ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

La nova depuradora d’aigües residuals de Sagunt serà capaç de reciclar 30.000 metres cúbics d’aigua al dia

La Generalitat invertirà 61,8 milions d'euros en la construcció de la nova EDAR de Sagunt
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 3, 2024
56 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
3042 salome pradas sagunt regantes

La nova Estació Depuradora d’Aigües Residuals (EDAR) de Sagunt serà capaç de reciclar 30.000 metres cúbics d’aigua al dia, és a dir un volum equivalent a 10 piscines olímpiques. Aquesta infraestructura comptarà amb tractament terciari, de manera que l’aigua allí depurada podrà ser utilitzada per a ús agrícola i industrial, i suposarà una inversió de la Generalitat invertirà de 61,8 milions d’euros, a través de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR).

Així ho ha explicat la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas durant la visita que ha realitzat a la capital del Camp de Morvedre, on s’ha reunit amb el president de la Comunitat de Regants, José Peris.

Pradas ha explicat que el projecte per a la nova EDAR comptarà amb tractament terciari, de manera que l’aigua allí depurada podrà ser utilitzada per a ús agrícola i industrial. La Generalitat invertirà 61,8 milions d’euros, a través de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR), en la construcció de la EDAR de Sagunt.

El projecte ha sigut aprovat pel Servei de Supervisió i es remetrà als ajuntaments als quals donarà servei perquè li donen la seua conformitat i, si és el cas, inicien els tràmits per a la cessió dels terrenys. Posteriorment s’iniciaran els tràmits administratius “i la nostra previsió és que les obres puguen començar a la fi d’any”, ha assegurat la consellera.

Per a la consellera, la nova EDAR de Sagunt suposarà “un pas més en el camí per a aconseguir l’objectiu marcat pel president Carlos Mazón que la Comunitat Valenciana passe de reciclar el 40 al 45% de les aigües residuals de tota Espanya i mantinga el seu lideratge en l’eficient gestió dels recursos hídrics”.

Encara que les 2.777 hectàrees (33.327 fanecades) de cítrics que gestionen els 2.997 comuners de Sagunt, fins al moment, no han tingut problemes de subministrament d’aigua, la possibilitat que es prolongue encara més la sequera “fa especialment interessant aquest projecte que, arribat el cas, podria aportar al reg el cabal del tractament terciari que és perfectament apte per a aquest ús, així com els fertilitzants que poden extraure’s d’altres residus resultants del procés”.

“La Comunitat de Regants de Sagunt -ha dit la consellera- és un exemple d’ús responsable i eficient de l’aigua i més després de la profunda modernització dels sistemes de reg de la totalitat de les terres que exploten” i ha destacat que van ser els primers a obtindre els Certificats ISO 9001 i ISO 14001 de gestió de qualitat i medi ambient, respectivament. Per tot això, els ha brindat “el suport del Consell per a continuar per eixe camí”.

Visita a les obres de l’Estació Intermodal

D’altra banda, la consellera també ha visitat les obres de la futura Estació Intermodal en les quals la Generalitat està invertint amb fons propis més de 98 milions d’euros. Pradas ha recordat que aquesta plataforma” permetrà el flux de mercaderies al Corredor Mediterrani per ferrocarril cap a la resta d’Europa i també als corredors nacionals”.

En aquest sentit, ha explicat que aquesta infraestructura “suposarà un avantatge competitiu essencial per a la gigafactoria de PowerCo, però no sols per a ella perquè no deixarà de ser una instal·lació pública i oberta a brindar oportunitats de negoci a tot l’empresariat de la Comunitat Valenciana i, molt especialment, al sector de la logística i el transport”.

“L’Estació Intermodal convertirà Sagunt en un centre neuràlgic de l’activitat logística i industrial internacional i un referent d’un model productiu sostenible, eficient i respectuós amb el medi ambient que, sens dubte, serà aprofitat pels nostres empresaris per a continuar creant treball i prosperitat”, ha conclòs Salomé Pradas.

Tags: Aigües

Lo + leído

Benetússer cierra sus Fiestas Mayores con música y tradición

Las Fiestas Mayores de Benetússer han llegado a su fin, dejando un recuerdo especialmente emotivo…

Orihuela organiza actividades nocturnas en sus museos para el verano

La Concejalía de Cultura y Orihuela Cultural han presentado una atractiva programación para este verano,…

El Festival Internacional de Godella celebra su XVII edición con un homenaje a Bach y Palomo

Godella acogerá del 3 al 13 de julio la XVII edición del Festival Internacional de…

Otras noticias

control m
El Camp de Morvedre

Sagunto habilita dispositivos especiales de la Policía Local ante las concentraciones nocturnas en polígonos

Por Redacción ComarcalCV
La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?