ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Finalitzen les obres del desarenador que evitarà el pas d’aigua neta a la depuradora d’Ontinyent-Agullent

Jorge Rodríguez destaca que amb els 7 milions d’euros invertits en resoldre desperfectes ocasionats per la DANA, "hem convertit una destrossa en l’oportunitat de renovar infrastructures per a molts anys”
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 18, 2023
151 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
623 jorge rodriguez collector ontinyent agullent

L’empresa pública EGEVASA ha finalitzat les obres que han invertit 530.000 euros en instal·lar junt al riu Clariano un desarenador que permetrà evitar el pas d’aigua neta a la depuradora d’Ontinyent-Agullent, optimitzant el procés de depuració i propiciant l’estalvi energètic.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, acompanyat dels regidors Óscar Borrell (Territori) i Sayo Gandia (Sostenibilitat), destacava que amb els 7 milions d’euros executats en actuacions subvencionades per resoldre els desperfectes de la DANA de 2019, «hem convertit una destrossa en oportunitat de renovar infrastructures per a molts anys, amb l’ajuda d’Egevasa, la Generalitat, la Diputació i la implicació de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer”.

El desarenador està a escasos metros d’on va a executar-se la la conducció definitiva del col·lector d’aigües residuals que dona servei als polígons d’Agullent i Ontinyent, obra que ha eixit estos dies a concurs públic per 603.000 euros. Un tram que va quedar destruit a conseqüència de la crescuda del riu Clariano provocada per la DANA, tram que es va refer de manera provisional, i que ara serà objecte de la construcció d’una passarel·la definitiva sobre el riu per a garantir una connexió segura fins a la depuradora d’aigües residuals.

Cal recordar que l’obra del col·lector general ha suposat una inversió de més de 4’7 milions d’euros per canviar el traçat d’un tram de més de 2 kilòmetres i allunyar-lo al màxim del llit del riu. De manera prèvia a esta intervenció, als primers quize dies després de la DANA, ja es va dur a terme altra urgent per restablir l’arrida d’aigües a la depuradora, que va suposar una inversió de 1’2 milions d’euros. A més a més s’ha aprofitat per actuarsobre la pròpia planta de la depuradora amb altres 500.000 euros.

L’alcalde recordava que afegint altres actuacions a l’entorn del riu com ara el nou parc fluvial de la Cantereria, l’actuació en la part confrontant, o la rehabilitació del Pont Vell i la muralla nord, la inversió acumulada en actuacions patrimonials i contra el canvi climàtic en l’entorn del riu Clariano superarà els 14 milions d’euros.

El regidor de Territori, Óscar Borrell, recordava que al marge de totes estes actuacions “els polígons d’esta zona van a veure també executades altres millores, a través d’una actuació finançada per l’IVACE amb altres 200.000 euros per unir les connexions d’aigua potable, de manera complementària a les obres del col·lector”. La regidora de Medi Ambient, Sayo Gandia, posava de relleu la importància de les obres del desarenador a nivell mediambiental, “ja que comporta diversos beneficis, com un nou traçat allunyat del llit del riu, una reducció energètica i econòmica perquè el nou desarenador permet separar definitivament les aigües pluvials de les residuals i per últim la regeneració de les zones del riu on s’han desenvolupat les obres”.

Tags: admin Ador

Lo + leído

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

La biblioteca pública de Canet ha conmemorado el 250 aniversario del nacimiento de la escritora…

Ocho años de internamiento por el crimen machista de una niña de 15 años a manos de su novio en Orihuela

El Juzgado de Menores número 1 de Alicante ha condenado a dos jóvenes por el…

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

L’Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa un nou servei municipal d’atenció psicològica per a persones…

Otras noticias

SAYOGANDIADELME
La Vall d'AlbaidaNavidad

La Casa del Delme d’Ontinyent programa actividades de Navidad para todas las edades

Por Redacción ComarcalCV
Presentació del XIV Festival de Circ i Teatre d'Ontinyent.
La Vall d'AlbaidaNavidad

De pallassos a funambulisme: Ontinyent desplega pels seus carrers el XIV Festival de Circ i Teatre durant el Nadal

Por Toni Cuquerella
DSC06562b
La Vall d'Albaida

El festival de circ i teatre d’Ontinyent porta espectacles a tots els barris del 20 al 28 de desembre

Por Redacción ComarcalCV
LLibreJuanCaparros e1765094976343
CulturarteLa Vall d'Albaida

El Magnànim publica ‘Ontinyent, els anys decisius’ con fotografías de Juan Caparrós

Por Redacción ComarcalCV
DSC08967b1
La Vall d'Albaida

Ontinyent impulsa un Laboratori Urbà per a la participació de la comunitat universitària

Por Redacción ComarcalCV
Visita del conseller de Sanitat a l'Hospital d'Ontinyent.
La CosteraLa Vall d'Albaida

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?