ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Dol a Ontinyent i Agullent per la mort del rector Lluís Espí

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 6, 2022
130 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Dos dies de dol als dos municipis per la mort del religiós nascut a Agullent i que va ser ser rector durant 47 anys i fundador de la Parròquia del barri de Sant Rafel d’Ontinyent, d’on és fill adoptiu

Els ajuntaments d’Ontinyent i d’Agullent han decretat dos dies de dol oficial per la mort del sacerdot Lluís Espí Albert, Nascut a Agullent el 1932 i fill adoptiu d’Ontinyent. Espí va ser ordenat sacerdot a València en 1958. A més, de la seua formació al seminari, va cursar estudis de professor d’EGB. En 1959 va ser nomenat coadjutor de la parròquia el Salvador de Sagunt, i en 1963 consiliari de la JOC i HOAC de les comarques d’Alcoi, Ontinyent i Xàtiva, adscrit a la Parròquia de Santa María d’Ontinyent. Va ser professor de religió de batxillerat a Ontinyent durant 23 anys, i des de febrer de 1965 va exercir de rector de la parròquia del barri de Sant Rafel, on va oficiar durant 47 anys.

L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha lamentat la pèrdua “d’un defensor dels drets i una clara veu en la proclamació de l’Evangeli. Hui el món perd a una persona bona; Ontinyent, a un referent moral i ètic i jo, a un bon amic”, manifestava a les xarxes socials només s’ha conegut la mort del fundador de l’emblemàtica parròquia de Sant Rafel d’Ontinyent.

La seua tasca social i educativa al barri el van fer mereixedor de la distinció de fill adoptiu de la ciutat el 25 de juny de 1998, sent també objecte d’altre homenatge de la ciutat, quan al plenari municipal del 28 de juny de 2012 la corporació va aprovar de manera unànime posar el seu nom a una plaça del barri de Sant Rafel, plaça que es va inaugurar en abril de 2013.

En aquell acte, Jorge Rodríguez, definia Espí com “un lluitador imprescindible” i “un dels més grans ontinyentins en la història del poble”. L’alcalde destacava la lluita d’Espí “per la pau, contra la injustícia, per la fraternitat i contra l’odi”, i tot “des de la coherència de la seua postura evangèlica” i defensant els drets humans, “els més bàsics com el menjar o la sanitat, però també altres com el dret de reunió o la llibertat d’expressió”, especialment durat la dictadura franquista.

L’alcalde d’Agullent, Pau Muñoz, ha assenyalat que «ens deixa com a herència la seua actitud davant la vida, d’humanitat i de fraternitat». «Sempre estarà entre nosaltres i que servirà de font d’inspiració en la tasca de millorar la vida del veïnat agullentí», ha afegit l’alcalde.

La capella ardent estarà oberta a la Casa de Cultura d’Ontinyent de 17 a 22 hores d’aquest dimecres i de 8 a 14 hores demà dijous. El soterrament tindrà lloc dijous a partir de les 17:00 hores a la parròquia d’Agullent, presidida pel Cardenal i Arquebisbe de València Antonio Cañizares.

Tags: Agullent

Lo + leído

Carlos Mazón dimite: no habrá elecciones

Carlos Mazón ha comunicado en rueda de prensa su dimisión como presidente de la Generalitat…

Gandia estrena nuevas zonas de estacionamiento de 5 minutos

Gandia ha implementado recientemente nuevas zonas de estacionamiento de alta rotación, que permiten paradas de…

Torrent derribará esta semana los edificios en ruina en Maestro Fortea y Mas del Jutge

El Ayuntamiento de Torrent inicia esta semana la demolición de varios edificios en la calle…

Otras noticias

PlenoDiputacionfotoAbulaila3 3
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

La Diputación invierte más de 2,3 millones en Enguera, Navarrés, Benigànim, Aielo de Rugat o Llosa de Ranes

Por Redacción ComarcalCV
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Membres de l'expedició valenciana a Brussel·les.
La Vall d'Albaida

Ontinyent presenta a Brussel·les la seua resposta exemplar a la dana de 2019 com a model europeu de resiliència

Por Toni Cuquerella
La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

El Col·legi d’Arquitectes premia Ontinyent per la transformació de Cantereria en un parc inundable com a model de resiliència climàtica

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?