ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Marina Alta

Calp suspén les llicències per a canviar l’ús de locals comercials a habitatges turístics

La suspensió tindrà una duració temporal de dos anys mentre s'estudien possibles solucions
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 12, 2024
144 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

L’Ajuntament de Calp fa un nou pas en la seua acció de contenció de la proliferació d’habitatges turístics, ara el que ha aprovat -amb l’única oposició del PP- és la suspensió en tot el terme municipal de la tramitació i concessió de llicències per a canviar l’ús de locals comercials per a convertir-se en habitatges.

L’edil d’urbanisme, Juan Manuel del Pino, ha explicat que la suspensió del canvi d’ús es motiva en què en traure del mercat locals destinats a l’activitat comercial s’augmenta el preu dels locals i per tant afebleixen el teixit comercial, i al mateix temps, es pretén evitar la dinàmica de transformar locals comercials, lligats a l’origen a un ús públic, en habitatges turístics propis d’un ús privat. La suspensió tindrà una duració temporal de dos anys mentre s’estudien possibles solucions.

En el ple municipal en el qual es debatia la mesura, Toni Tur, de Defendamos Calpe, assenyalava que “hi ha habitatge però no n’hi ha públic, l’administració no aporta solucions perquè tothom tinga accés a un habitatge digne. Els preus no s’adapten a la realitat residencial, aquesta mesura és la punta de llança però ha d’anar acompanyada d’altres mesures i polítiques residencials, cal analitzar les zones dels locals comercials i el potencial d’eixes zones ”.

Francisco Fernández d’Ibarra, del PP, rebutjava la proposta afirmant que “es vulnera el dret a la propietat i es limita l’ús de l’habitatge quan aquesta és molt necessària, falta més participació en aquesta iniciativa, no ha de ser un tot o res, tots els locals no poden convertir-se en habitatge però altres si, analitzar les diferents zones, cal reflexionar si és millor tindre un habitatge en una planta baixa o un local comercial tancat”.

El portaveu del PSPV, Guillermo Sendra, destacava que “aquesta és una mesura necessària, tots coincidim que cal abordar un greu problema com la proliferació dels allotjaments turístics. La suspensió és una mesura tècnica, estem sent valentes per reconéixer el problema i buscar solucions”.

Va finalitzar el debat el portaveu de Compromís, Ximo Perles, que va afegir que “aquesta proposta no és suficient, s’han convocat per primera vegada ajudes a l’habitatge, s’ha creat una taula sectorial d’habitatge i hui portem aquesta iniciativa, l’Ajuntament està fent el que pot i més que es farà. No hi ha prohibició, hi ha suspensió temporal pel que demanem paciència als ciutadans mentre estudiem el problema”.

Per la seua part l’alcaldessa va assenyalar que “vull que al setembre o octubre tinguem una proposta d’esborrany, cal equilibrar la falta d’habitatge residencial i l’excés d’habitatge turístic i no tenim per què esperar dos anys”.

Tags: Calp

Lo + leído

Abierto València cierra su XIII edición con récord de participación y un guiño solidario al territorio

La Asociación de Galerías de Arte Contemporáneo de la Comunitat Valenciana (LAVAC) ha clausurado con…

El suecano Guillermo Santana gana el Concurso de pintura rápida “José Manaut” de Llíria

En la octava edición del Concurso de pintura rápida al aire libre “Pintor José Manaut”,…

Torrent celebra el Homenaje a la Real Senyera con la Falla Sant Patrons

El Jardín de l’Hort de Trenor se convirtió este sábado en un escenario de tradición…

Otras noticias

opfondeosermaralicanteedit1
La Marina Alta

La Guardia Civil sanciona a embarcaciones por fondear en praderas de posidonia en Jávea

Por Redacción ComarcalCV
Algemesi torna a A Punt
Alto PalanciaLa Marina AltaLa Plana AltaLa Ribera Alta

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

Por Redacción ComarcalCV
2880 ava uva requena
AgronewsLa Marina AltaRequena - Utiel

AVA-ASAJA espera hasta un 20% menos de uva en la vendimia de Requena – Utiel o La Marina

Por Redacción ComarcalCV
ElvergerAzuebarXativa
Alto PalanciaLa CosteraLa Marina Alta

Terra de festes recorre Xàtiva, Azuébar y El Verger

Por Redacción ComarcalCV
gasoilPego 1
La Marina Alta

Investigado por robar 350 litros de gasoil en un polígono industrial de Pego

Por Redacción ComarcalCV
agrovoltaica
AgronewsLa Hoya de Buñol - ChivaLa Marina AltaRequena - Utiel

Godelleta, Pedreguer y Utiel contarán con proyectos de energía agrivoltaica que combinan placas solares con producción agrícola

Por Agronews
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?