ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva celebrarà la Setmana Europea de la Mobilitat amb tallers, passejades per la ciutat i bicicletades

Hi haurà un taller de dibuix infantil per fomentar la mobilitat sostenible i també tallers als barris sobre la pacificació del trànsit
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 11, 2024
639 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9746 xativa setmana mobilitat 2024 presentacion

L’Ajuntament de Xàtiva ha presentat la programació de la Setmana Europea de la Mobilitat, en una roda de premsa a la qual han assistit la regidora de Mobilitat Susana Gomar i el Policia Local responsable de mobilitat Arturo Tormo.

La Setmana Europea de la Mobilitat és la principal campanya de sensibilització de la Comissió Europea sobre mobilitat urbana sostenible per tal de promoure el canvi de comportament a favor de la mobilitat activa, el transport públic i altres solucions de transport netes i intel·ligents, i es celebra entre el 16 i el 22 de setembre de cada any.

«Aquesta iniciativa cada any agafa més força, amb la suma d’un major nombre de ciutats, perquè una mobilitat urbana sostenible no sols és possible sinó que és necessària», ha expressa la regidora de Mobilitat Susana Gomar, qui ha destacat que «algunes ciutats, com la nostra, tenen milers d’anys. Els cotxes, en canvi, són ben recents però ens han menjat el terreny. Hi ha continuar implementant accions per retornar les ciutats a les persones».

En primer lloc, demà dimecres 11 de setembre es presentarà l’activitat ‘Xàtiva a un pas, dibuixa els carrers del futur’, que constarà d’un taller de dibuix infantil amb motiu de la Setmana de la Mobilitat per tal de fomentar la creativitat dels xiquets i xiquetes i sensibilitzar a la comunitat sobre la importància de la mobilitat sostenible i el respecte pel medi ambient. Els participants hauran de representar, a través dels seus dibuixos, idees relacionades amb l’ús dels mitjans de transport ecològics com ara bicicletes, patinets, transport públic i la importància de caminar, a més de reflectir una ciutat més saludable i neta. Es realitzarà un sorteig entre els participants de cadascuna de les categories (de 4 a 6 anys, de 7 a 9 anys i de 10 a 12 anys), on es regalarà una bicicleta.

El gruix de la programació arribarà la propera setmana, començant amb tallers de conscienciació sobre la mobilitat sostenible i la pacificació del trànsit al barri del Raval (dimarts dia 17 a les 18:30h), i al nucli antic (concretament a la plaça de la Trinitat), dijous 19 a les 18:30h.

El divendres 20, a partir de les 9:30 hores, tindrà lloc la Bicicletada escolar, en la qual participen tots els centres de Xàtiva amb un recorregut que començarà en la plaça Sant Pere i arribarà fins l’Albereda (recorrent tota la ciutat). «Aquest és l’acte més important per la gran quantitat de xiquets i xiquetes que participen, que l’any passat van ser més de 800», ha explicat el responsable de Mobilitat de la Policia Local de Xàtiva Arturo Tormo, qui ha assegurat que «enguany es posaran més efectius per part de la Policia Local per a que siga una bicicletada més segura».

El dissabte 21 hi haurà doble cita: un passeig al paratge Natural de la Cova Negra amb eixida estimada a les 8h (amb la col·laboració de la Mancomunitat Costera-Canal); i un passeig amb el guia local Pasqual pel nucli antic per la vesprada (18:30h), que anirà des de Sant Francesc fins Sant Pere, on es visitarà la cripta.

Per últim, el diumenge 22 de setembre, amb motiu del Dia Europeu Sense Cotxes, es farà la tradicional bicicletada familiar amb eixida a les 10 hores. A continuació es realitzaran a l’Albereda tallers infantils de la mà de Scuraplats i cap a les 12:30h tindrà lloc un concert familiar a càrrec del grup Ñ.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Ontinyent comptarà amb Ismael Serrano, Pepe Viyuela, Antonio Molero i Capella de Ministrers en la programació cultural de tardor

L'Ajuntament d'Ontinyent ha presentat la seua nova programació cultural municipal per a la tardor, una…

La caída del precio del aceite amenaza la rentabilidad del olivar valenciano antes de la recolección

La Unió Llauradora ha mostrado su profunda preocupación por la tendencia a la baja en…

Gandia impulsa su presupuesto para 2027 y ratifica su compromiso con la Vía Verde de la Safor

El Ayuntamiento de Gandia ha aprobado las líneas fundamentales de su Presupuesto Municipal para el…

Otras noticias

Acte al Museu de l'Almodí durant la Fira dels Borja de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva llança el I Concurs Nacional de Música Antiga «Fira dels Borja»: dates, requisits i inscripció

Por Toni Cuquerella
la costera
La Costera

6 de cada 10 persones sense faena superen els 44 anys a La Costera

Por Adrián Lupiáñez
Mapa de la intervenció a l'A-35.
La Costera

El Ministeri destinarà 2,3 milions a reforçar estructures amb més de 40 anys en l’autovia A-35 a l’Alcúdia de Crespins i Cerdà

Por Toni Cuquerella
Brigada de neteja de la Fira de Xàtiva.
La Costera

La Fira de Xàtiva 2026 marca un rècord de reciclatge: la recollida d’envasos i paper es duplica respecte a l’any anterior

Por Toni Cuquerella
xativa
La Costera

Xàtiva repara d’urgència la N-340 al Jardí del Bes per a solucionar les filtracions de la pluja

Por Adrián Lupiáñez
Nous cotxes de la Policia Local de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva renova la seua Policia Local amb dos nous vehicles híbrids

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?