martes, 17 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El ple de Xàtiva aprova la nova planificació per a la construcció del Centre de Dia per a persones amb diversitat funcional

El nou cronograma busca el compliment de les actuacions delegades abans del segon trimestre de 2026
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 7, 2024
40 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

El plenari municipal va aprovar la passada setmana per unanimitat la previsió i planificació de l’actuació delegada per tal d’executar la construcció del Centre de Dia per a persones amb diversitat funcional a Xàtiva, emmarcat en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (Pla Convivint).

Aquest punt s’aprova donada la necessitat de garantir el compliment de les actuacions delegades abans del segon trimestre de 2026. En desembre del passat any la Direcció d’Infraestructures va requerir l’enviament d’un model de cronograma on queden especificades les dates de les actuacions o la seua previsió a l’efecte de garantir les fites i els objectius, el qual va ser enviat el passat mes de gener però on calia fer algunes esmenes segons la pròpia Direcció General. Entre aquestes esmenes es trobava la modificació de la data de publicació de la licitació de la redacció del projecte bàsic i la previsió del termini des de la formalització del contracte fins l’entrega del projecte.

«La delegació de competències ens comporta una gran responsabilitat per garantir el compliment de totes les actuacions delegades abans del segon trimestre de 2026, i a més comporta la necessitat de treballar de forma coordinada entre diferents departaments de l’Ajuntament i entre distintes administracions», ha indicat la regidora de Benestar Social Xelo Angulo, qui ha reconegut que «aquest és el projecte més prioritari actualment per a la nostra ciutat».

El plenari va aprovar la nova previsió i planificació del cronograma per a l’actuació delegada, i d’aquesta manera també notificar a la Direcció General d’Infraestructures Socials aquesta nova especificació de les dates de les actuacions o la seua previsió.

«Sabem de primera mà que aquest Centre de Dia és una necessitat i una reivindicació històrica de l’associació Aspromivise. Esperem que cadascuna de les Administracions implicades -Ajuntament, Conselleria i Ministeri- vagen complint els seus compromisos i facilitant la tasca per a que el recurs comarcal siga una realitat, tal i com està previst, el proper 2026», ha explicat la portaveu de Xàtiva Unida Amor Amorós.

Cal recordar que en juny de 2022 l’Ajuntament de Xàtiva va acceptar en plenari la proposta de resolució de la Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives per a la delegació de competències en matèria d’infraestructures de serveis socials, per a la construcció d’un Centre de Dia per a persones amb diversitat funcional, i es va autoritzar a disposar de crèdit per un import de 2,4 milions d’euros.

Actualment el procés es troba en fase de licitació de la redacció del projecte, a la qual s’han presentat cinc estudis d’arquitectura. Els serveis de l’Ajuntament treballen en la revisió de tota la documentació administrativa per tal de poder adjudicar aquesta redacció.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Hallan sin vida al joven desaparecido en el Túria una semana después de encontrar a otro fallecido en la misma zona

Efectivos del Grupo Especial de Operaciones (GEO) de la Policía Nacional han hallado este lunes…

Buscan en el Turia a un hombre desaparecido entre Manises y Paterna tras bañarse en el Azud de la Acequia de Tormos

Un hombre de 35 años y nacionalidad colombiana permanece desaparecido desde este domingo por la…

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

La Vila Joiosa fue el escenario del esperado concurso de pebrereta, una de las actividades…

Otras noticias

Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina Baixa

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Auditado por
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?