ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva estrena trenet en el Dia Mundial del Turisme

El vehicle turístic, que suposa un renovat atractiu de dinamització turística per a la ciutat, comença a operar des d’aquest divendres
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 27, 2024
410 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
3156 xativa trenet turistic

Aquest divendres s’ha presentat el nou trenet de Xàtiva, coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Turisme i que comença a operar des del dia de hui.

«És un dia molt important per a Xàtiva. Celebrem el dia Mundial del Turisme amb un nou i renovat atractiu turístic per a la nostra ciutat i esperem que siga un element de dinamització turística del més alt nivell que vinga a reforçar eixe producte turístic que venim treballant i que es centra en el nostre patrimoni i en la nostra cultura», ha expressat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha recordat que «som un dels municipis que té inversions del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació i estem treballant en eixes millores en el Castell i en el seu entorn, amb pràcticament dos milions d’euros de fons europeus».

Per la seua part, la regidora de Turisme Raquel Caballero ha indicat que «malgrat que ha tardat molt, cal ressaltar que aquest nou vehicle no ha suposat cap cost per a la ciutadania de Xàtiva, ja que ha corregut a càrrec de l’empresa concessionària». Caballero ha incidit en què a diferència de l’anterior vehicle, aquest compta amb dues places de mobilitat reduïda i s’han ampliat el nombre de trajectes que fa, especialment els caps de setmana i els festius. «Ampliem amb aquest trenet l’oferta d’activitats turístiques que té Xàtiva i ja tenim molts grups que han fet la reserva per poder pujar al Castell amb ell», ha incidit la regidora de Turisme.

El trenet de Xàtiva prestarà aquesta vesprada el seu primer servei (17h), i cal recordar que el preu és de 5 euros per a l’entrada general i de 4 euros per a joves de 5 a 16 anys, jubilats i pensionistes i altres entrades especials com ara professors, persones amb diversitat funcional, família nombrosa i grups a partir de 10 persones. Els xiquets de 0 a 4 anys tindran entrada gratuïta i també cap la possibilitat de llogar el trenet complet per 140 euros. A més a més la gent podrà fer pròximament la reserva del seu tiquet a través de la pàgina web de Turisme.

Horaris i parades

Els horaris del bus turístic, de dimarts a divendres no festius, serà d’eixida a les 12 hores des de l’Oficina de Turisme i baixada a les 14 durant els matins; i d’eixida des de les 16 hores de vesprada amb baixada a les 18 hores (en els mesos d’estiu la pujada serà a les 17h i la baixada a les 19h).

Els dissabtes, diumenges i festius de tot l’any hi haurà servei durant el matí cada hora amb eixides des de l’Oficina de Turisme des de les 10 fins a les 14h i amb baixades des del Castell des de les 10:30 fins a les 14:30h. El servei de vesprades canviarà d’horari segons els mesos de l’any. Així en gener, febrer, novembre i desembre hi haurà eixides des de l’Oficina de Turisme a les 16 i 17 hores i baixades a les 16.30 i les 18 hores; mentre que en març i octubre les eixides seran a les 16, 17 i 18 hores i les baixades a les 16:30, 17:30 i 19 hores. Per als mesos d’abril, maig i setembre les eixides seran a les 16, 17 i 18 hores i les baixades a les 16:30, 17.30 i 20 hores; i per últim els mesos d’estiu de juny, juliol i agost hi haurà servei vespertí a les 17 i 18 hores i baixada a les 19 i les 20 hores. A més a més cal ressenyar que els dies 25 de desembre i 1 de gener no es prestarà servei.

En quant a les parades, en la pujada s’eixirà des de l’Oficina de Turisme i es pararà al carrer Corretgeria (també a la baixada) i al Castell, mentre que a la baixada es podrà sol·licitar també parada a l’ermita de Sant Josep.

Cap de setmana d’activitats

També s’han organitzat activitats amb motiu del Dia Mundial del Turisme. Hui és jornada de portes obertes tant al Castell de Xàtiva com als museus de la ciutat, i a més es realitzarà l’activitat de cluedo familiar «La Crema de Xàtiva», tant aquest divendres a partir de les 17:30 hores com el diumenge 29 a les 12 hores. A més a més es realitzaran visites guiades per la «Ruta de les tres cultures» (dissabte 28 a les 17:30h i diumenge 29 a les 10:30h), amb eixida des de l’Oficina de Turisme).

A més a més aquest cap de setmana es celebren també les primeres jornades de cuina oberta ‘Xàtiva al paladar’, amb l’elaboració de menús especials per part de huit restaurants de la ciutat.

També cal destacar també que hui es reobri l’Espai Borja. L’horari del mateix serà de 11 a 14 i de 16 a 18 els divendres i dissabtes; i de 11 a 14 hores els diumenges i festius amb entrada gratuïta.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La protección frente a impagos, vandalismo y okupación gana peso entre los arrendadores valencianos

El mercado del alquiler en Valencia está viviendo un momento de cambio. Cada vez más…

L’alcalde de Xàtiva anuncia el desbloqueig del Centre Raimon: les obres començaran de manera imminent amb fons de la Diputació

El projecte del Centre Raimon d’Activitats Culturals (CRAC) ix finalment de l’atzucac administratiu. L’alcalde de…

Inversión histórica en València: Generalitat y Diputación modernizarán el 100% del saneamiento provincial

La Diputació de València y la Generalitat Valenciana han sellado una alianza estratégica para transformar…

Otras noticias

NabeelHayek
CulturarteEl Camp de TúriaEl Valle de Cofrentes - AyoraLa CosteraLa Serranía

Los ganadores del Concurso Iturbi inician gira en Llíria y Xàtiva

Por Pau Gómez
La Guàrdia Civil va interceptar al conductor 'kamikaze'.
La Costera

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?