforços, crear aliances i col·laboracions amb agents clau per tal de poder millorar la qualitat de vida de la gent de Xàtiva. Per això és important educar des de casa i des dels centres escolars en valors i convivència per fomentar una cultura de la salut».

Tags: Aigües
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent arranca la previa de sus fiestas patronales con música, pólvora y un gran ambiente

Torrent dio el pistoletazo de salida a la previa de sus fiestas patronales el pasado…

Fenollar, Vinyoles y Castellví vuelven a los tableros valencianos

El gran año del ajedrez en Valencia, con motivo de la efeméride del 550 Aniversario…

Un centenar de rorcuales, el segundo animal más grande del planeta, pasa junto a Dénia y es objeto de un estudio científico

Cerca de 120 ejemplares de rorcual común, el segundo animal más grande del planeta, han…

Otras noticias

Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?