ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

L’Ajuntament de Gandia alerta a Conselleria que el seu sistema educatiu públic “no pot assumir més places en Primària”

La regidora d’Educació afirma que en aquests moments hi ha 95 xiquets i xiquetes d’educació primària que no caben en els col·legis públics
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 13, 2024
564 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
5190 gandia inici escolar 2024

La regidora d’Educació, Esther Sapena, ha fet un balanç del procés d’escolarització pendent a Gandia, una vegada  finalitzada la primera setmana del curs nou 2024-2025. 

Així, tot i que dilluns passat més de 10.200 alumnes començaren el curs, hi havia 459 alumnes que feren la seua inscripció al llarg dels mesos d’estiu, fora del termini ordinari, i no pogueren incorporar-se el passat 9 de setembre per diversos motius. «En primer lloc, el retard per part Conselleria d’Educació en l’inici del procés de matriculació, retardant-lo més d’un mes respecte als altres cursos (del 20 d’abril fins al 30 de maig moment en què començava la presentació de sol·licituds) i allargant la matriculació fins al 31 de juliol, per la qual cosa a hores d’ara els centres han hagut de començar curs matriculant, en la càrrega afegida que açò suposa i el retard en poder saber quantes vacants tenien» afirma Sapena. 

Segons ha explicat la regidora, el segon problema ha estat la falta de previsió de matrícula sobrevinguda que la Conselleria no ha tingut en compte, «ja que per determinar la quantitat d’aules necessàries sols té en compte la natalitat i el padró i no el fet que els últims anys més de 1.000 alumnes han arribat a la nostra ciutat fora del període ordinari de matrícula i que la ràtio de la ciutat ja estava quasi completa a final del curs anterior».

95 alumnes que no caben en Primària 
Dels 459 alumnes que van sol·licitar plaça a l’estiu, fora del període de matriculació ordinari, 264 son d’Infantil i Primària i a hores d’ara ja s’ha oferit plaça a 143 (26 són sol·licituds de canvi en Infantil), que podran incorporar-se els pròxims dies al seu centre en el moment en el qual formalitzen la matrícula, però encara queden 95 alumnes els quals no tenen plaça vacant i per als quals la conselleria d’Educació haurà d’obrir noves aules en els centres públics, que son els que hauran d’assolir aquesta situació. La previsió és que l’administració autonòmica haja d’obrir com a mínim 5 aules d’infantil i primària, «pràcticament un col·legi nou, perquè no hi ha places a tots els nivells de primària». 

La resta d’alumnat de matrícula fora de termini son: 165 de secundària i 30 de batxiller, dels quals ja s’ha oferit vacant a 112 i 18 son sol·licituds de canvi de centre, per la qual cosa en queden 65 per matricular. Al juliol ja es va obrir una aula de 1r d’ESO en l’IES Ausiàs March i en els pròxims dies s’espera poder oferir vacant als 65 alumnes. La resta es cobrirà conforme vagen eixint les vacants.  

«Una situació molt complicada, per a la qual no tenim competències a nivell municipal, però que des del departament d’Educació intentem pal·liar ajudant amb tota la informació les famílies afectades. Però cal insistir que depèn íntegrament de la Conselleria d’Educació, que és qui adjudica places i decideix on i quan obrir-ne noves». 

On sí que hi ha vacants és en Infantil de tres anys, amb la qual cosa la regidora alerta de la temptació de reconvertir, tant aquests espais, com els destinats a l’ensenyament musical, biblioteca, etc… «Els nostres centres públics no haurien de suplir la falta d’aules en primària a costa d’espais que no reuneixen les condicions o minvant les activitats complementàries. Tampoc el professorat actual pot fer-se càrrec de l’alumnat sobrevingut per falta de previsió; calen mestres de reforç i especialistes que atenguen l’alumnat amb necessitats especials i/o de compensació educativa».  

Escoles infantils municipals

Pel que fa a la Xarxa d’escoletes municipals, 398 alumnes han iniciat el curs escolar, amb un període d’adaptació respectuós i flexible que transcorrerà fins al pròxim dia 16 de setembre. Queden 20 places vacants i s’han oferit places a tots els alumnes que l’han sol·licitat. L’únic llistat d’espera que existeix és d’aquelles famílies que han presentat sol·licitud fora de termini i que no han acceptat la plaça a l’escoleta que se’ls ha oferit i estan a espera que es produïsca alguna baixa en aquella escoleta que volen. Totes les persones que es matricularen dins el termini estan ja incorporades. 

Altre fet que ha obligat a renunciar a algunes famílies que fora de termini presentaven la seua sol·licitud, és que la Conselleria va anunciar la gratuïtat del tram 0-3 anys, «però el que no va dir, és que aquesta gratuïtat sols és per als xiquets i xiquetes que feren la seua inscripció dins del procés ordinari de matrícula, pel que totes les famílies que sol·liciten plaça després de la matriculació ordinària (recordem que en son moltes a la nostra ciutat) hauran de pagar el cost total de l’escoleta».

D’altra banda, està previst que al llarg del mes de setembre es creen baixes (pel fet que cada any es produeix aquesta situació) i en eixe moment es realitzaran els canvis d’escoleta que estiguen sol·licitats i que siguen possibles. «»Encetem curs amb un programa educatiu basat en la coeducació amb més personal que mai, cada nivell comptarà amb 3 tutores i en la implementació de les noves metodologies basades en el treball per racons o ambients que posen en el centre als xiquets i xiquetes», ha recordat la regidora d’Educació. 

Tags: admin Gandia

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el domingo 23 de agosto

La previsión meteorológica en Requena para el domingo 23 de agosto indica cielos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el domingo 23 de agosto

La previsión meteorológica en Gandia para el domingo 23 de agosto anuncia intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el domingo 23 de agosto

Para el domingo 23 de agosto en Peñíscola se esperan intervalos nubosos con lluvia y…

Otras noticias

Aemet ha informado de la caída de más de 1.700 rayos.
Comunitat ValencianaLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'Albaida

Un severo temporal de reventones húmedos y rachas de casi 150 km/h sacude la Comunitat Valenciana

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
El Camp de MorvedreLa CosteraLa Plana AltaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia

Renfe renovará los Cercanías de València: más capacidad y nuevos trenes en las líneas C1, C2 y C6

Por Toni Cuquerella
gandia
La Safor

Gandia suspén l’esport a l’aire lliure i obri refugis climàtics i piscines fins a les 22.30 hores per l’alerta roja de calor

Por Adrián Lupiáñez
641056829 18411878071123681 3987990122022658834 n
La Safor

Potries acudirá al Tribunal Supremo y baraja la vía público-privada para conseguir su residencia de mayores

Por Javier Ruiz
Foto 2 e1786609563425
La Safor

La Guardia Civil detiene a dos personas por robar con el método del mataleón en Oliva

Por Pau Gómez
Gandia
La Safor

Gandia tanca les piscines de Beniopa i Roís de Corella per l’alerta taronja per pluges

Por Adrián Lupiáñez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?