ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El nou govern de Sagunt reorganitzarà als treballadors municipals «per a millorar l’eficiència dels servicis municipals»

Com a primera mesura, es comença a negociar amb els sindicats una reforma de la Relació de Llocs de treball que suposarà una major eficiència, aclarirà funcions i responsabilitats i augmentarà la transparència
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 30, 2023
195 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

Després de la constitució de la nova Corporació fa uns dies i en línia amb el compromís adquirit en el pacte de govern signat el passat 23 de juny, el nou Equip de Govern Municipal ha impulsat la primera mesura del seu mandat en iniciar el procés per a la modificació de la relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Sagunt.

Així, este divendres 30 de juny, s’ha presentat als sindicats en la taula de negociació una proposta que el departament de Personal porta treballant mesos i que modifica la relació de llocs de treball (RPT, antigament coneguda com a catàleg de llocs de treball) que data de 1998.

En este sentit, l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha assenyalat que esta primera mesura del Govern Municipal «se centra en l’aprovació d’este document crucial per a tindre una organització efectiva, que done resposta. Durant massa anys, aquest ha sigut un capítol abandonat. La falta d’atenció a l’organització municipal ha acabat generant microdepartaments (alguns de dos persones), complements salarials desiguals i funcions que no han sigut assignades a ningú blanc sobre negre», ha afegit. A més, ha assenyalat que la perspectiva de la nova RPT és avançar en la millora dels Recursos Humans, distribuir de manera clara les responsabilitats, augmentar la transparència i generar una igualtat efectiva a l’Ajuntament. Amb això, es busca «un millor clima de treball alhora que enfortim les nostres capacitats de poder donar resposta a les necessitats de la ciutat».

La RPT és l’eina principal amb la qual compten els municipis per a racionalitzar i ordenar la funció pública municipal, perquè en ella s’inclouen i distribuïxen els llocs de treball, així com s’establixen les retribucions que han d’estar cobertes pel pressupost de l’entitat local. Amb la nova proposta de RPT, l’Ajuntament comptarà amb una estructura interna de treball dividida en 10 grans àrees relacionades entre si i que perseguix dotar de major eficiència als serveis municipals. Les àrees establides són: Governança Pública, Gestió econòmic-tributària, Contractació i infraestructures, Desenvolupament econòmic i urbà, Urbanisme i activitats, Protecció ciutadana, Gestió cultural i participativa, Gestió esportiva, Política social i Transició ecològica.

«Com en tota organització, la política de personal i la gestió dels recursos humans és la columna transversal de l’Ajuntament de Sagunt. Per això, és primordial modernitzar l’estructura de treball i adaptar-la a les noves necessitats i serveis que demanda la ciutadania», ha assenyalat la regidora de Personal de l’Ajuntament de Sagunt, María José Carrera. També ha apuntat que «amb les noves àrees gestores volem millorar els serveis que oferim a les persones i fer-los més eficients». Així mateix, la Primera Tinenta d’Alcalde ha assenyalat que la negociació amb sindicats és el primer pas d’este procediment, que continuarà amb la negociació en comissió amb els partits polítics.

Una altra de les novetats que presenta la nova RPT és l’homogeneïtzació i equiparació salarial de determinats llocs de treball. Amb això es pretén garantir una major versatilitat i transversalitat i que, al seu torn, això possibilite una major mobilitat i flexibilitat dins de l’organització municipal. A més, esta homogeneïtzació es projecta a l’àmbit salarial evitant diferències salarials entre llocs de treball les funcions assignades dels quals siguen, de facto, les mateixes.

Amb la presentació este divendres en taula de negociació, la nova RPT de l’Ajuntament de Sagunt inicia els tràmits per a una aprovació que s’espera que siga ràpida i facilite l’adequada ordenació del personal al servei de la Corporació per a optimitzar l’organització i gestió dels serveis municipals.

Dins de la proposta que s’ha presentat este divendres, María José Carrera ha explicat que «la Corporació ha procurat sistematitzar l’organització i homogeneïtzar les denominacions dels diferents llocs dins de les subescales per a garantir una major transversalitat en els llocs de treball. A més, s’avança en la funcionarització dels diferents llocs de treball, garantint la plenitud funcional, l’absoluta mobilitat i la unificació del règim jurídic aplicable al personal de l’Ajuntament de Sagunt».

Per part seua, el primer edil ha afirmat que «en accedir a l’Alcaldia en l’anterior mandat ens trobem que hi havia un elevat nombre de persones interines i un organigrama disfuncional. Per a atallar la temporalitat, impulsem el procés d’estabilització, aconseguint la major oferta pública de la història de l’Ajuntament. No obstant això, faltava la reorganització municipal, i per això es va iniciar el treball perquè este document siga presentat ara davant els sindicats, començant així al procés necessari per a la seua aprovació. Esta primera mesura és molt important per a l’Equip de Govern perquè ajudarà a les estratègies necessàries per a dotar d’estabilitat laboral a la plantilla i poder afrontar la reivindicada reorganització municipal».

Tags: admin Ador

Lo + leído

Paiporta busca 9,5 millones en fondos europeos para transformar su modelo urbano tras la catástrofe de la dana

El Ayuntamiento de Paiporta ha dado un paso decisivo para su recuperación integral con la…

Sagunt fixa el 2 de març per a l’arribada de la megadraga: així serà la gran regeneració d’Almardà, Corint i Malva-rosa

El litoral nord de Sagunt es prepara per a una intervenció històrica. L'Ajuntament de Sagunt…

Así es el sistema pionero de visión artificial que usa la Diputació de València para ‘cazar’ jabalíes en la carretera

La Diputació de València ha dado un salto tecnológico cualitativo en la gestión de la…

Otras noticias

Setmana Santa de Sagunt.
El Camp de Morvedre

La Setmana Santa de Sagunt es podria quedar sense el segell d’Interés Turístic Nacional per discriminació de les dones

Por Toni Cuquerella
El alcalde de Canet ha presentado el proyecgto en Fitur.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer lidera la lucha contra la erosión costera con «ingeniería verde» en Fitur 2026

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Sagunt, durant la presentació.
EconomíaEl Camp de Morvedre

Sagunt 2026: les claus de l’any en què la gigafactoria de PowerCo canviarà la ciutat

Por Toni Cuquerella
AVAlmarda5enero1 e1767769596967
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal denuncia el abandono y daños en playas de Almardà, Corinto y Malvarrosa en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Reunion
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordRequena - Utiel

La Diputación implanta en Puçol, Requena, San Antonio de Benagéber y Catarroja la APP de quejas ciudadanas

Por Redacción ComarcalCV
Playa del Marenyet de Cullera.
El Camp de MorvedreLa Ribera Baixa

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?