ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva inaugura l’exposició retrospectiva del pintor Joan Ramos amb obres de tota la seua vida artística

La mostra, amb 141 originals, es pot visitar fins al 24 d’octubre a la Casa de l’Ensenyança i a la Casa de Cultura
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 28, 2023
305 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
5539 xativa joan ramos exposicio pintura

Aquest dimecres ha tingut lloc a la Casa de Cultura de Xàtiva la inauguració de l’exposició ‘Joan Ramos. Retrospectiva 1967-2023’, amb la presència de l’autor, l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà i el regidor de Cultura Alfred Boluda entre altres representants municipals.

En aquesta mostra, comissariada per Pablo Camarasa i per Antoni Martínez, es podrà veure fins al proper 24 d’octubre un recull d’obres pertanyents a algunes de les sèries més emblemàtiques creades per Ramos des dels seus inicis com a pintor i il·lustrador fins a l’actualitat. La mostra està conformada per 141 originals als quals s’afegeixen obra gràfica, gravats, cartells i llibres il·lustrats. El disseny ha estat realitzat des d’un punt de vista cronològic per poder seguir l’evolució plàstica de l’artista i veure, alhora, quines han estat les seues inquietuds i referències culturals en cada moment.

«Hui retem aquest més que merescut homenatge a Joan Ramos, un artista polifacètic amb un gran bagatge intel·lectual i una inquietud cultural que l’han portat a representar a la perfecció en cada obra els instints més primitius i els diferents estats d’ànim pels quals passem totes i tots al llarg de la nostra vida», ha indicat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha remarcat que «alguns dels seus treballs més importants evoquen una Xàtiva representada com mai abans s’havia fet».

Entre les sèries exposades destaquen la de ‘Jocs eròtics precolombins’, ‘Socarrats’ (la qual va donar peu al popular logotip de la llibreria La Costera), ‘El plaer de transgredir’, ‘Xàtiva àrab’, ‘Personatges i personalitats’, ‘Autoretrats’, ‘Ceràmica Ibèrica’ i ‘Xàtiva màgica’. També es poden trobar al·lusions a un imaginari propi, amb la creació de faunes i altres personatges fantàstics, la representació de figures admirades per l’artista com Henry Rousseau, Guayasamín, Gauguin o Charles Bukowski; així com també es podrà percebre una constant evocació a Xàtiva partint d’interpretacions pròpies.

El recorregut comença a la Casa de Cultura, on a l’entresòl de la mateixa hi ha un espai que, si ben bé no atén a la cronologia abans esmentada, parla d’una altra vessant de l’artista i la seua producció com a il·lustrador, gravador i cartellista; i segueix a la Casa de l’Ensenyança amb altres obres que arriben fins als nostres dies.

Joan Ramos (València, 1942), es va traslladar a Xàtiva durant la seua infància, on ha desenvolupat quasi tota la seua vida. Encara que autodidacta, des de ben jove va mostrar un gran interès per la pintura i el dibuix, fins al punt de guanyar una beca per formar-se a París on va entrar en contacte amb l’obra de grans artistes internacionals que li marcarien per sempre, com Juan Gris, Georges Braque o el propi Pablo Picasso.

A la seua tornada va començar a participar en exposicions col·lectives i individuals. De la mà de Manuel Vicent, va exposar a Madrid on coincidiria amb Rafael Alberti; i al nostre territori va col·laborar amb artistes llavors ja reconeguts, com Artur Heras, Manuel Boix i Rafael Armengol, amb exposicions recents també a la capital de la Costera. També va ser gestor la Galeria Tàbula, des d’on va procurar portar a Xàtiva allò més transgressor i innovador de la contemporaneïtat artística.

La seua producció forma part de la història recent xativina, doncs algunes de les seues creacions són reconegudes per generacions i generacions de gent, com el logotip de La Costera. A més a més, la seua implicació amb la societat xativina ha estat i continua estant innegable amb col·laboracions amb associacions com ara Aspromivise, Amics de La Costera o l’Associació d’Amics del Genovés; a més de la seua desinteressada cessió d’obra per a embellir les parets de la biblioteca durant anys o la col·laboració amb altre xativí il·lustre del moment, Pep Botifarra, per a la realització del seu disc.

«Aquesta exposició era un deute que Xàtiva tenia amb Joan Ramos, un pintor que ocupa la segona meitat del segle XX i tot el que portem del segle XXI amb una obra impactant i amb un llenguatge visual molt personal i reconeixible» ha indicat el regidor de Cultura Alfred Boluda, qui ha remarcat que Ramos és «un pintor que té una forta vinculació social i cultural amb la ciutat, el que l’ha portat a participar en moltíssimes iniciatives de progrés a nivell social, polític, cultural i econòmic».

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Sempere atrau nous veïns amb la venda de 7 cases i noves inversions en habitatge social

Sempere continua guanyant atractiu residencial i turístic gràcies a l'arribada de nous residents i a…

L’Ajuntament de Confrides exigeix la intervenció institucional immediata: una veïna viu a un pis amb 116 gossos amuntegats

'Ajuntament de Confrides ha emés un nou requeriment urgent a la Mancomunitat de Serveis Socials…

Alboraya y la huerta de l’Horta Nord blindan la chufa valenciana ante el aumento de las importaciones

El Consejo Regulador de la Denominación de Origen (DO) Chufa de Valencia ha advertido este…

Otras noticias

Les temperatures superaran els 40 graus.
La CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Els ajuntaments de la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta apliquen mesures d’urgència davant dels 43 °C previstos per l’onada de calor

Por Toni Cuquerella
Municipi de Cerdà.
La Costera

El poble viral de TikTok que busca cases i terrenys per rebre centenars de nous veïns

Por Toni Cuquerella
Xàtiva redueix l'Atur al mes de juny.
La Costera

La Costera redueix l’atur a 3.994 persones impulsada per la millora laboral de Xàtiva i Canals

Por Adrián Lupiáñez
Robot desbrossador que ajudarà a la prevenció d'incendis forestal a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva incorpora un robot desbrossador per a reforçar la prevenció d’incendis forestals

Por Adrián Lupiáñez
Carlos Núñez.
La Costera

Carlos Núñez obri el Festival Nits al Castell de Xàtiva amb un ple absolut

Por Toni Cuquerella
App Xàtiva turisme.
La Costera

L’app ‘Xàtiva Turisme’ supera les 15.000 descàrregues i es consolida com a referent de turisme intel·ligent

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?